۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
آیت‌الله کاظم صدیقی:

مداحان نباید به دنبال پول باشند

مشاور عالی قوه قضائیه گفت: مداحان نباید به دنبال پول باشند و باید در راه دین‌داری گام بردارند.
کد خبر : ۲۶۱۸۱۰

صراط: آیت‌الله کاظم صدیقی عصر امروز در حاشیه ششمین همایش سراسری بسیج مداحان کشور که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: شهادت تضمین‌کننده دین خداست و مردم از شهادت به‌عنوان یک پناهگاه حقیقی استفاده می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در چنین شرایطی خداوند بندگانش را به طلبه شدن سفارش کرد و فرمود «عده‌ای از شما در راه آگاهی و شناخت دین قدم بردارید».

وی خطاب به مداحان بیان کرد: مداحان از زمان‌های گذشته و در زمان امامان معصوم ارج و ارزش زیادی داشته‌اند تا جایی که زنان طلا و زینت‌آلات خود را به مداحان می‌دادند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه تأکید کرد که مداح نباید به دنبال پول باشد و یک خطیب باید همت مردانگی را به‌طور کامل داشته باشد تا جایی که تمام حرف و شعرهای خود را به‌موقع و به منظور کم کردن رو و ذلت ظالمین به کار ببرد.

آیت‌الله صدیقی در ادامه سخنانش به خصوصیات مداحان پرداخت و با بیان اینکه نیاز به آگاهی شرعی برای یک مداح واجب است، گفت:‌ مداحان حتماً باید احکام شرعی را به طور کامل رعایت کنند و مواظب برخورد خود با محرم و نامحرم باشند.

امام جمعه موقت تهران ولایت‌مداری و عالم‌مداری را از دیگر خصوصیات مداحان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در مکتب عصمت و طهارت باید درس دین‌شناسی داده شود تا ترویج اسلام به سراسر جهان امکان‌پذیر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام حسین(ع) برای کامل کردن دین و پیروزی حق علیه باطل به شهادت رسید و ما نیز این موضوع را نباید هیچ‌گاه فراموش کنیم.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه اسلام را در معرض دو خطر سکولاریسم و خشونت آمریکا و لندنی دید و گفت: یک‌ طرف قیچی وهابیت است و طرف دیگر آن تشیع لندنی است که اعتقاد به جدایی دین از سیاست دارد.

صدیقی این موضوع را اهانت بزرگی به پیامبر و حضرت علی(ع) دانست و گفت: این نوع تفکر خیانت به خون امام حسین(ع) است، زیرا تا برای پیامبر شرایط به‌وجود آمد در مدینه حکومت و ارتش به‌وجود آورد، پس با رجوع به تاریخ و زندگی پیامبر جدایی دین از سیاست نادرست است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تأکید کرد: این یک موضوع بصیرتی است و تنها برای خام کردن مردم به کار می‌رود. همه می‌دانند که هزاران حاجی کشته‌شده در منا با هدایت و رهبری آمریکا جان خود را از دست دادند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه آمریکا را پشتوانه عربستان دانست و گفت: در پشت گروه تروریستی داعش و حملات رژیم آل‌سعود به یمن و دیگر مشکلاتی که در کشورهای اسلامی وجود دارد، دست آمریکا را می‌توان دید.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به دشمنی‌های آشکار آمریکا نسبت به اسلام، مسئله اخلاق در مداحی و عزاداری‌های امام حسین(ع) بسیار مهم است و مداحان و هیئت‌ها باید حسادت را به‌طور کامل از وجود خود پاک کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: تهاجم فرهنگی را باید جدی بگیریم و بینش، آگاهی و بصیرت جوانان را بالا ببریم و حرکتی همراه با احساس متکی به عقل در راه امام حسین(ع) آغاز کنیم تا تمام تلاش‌های شیطان غرب و شرق برای نابودی اسلام ناکام بماند.

صدیقی افزود: ما با وجود امام حسین(ع) از تمام فتنه‌های فرهنگی و تکنیک‌های دشمن در امان هستیم و این توفان نمی‌تواند به ما هیچ آسیبی را وارد کند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه شعار دادن را بسیار مناسب دانست و گفت: شعاری که همراه با معرفت، اخلاق باشد و بوی حسینی بدهد، باید بیش‌تر و پرشورتر مطرح شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان جوانان را مسئول هیأت‌‌های عزاداری امام حسین(ع) در سراسر کشور دانست و گفت: با کسب تجربه و یادگیری آموزش‌های لازم این پرچم مقدس را از دست بزرگترهای خود بگیرید و این روحیه همان روحیه‌ای است که می‌توان گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

منبع: فارس