۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

جلیلی: غرب به دنبال تردید در مبارزه ملت ایران و انحراف آن است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: غرب به دنبال تردید در مبارزه ملت ایران و انحراف آن است و بر همین اساس جنگ را به موضوع فرقه‌ای و داخل جهان اسلام کشاند.
کد خبر : ۲۴۵۴۳۹
صراط: سعید جلیلی عصر امروز در جریان سفر به تبریز در نشست سیاسی اساتید دانشگاه یا محوریت انرژی هسته‌ای و موضوعات روز منطقه با اشاره به جایگاه بسیج اساتید و همراهی دو کلمه بسیج و اساتید افزود: این همراهی معنای خاصی را در ذهن متبادر می‌سازد و با توجه به اینکه یکی از نمادهای بسیج اساتید شهید چمران است، همگامی علم و ایمان در این زمینه مهم است.

وی با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته با سهم بزرگ دانشگاه و اساتید همراه بود، یادآور شد: انقلاب اسلامی به عنوان یک تغییر سیاسی صرف نبود و حرکت بزرگی بود که جنبه‌های مختلفی را در پی داشت.

جلیلی گفت: کسانی که انقلاب اسلامی را برنمی‌تابیدند برای مقابله با آن حرکت‌هایی را آغاز کرده و در ابتدا حرکتی سخت‌افزاری از نوع جنگ‌افزاری آغاز کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: گزینه نظامی نخستین رویکرد مخالفان انقلاب در سال‌های نخست بود و هر آنچه در توان داشتند به کار بستند،اگر کاری را انجام نمی‌دهند دلیل بر ناتوانی آنان است.

وی، تحریم اقتصادی، فشارهای سیاسی و روانی را از دیگر برنامه‌های مقابله‌ای غرب برشمرد و بیان کرد: یک اندیشه جدیدی متولد شده و خود را در حد یک تمدن جدید ارائه می‌کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در جهانی که نزدیک به پنج قرن یک گفتمان حاکمیت داشت، تمدنی جدید متولد می‌شد و حرکتی با نگاه تمدنی و پاردایمی در جهان شکل گرفت که هستی و تمام وقایع آن را حول محور یک حقیقت متصور می‌دانست و این نگاه نقطه مقابل تفکر پنج قرن گذشته بوده است.

 
بگویند ارزش‌ها را قبول نداریم، پذیرفته‌تر است

وی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر سندی را منتشر کرده که با مقدمه رئیس جمهور نوشته شده که سند استراتژی امنیتی آمریکا نامیده شده و حاوی نگاه آمریکا به آینده است.

جلیلی با رد این موضع که سیاست خارجی عرصه آرمان‌ها نیست، افزود: اغلب کشورهای غربی در سیاست‌های خارجی خود صراحتاً به دنبال ارزش‌های خود هستند و اینکه در داخل چنین موضعی گرفته می‌شود قابل قبول نیست و اگر بگویند ارزش‌ها را قبول نداریم، قابل قبول‌تر است.

وی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها به عنوان یک عامل قدرت در آمریکا نگریسته می‌شود و این ارزش‌ها منبع قدرت شمرده می‌شود، آنها از گذشته‌های دور به دنبال این مباحث هستند.

جلیلی تاکید کرد: آنان به دنبال این هستند که رهبری آمریکا همانند قرن گذشته اجتناب‌ناپذیر باشد و چنین مناسباتی در جهان حاکم است که به دنبال رهبری جهان هستند و اینکه این کشور بر اثر چه مبنایی به دنبال این حاکمیت است، جای سئوال است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نگاه استثماری آنان موجب پیدایش این دیدگاه شده به عبارتی به دنبال رهبری جهان با همه ابزارها حتی جنگ یک جانبه و بازدارنده هسته‌ای هستند.

 

تداوم رهبری بر جهان با سلاح زور و تزویر

وی با اشاره به  آیاتی از قرآن کریم گفت: آنچه در درون آنهاست با این مواضع آشکار می‌شود و البته نیات درونی آنان بالاتر از این نیز هست، تاکید بر داشتن سلاح هسته‌ای در انحصار چند کشور از همین دیدگاه حاصل می‌شود.

جلیلی عنوان کرد: مناسبات فعلی جهان علاوه بر زور بر مبنای تزویر نیز شکل می‌گیرد همانگونه که رفتارهای متناقض در برابر کشتار انسان‌ها از سوی غرب نشان داده می‌شود.

وی گفت: چنین مناسباتی با سلاح زور و تزویر شکل گرفته و جنایتکاران به عنوان مدعیان مطرح می‌شوند و مناسباتی را در زمینه منافع خود ایجاد و حفظ می‌کنند تا رهبری آنان بر جهان تداوم یابد.

در فکت شیت آمریکایی نگاه استثماری موج می‌زند

جلیلی تاکید کرد: کسانی که ادعای مدرنیته و پست مدرنیته دارند از جهان قرون وسطایی نیز رفتار بدتری دارند، در فکت شیت آمریکایی نگاه استثماری موج می‌زند و همان افرادی که بدترین فشارها را به ملت ایران وارد کردند، پشت میز گفت‌وگو نشسته و فشارهای خود را اعمال می‌کنند.

وی افزود: کسانی که دیروز سلاح شیمایی را به کار گرفتند امروز سلاح تحریم را به دست گرفته و خود آنان امروز اذعان دارند که شما پیشرفت کرده و تکثیر شده و الگوی شما در دیگر کشورها پذیرفته شده و این الگو نه تنها خرمشهر بلکه جنوب لبنان را آزاد می‌کند و موجب ایستادگی مردم یمن می‌شود.

جلیلی گفت: آمریکا 39 بار فقط در یک سال بیان می‌کند که نباید از ایران خط لوله گاز عبور کند، آیا از این خط لوله گاز انرژی هسته‌ای عبور می‌کند؟

 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: این سخن به این دلیل است که چون یک منطق استکباری در آمریکا وجود دارد با آن مخالفت می‌کند و علام می‌دارد به ایران بی‌اعتماد هستیم.

آمریکا با موضعی که علیه ایران دارد، قابل اعتماد نیست

وی با اشاره به سابقه جنایات غرب علیه ایران و سایر کشورها تصریح کرد: آیا می‌شود به دشمنی که اینگونه علیه کشورمان عمل می‌کند اعتماد کرد، غرب از همان آغاز فعالیت‌های هسته‌ای در برابر این فعالیت‌ها ایستاد.

جلیلی با اشاره به تاریخچه مخالفت غرب و آمریکا با فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان افزود: در ابتدا تعلیق داوطلبانه از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفت و چون کشورمان تعلیق داوطلبانه را برداشت علیه کشور قطعنامه صادر کردند و قطعنامه بعدی نیز به خاطر مسائل واهی مطرح شده از سوی غرب، تصویب شد.

وی یادآور شد: با وجود تائید حل مسائل مورد نظر آژانس از سوی ایران در سال 86 قطعنامه دیگری علیه ایران تصویب شد و قطعنامه بعدی نیز در پی حرکت ایران در مسیر خواسته‌های آژانس و امضای توافق تهران بود.

جلیلی گفت: بلافاصله پس از امضای این تفاهم‌نامه در تهران قطعنامه جدیدی علیه ایران امضاء شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز همین روش در آمریکا وجود دارد و آنان با منطق استکباری تعطیلی «فردو» را خواستار هستند.

جلیلی گفت: بی‌اعتمادی به دشمنی که این نوع رفتار را دارد، یک تفکر منطقی است و دشمن می‌داند که این شجره طیبه‌ای که با اهرم‌های نظامی از بین نرفته است، موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کند.

وی افزود: دشمن می‌بیند که ملت ایران در صحنه‌های مبارزه موفق بوده است و با وجود تمام اقدامات، ملت ایران سربلند بوده و به اهداف خود می‌رسد.

فعالیت 170 شبکه ماهواره‌ای برای انصراف ملت ایران از مبارزه

جلیلی ادامه داد: در حال حاضر 170 شبکه ماهواره‌ای برای ایران برنامه پخش می‌کند و هدف آنان ایجاد سرگرمی نیست بلکه اهداف خاصی را دنبال می‌کنند تا شما از اصل مبارزه منصرف شوید.

جلیلی تصریح کرد: آمریکا و غرب می‌داند که کشور ایران دانشمندانی را دارد که با جان خود در برابر اهداف غرب ایستاده و بر همین اساس تلاش می‌کند تا مبارزه را بی‌فایده نشان داده و هزینه‌های مبارزه را به رخ بکشاند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دشمن ایجاد تردید در اصل مبارزه است و هدف دوم انحراف در مبارزه، چرا که استکبار به دنبال این است که مبارزه را به درون جهان اسلام بکشاند و این همان بحثی است که باید به آن توجه داشت و عوامل پیروزی یک کشور شناخته شود.

منبع: فارس