۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

عربستان ۵۲۶ خارجی را اخراج کرد

گزارش‌های خبری حکایت از این دارد که مسئولان قضایی عربستان ۵۲۶ خارجی محکوم به تروریسم را به دلیل فعالیت‌هایی که تهدید و خطری علیه امنیت ملی به شمار می‌آید، اخراج کرده‌اند.
کد خبر : ۳۱۵۸۳۷
صراط: گزارش‌های خبری حکایت از این دارد که مسئولان قضایی عربستان ۵۲۶ خارجی محکوم به تروریسم را به دلیل فعالیت‌هایی که تهدید و خطری علیه امنیت ملی به شمار می‌آید، اخراج کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربستانی الریاض، منصور قفاری، سخنگوی وزارت دادگستری عربستان در سخنرانی عنوان داشت: از زمان تشکیل دادگاه کیفری ذی‌ربط در امور تروریسم و امنیت کشور از هشت سال قبل تعداد خارجی‌هایی که پس از پایان محکومیت‌شان باید اخراج می‌شدند به ۵۲۶ تن می‌رسد که این تعداد ۶۳ درصد از کل افراد خارجی است که مسئولان امنیتی عربستان در حال حاضر در چارچوب جنگ علیه تروریسم آنها را بازداشت کرده‌اند.

طبق گزارش روزنامه مکه، از طریق بررسی حکم‌های پیشین اخراج که توسط دادگاه جزایی ذی‌ربط در مسائل افراد غیرسعودی صادر شده است مشخص می‌شود که افراد خارجی که در عربستان بازداشت شده بودند، اساسا بازداشت‌شان به دلیل ارتباط با فعالیت‌های القاعده بوده است و عده‌ای دیگر نیز به دلیل رابطه‌شان با گروه انصارالله و گروه اخوان المسلمین بازداشت شدند و  اینکه برخی به نفع نظام سوریه کار می‌کردند.

تعداد خارجی‌هایی که مسئولان امنیتی عربستان در حال حاضر آنها را بازداشت کرده‌اند به ۸۳۳ تن می‌رسد که علیه بیش از نیمی از آنها حکم صادر شده است و در همین حال بازجویی‌ها و روند آماده سازی پرونده‌های شکایت در حق ده‌ها تن از آنها ادامه دارد.