۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

زندگی آنگلا مرکل به روایت تصاویر

آنگلا مرکل از نگاه مجله تایمز آمریکا به عنوان شخصیت سال 2015 انتخاب شد.
کد خبر : ۲۷۴۱۱۵
صراط: این مجله روز چهارشنبه، ۱۸ آذر اعلام کرد که خانم مرکل را به این خاطر سزاوار عنوان چهره سال دانسته است که فراتر از شهامت اغلب سیاستمداران از ملت خود انتظار دارد، چهره‌ای که با قدرت مقابل ظلم و خشونت ایستاده و در جهانی رهبری اخلاقی را بر عهده گرفته است که سخت نیازمند رحم و عطوفت است.

این تصاویر که توسط وبسایت مجله تایم منتشر شده است، کودکی، جوانی و دوران بزرگسالی آنجلا مرکل را نشان می‌دهد.


آنجلا مرکل ۶۱ ساله اولین زنی به شمار می‌رود که از سال ۱۹۹۹ به این سو، زمانی که مجله تایم عنوان افتخاری «مرد سال» را به «شخصیت سال» تغییر داد، ملقب به چنین عنوانی می‌شود. تایم در ۶۱ سال گذشته، پیش از مرکل فقط سه زن دیگر را با این عنوان انتخاب کرده بود.

صدراعظم آلمان سال جاری میلادی را با موضع‌گیری‌های خود علیه سیاست‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در رابطه با اوکراین آغاز کرد. او همچنین امسال در جریان بحران اقتصادی یونان که تهدیدی برای کل حوزه یورو محسوب می‌شد، نقش تاثیرگذاری ایفا کرد.

در نهایت هنگامی که کشورهای دیگر اروپا درهای خود را به روی مهاجران و پناهندگان بسته بودند، این صدراعظم آلمان بود که امکان ورود آنها را به کشور خود فراهم آورد، امری که تاوان آن تحمل فشار شدید مخالفان داخلی و متحدان اروپایی آلمان بود.