۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹

بزرگترین سامانه پرتاب موشکی ناسا+عکس

سازمان فضایی ناسا بزرگترین سامانه پرتاب خود را ساخته است که طولی بیش از 117 متر دارد.
کد خبر : ۲۵۱۵۱۳
صراط: سيستم پرتاب فضايي ناسا (sls) مهمترين طرح بررسی خود را به اتمام رسانده است. اين طرح بزرگترين پروژه قدرتمندی است كه تا كنون توسط متخصصان سازمان هوايی ناسا ساخته شده است.

بزرگترین سامانه پرتاب موشکی ناسا+عکس

SLS قدرتمندترين پروژه پرتاب خواهد بود كه تا كنون ساخته شده است. و قادر است انسان را به غير قابل دسترس ترين مقصد‌هايی كه تا كنون در ماموريت‌های فضايی در كره مريخ وجود داشته است ببرد.

اين پروژه حدود 11 هفته زمان برده است و بنظر می‌رسد 13 تيم از مهندسان و دانشمندان سازمان فضايی ناسا بيش از 1000 سند را برای تعيين اينكه آيا اين موشك عظيم الجثه آمادگي اين را دارد تا به طور كامل در چرخه توليد قرار گيرد يا خير مورد مطالعه قرار داده اند بررسي اين طرح در حال حاضر به يك هيئت بررسی متشكل از كارشناسان سپرده شده است.

اين طرح به عنوان موثر ترين برنامه از سه برنامه مهم ناسا در سال 2015 است. اولين آزمايش به نام بلوك يك شناخته شده است كه با اندازه‌ای حدود 322 فوت بلندی دارد و دارای چهار موتور RS-25 شبيه به موتور هايی است كه در ماهواره شاتل بكار رفته است.

حد‌اکثر محوری که موتور‌های این مجموعه پرتاب می توانند با استفاده از سوخت مایع و جامد داشته باشند، حجمی حدود 8.4 میلیون پوند است و ظرفیت حمل باری بیشتر از 77 تن را دارا می باشد.

سومین نسخه قدرتمندترین موشکی است که 117 متر طول دارد و 20 درصد بیشتر از موشک ساترن V در دوران آپولو کارآیی دارد.

برچسب ها: ناسا موشک صراط