۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

مسکو: اختلافات زیادی با آمریکا داریم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، هنوز اختلافات زیادی میان مسکو و واشنگتن درباره سوریه باقی مانده است.
کد خبر : ۲۷۴۶۸۴

صراط:  وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، هنوز اختلافات زیادی میان مسکو و واشنگتن درباره سوریه باقی مانده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد، اختلافات زیادی بین مسکو و واشنگتن درباره سوریه باقی مانده است.

وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که با این کشور درباره عدم حضور نمایندگان گروه‌های تروریستی جبهه‌النصره و داعش در مذاکرات بین‌المللی سوریه توافق دارند. 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا»‌ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری هفتگی خود در مسکو اعلام کرد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه قرار است فردا پنج شنبه 17 دسامبر (26 آذرماه) عازم نیویورک شود تا در نشست بین‌المللی بررسی بحران سوریه شرکت کند.

وی افزود: همانطور که وزیرخارجه روز گذشته اعلام کرد، روسیه از طرح گردهمایی ترتیب داده شده در نیویورک در تاریخ 18 دسامبر (27 آذرماه) برای دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو گروه بین‌المللی حمایت از سوریه پشتیبانی می‌کند.

زاخارووا گفت: ما انتظار داریم که بر مبنای نتایج این نشست و با اجماع تمام شرکت‌کنندگان، توافقی حاصل شود که بر اساس آن پیش‌نویس قطعنامه‌ای تسلیم شورای امنیت گردد؛ قطعنامه‌ای بتواند اجرای تمام اصول تعیین شده در سند اجلاس وین را تضمین کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش در کنفرانس خبری هفتگی خود در مسکو به موضوع سرنگونی جنگنده سوخو 24 نیز پرداخت.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه از مقامات ترکیه و رسانه‌های این کشور خواسته است تا به هیچ عنوان سرنگونی هواپیمای روسی «سوخو24» را با سقوط هواپیمای کره بر فراز شوروی سابق در سال 1983 مقایسه نکنند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، آنکارا با اقدام اخیر خود در سرنگونی جنگنده سوخو24 هرگونه فرصتی برای انجام گفت‌وگوهای سازنده با مسکو را از خود گرفته است.

زاخارووا در این رابطه تأکید کرد، وزارت خارجه هیچ اطلاعاتی درباره طرح‌ها برای افزایش اقدامات علیه ترکیه در اختیار ندارد.

وی علاوه براین تأکید کرد: تا کنون هیچ شکایتی از جانب مقامات عراقی مبنی بر انحراف مسیر موشک‌های شلیک‌شده علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه نداشته‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع عضویت «مونته‌نگرو» در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پرداخت و گفت، جامعه مونته‌نگرو به شدت درباره مسئله عضویت در ناتو دچار شکاف و اختلاف شده است و درخواست برگزاری همه پرسی در این رابطه را مطرح کرده است.

زاخارووا تأکید کرد: وضعیت در مونته نگرو پیچیده است. ما درباره یک بحران سیاسی داخلی صحبت می‌کنیم که با اعتراضات مردمی همراه بوده است. بنابراین، اختلافات عمیقی در جامعه مونته نگرو وجود دارد، اول از هر چیز بر سر مسئله عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی.

وی افزود: ما بر این باوریم که مردم مونته‌نگرو باید خودشان در یک همه‌پرسی آینده کشورشان در این رابطه را تعیین کنند. این همان دموکراسی است که ما خواستار آن هستیم.

وزرای خارجه ناتو رسما از مونته نگرو دعوت کرده‌اند تا مذاکرات برای پیوستن به ناتو را در نشستی در بروکسل اوایل ماه دسامبر آغاز کند.

منبع: فارس