۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

پیشروی جدید ارتش سوریه در لاذقیه

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در لاذقیه واقع در غرب این کشور، کنترل چندین منطقه دیگر در این شهر را به دست گرفتند.
کد خبر : ۲۷۲۷۶۵
صراط:   نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در لاذقیه واقع در غرب این کشور، کنترل چندین منطقه دیگر در این شهر را به دست گرفتند.

ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی به پیشروی های خود در حومه شمالی شهر لاذقیه در غرب این کشور ادامه داد.

کنترل چندین منطقه در لاذقیه

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه موفق شد کنترل کامل جنگلهای "الفرللق، العزر، و اطراف عطیره" و همچنین تپه های مجاور کوههای "القزغدار" و دو روستای المشیرفه بالا و المشیرفه پایین را به دست بگیرد.

یک منبع نظامی تصریح کرد که ارتش سوریه با پوشش جنگنده های سوریه، "روسیه مصلانه" و "کتف العلانه" در حومه شمالی لاذقیه که گذرگاههای ورود تروریستها و انتقال سلاح و مهمات از مرزهای ترکیه به پایگاههای گروههای تروریستی در "سلمی" و "جبل الترکمان" بود را به کنترل خود در آورد.

وی تاکید کرد که کنترل ارتش سوریه بر این مناطق در چارچوب عملیات نظامی گسترده ای که از چندین هفته قبل آن را با هدف برقراری کامل امنیت حومه شمالی لاذقیه بویژه مناطق مرزی با ترکیه و توقف قاچاق سلاح و مهمات آغاز کرده، محقق شده است.

این منبع نظامی تاکید کرد که گروههای تروریستی از جغرافیای کوهستانی این منطقه برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و مستحکم کردن دژهای خود استفاده می کنند.

و خبر دیگر اینکه جنگنده های سوریه و روسیه به طور مشترک مواضع عناصر "الترکمان" و عناصر گروه تروریستی النصره را در جبل الترکمان و شهرک "سلمی" در حومه شمالی لاذقیه بمباران کردند. همزمان توپخانه سنگین ارتش سوریه نیز دژهای تروریستها را گلوله باران کرد.

منطقه "سلمی" پایگاه اصلی گروههای تروریستی در حومه شمالی لاذقیه به شمار می رود و بیشتر عملیات تروریستها علیه مواضع ارتش سوریه از همین منطقه آغاز می شود، به همین دلیل این منطقه از آغاز عملیات نظامی تاکنون شاهد حملات گسترده به مراکز تروریستها بود.

ادامه پیشروهای ارتش سوریه در حومه شرقی حمص

ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی کنترل کامل روستای "مرهطان" در نزدیکی "البیارات" در غرب شهر باستانی "تدمر" در حومه شرقی حمص در مرکز سوریه را به دست گرفت.

ارتش سوریه همچنین به پیشروی خود به سمت شهرک "القریتین" که تحت اشغال گروه تروریستی داعش است ادامه داد.

تسلیم شدن 180 تروریست النصره در سایه پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه

و خبر دیگر اینکه  180 تروریست وابسته به گروه تروریستی النصره در درعا واقع در جنوب سوریه که از میادین نبرد گریخته بودند، خود را تسلیم ارتش سوریه در منطقه "إزرع" کردند.

تسلیم شدن این عناصر تروریستی بعد از پیشروی های چشم گیر ارتش سوریه و هم پیمانانش در چندین محور درعا صورت گرفته است.

ادامه درگیری‌ها در مناطق مختلف درعا

درگیری‌ها بین ارتش سوریه و تروریست‌ها هم اکنون در محورهای مختلف درعا از قبیل "درعا المحطه" و اردوگاه آوارگان ادامه دارد و این در حالی است که ارتش سوریه همچنان به پیشروی‌های چشمگیر خود در این مناطق ادامه می دهد.

منبع: تسنیم