۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲

رونمایی از 2اثر منتشرنشده علامه جعفری

دبیر همایش ملی ققنوس اندیشه گفت: دو اثر از آثار منتشرنشده علامه جعفری (ره) یکی با عنوان «هنر و هنرمند از دیدگاه علامه جعفری» و دیگری با موضوع «فلسفه مدرن» رونمایی خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۵۸۱۸

صراط: اسماعیلی عصر امروز در نشست خبری همایش ملی ققنوس اندیشه با اشاره به ابعاد شخصیتی علامه جعفری گفت: علامه محمدتقی جعفری شخصیتی بااخلاق، فیلسوف، فقیه، عارف و صاحب‌نظر در نهج‌البلاغه شناسی و مولوی‌شناسی و حدود 160 حوزه دیگر بود.

وی اضافه کرد: علامه محمدتقی جعفری هندسه معرفتی و نظام فکری خود را بر ترکیبی از دانش روز بشری و برداشت عمیق از قرآن و نهج‌البلاغه بنا نهاد و توانست به این طریق مفاهیم مختلف را به دانشگاهیان منتقل کند.

دبیر دومین همایش ملی ققنوس اندیشه اظهار داشت: از خصیصه‌های بارز علامه می‌توان به حضور فعال در جمع‌های دانشجویی، دمیدن روح پرسش‌گری به دانشجویان و برخورد محترمانه با مخاطب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها به معرفی شخصیت علامه پرداخته نشده است تصریح کرد: یکی از اشکالات موجود در دانشگاه‌ها عدم پرداختن به معرفی شخصیت‌های اندیشمندی نظیر علامه جعفری است چراکه این شخصیت‌ها دارای اندیشه‌ها و گفتاری هستند که می‌تواند اسوه خوبی برای جوانان باشند.

 اسماعیلی با اعلام اینکه دومین همایش ملی ققنوس اندیشه و یادبود هفدهمین سالگرد عروج علامه محمدتقی جعفری (ره) روز یکشنبه 24 آبان ماه سال جاری در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: خانواده علامه جعفری، برادر و فرزندان ایشان و جمعی از شاگردان علامه مهمانان ویژه این همایش ملی هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از تبلیغات گسترده این همایش در سطح شهر خبر داد و بیان کرد: این تبلیغات از فردا در سطح شهر شهر آغاز می‌شود، ضمن اینکه پوسترهای این همایش در دانشگاه‌های سراسر کشور توزیع‌شده و از بسیاری از دانشجویان، طلاب و پژوهشگران برای حضور در این همایش دعوت‌ به عمل آمده است.

دبیر دومین همایش ملی ققنوس اندیشه با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش گفت: 10 مقاله از 30 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش جدید هستند که این مقالات در خصوص اندیشه‌ها و آراء علامه جعفری (ره) به رشته تحریر درآمده است.

اسماعیلی از رونمایی از دو اثر از آثار منتشر نشده علامه جعفری در این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: دو اثر از آثار منتشرنشده علامه جعفری (ره) یکی با عنوان «هنر و هنرمند از دیدگاه علامه جعفری» و دیگری با موضوع «فلسفه مدرن» رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به اهداف این همایش اظهار داشت: هدف اصلی این همایش معرفی آراء و اندیشه‌های علامه جعفری (ره) به جوانان و اهل دانش است که خود در زمان حیاتش ارتباط عمیقی با جوانان، طلاب و دانشگاهیان داشت، ایشان در جلسات دانشجویی شرکت می‌کرد و به صحبت‌های آنان گوش می‌داد.

وی با بیان اینکه سعی داریم فضایی ایجاد کنیم که استادان، و دانشجویان در آثار علامه تفکر و تفقه کنند اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش شخصیت علامه جعفری (ره) را به خوبی معرفی کنیم چراکه در حال حاضر جامعه به‌ شدت به افکار این عالم وارسته نیازمند است.

محمدعلی فروغی رئیس دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) در ادامه این نشست خبری گفت: امروزه روانشناسی کهن‌سالان اثبات کرده است که هر چه احترام به بزرگ‌ترها در یک جامعه بیشتر باشد، امید به زندگی در جوانان بیشتر خواهد بود.

وی افزود: این بحث را می‌توان تعمیم داد به بزرگداشت بزرگانی همچون علامه محمدتقی جعفری و این‌چنین همایش‌ها اثرات زیادی دارد که یکی از آن افزایش امید در جوانان است.

فروغی با اشاره به اولین همایش ملی ققنوس اندیشه در سال گذشته ادامه داد: استقبال از آن مراسم غیرقابل‌انتظار و جمعیت بسیار زیاد بود به حدی که ظرفیت سالن جواب‌گو نبود و دیگر جایی برای علاقه‌مندان وجود نداشت.

وی اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در مراسم سال گذشته اصرار داشتند که این حرکت مستمر باشد؛ از همین رو سعی داریم تا در کنار همایشی که امسال برگزار می‌کنیم، دبیرخانه‌ای در خیابان 22 بهمن به این موضوع اختصاص داده شود.

منبع: فارس