۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

صالح‌نیا: به احترام فرکی جدا شدم

مربی سابق بدن‌سازی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با اعلام استعفای خود همزمان با حسین فرکی، گفت: زمانی که حسین فرکی از سپاهان استعفا داد من هم خواهان کناره‌گیری از تیم شدم، ولی این تصمیم برخلاف میل حسین فرکی و به اصرار خودم بود.
کد خبر : ۲۷۰۲۹۳

صراط: مربی سابق بدن‌سازی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با اعلام استعفای خود همزمان با حسین فرکی، گفت: زمانی که حسین فرکی از سپاهان استعفا داد من هم خواهان کناره‌گیری از تیم شدم، ولی این تصمیم برخلاف میل حسین فرکی و به اصرار خودم بود.

علی صالح نیا  در رابطه با اعلام فسخ قرارداد خود هم‌زمان با حسین فرکی، اظهارکرد: با حسین فرکی به اصفهان آمده بودم و صلاح بود با ایشان هم از تیم جدا شوم. باشگاه برای ادامه همکاری‌ام با تیم اظهار تمایل کرد، ولی با توجه به این‌که در دانشگاه تهران تدریس می‌کنم، یک سال برای حضور در اصفهان مرخصی گرفته بودم و این مدت نیز به پایان رسیده بود. به همین دلیل تصمیم به جدایی از سپاهان گرفتم.

با خاطره‌ای خوب از اصفهان می‌روم

وی با تکذیب این موضوع که استعفایش به خاطر خواست فرکی بود، افزود: فرکی اصرار داشت که من در سپاهان بمانم و به سختی توانستم او را راضی به قطع همکاری خودم با سپاهان کنم و این استعفا اصلاً به خاطر خواست فرکی نبود. در واقع او می‌خواست تا انتهای قراردادم در سپاهان بمانم، ولی شرایط خودم به‌گونه‌ای بود که نمی‌توانستم با سپاهان ادامه دهم.

مربی سابق بدن‌سازی سپاهان در همین رابطه، افزود: خوشحالم که توانستیم سال گذشته با سپاهان قهرمان شویم. از باشگاه و بازیکنان و مردم اصفهان چیزی ندیدم و با خاطره خوب از اصفهان می‌روم.

صالح نیا با اشاره به این‌که هم‌زمان با فرکی، احمد سجادی، مربی دروازه‌بانان سپاهان نیز فسخ قرارداد کرد، ادامه داد: یکی از دلایل این که فرکی و سجادی هم‌زمان از سپاهان استعفا دادند، تماس‌های مکرر عده‌ای با آن‌ها بود که متأسفانه ناسزاهایی نیز به آن‌ها گفته می‌شد. من هم به احترام فرکی و نه به دلیل تمایل او، تصمیم به جدایی از سپاهان گرفتم، ولی بدون دلخوری و به خوبی از سپاهان جدا شدم.

خلعتبری تعجب کارشناسان بدن‌سازی را برانگیخته است

وی در پاسخ به این سؤال که تا قبل از قطع همکاری با سپاهان وضعیت بدنی بازیکنان چگونه بود، پاسخ داد: ما امسال از اول فصل و از پایه شروع به بدن‌سازی کردیم و وضعیت بدنی تیم تا قبل از جدایی‌ام خیلی خوب بود و طبق آمار در هر بازی میزان دوندگی بازیکنان بین 9.5 تا 12 کیلومتر بود. بازیکنی مثل محمدرضا خلعتبری که ممکن است عده‌ای گمان کنند، با توجه به پستی که در زمین دارد، بازیکنی سرعتی است و از نظر استقامت کم می‌آورد، اما می‌تواند نزدیک 10 کیلومتر در هر بازی بدود و این موضوع وقتی در جوامع علمی مطرح می‌شود خیلی از کارشناسان از این موضوع تعجب می‌کنند و این برایم به‌عنوان بدنساز، افتخار است که تیم را با این وضعیت بدنی مطلوب تحویل دادم و امیدوارم این شرایط تا آخر فصل حفظ شود.

مربی سابق بدن‌سازی سپاهان با بیان این‌که وضعیت بدنی تیم سپاهان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، ادامه داد: قبل از اعزام تیم ملی به جام جهانی کی‌روش اعلام کرد که توانسته‌ایم میزان دوندگی بازیکنان را در زمین به 11 کیلومتر در هر بازی برسانیم، ولی باید اعلام کنم که زمان جدا شدن از سپاهان توانسته بودیم میزان دوندگی هر بازیکن را به12 کیلومتر در هر بازی برسانیم و این میزان دوندگی در ایران، عالی است.

سپاهان هنوز هم شانس اول قهرمانی است

صالح نیا در رابطه با شانس قهرمانی سپاهان با توجه به شرایط پیش آمده برای این تیم، گفت: سپاهان تیم بزرگ و با شخصیتی است و همیشه جز مدعیان بوده است. فصل گذشته نیز سپاهان توانست در 6 بازی آخر یک گام بزرگ به سمت قهرمانی بر دارد و از حالا نمی‌توان در مورد قهرمان فصل و شانس قهرمانی سپاهان اظهار نظر کرد، ولی در سپاهان پتانسیل قهرمانی وجود دارد و می‌تواند شانس اول قهرمانی باشد. اگر از لحاظ فنی هم به این موضوع نگاه کنیم برخلاف چیزی که بعضی فکر می‌کنند، سپاهان هنوز هم از کورس عقب نیفتاده و فاصله امتیازی زیادی با صدر جدول ندارد.

وی افزود: با توجه به این که بیش از یک سال در خدمت خانواده بزرگ سپاهان بودم، از صمیم قلب برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم و همیشه نتایج این تیم را دنبال خواهم کرد. همه تلاشم این بود که یادگاری خوبی در سپاهان به جا بگذارم و امیدوارم امسال هم شاهد جشن قهرمانی سپاهان باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط فرکی صالح نیا