۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
جهانگیر الماسی:

«کاناپه» مساله همه مردم ایران است

جهانگیر الماسی بازیگر سینما معتقد است داستان فیلم «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری مساله همه مردم ایران است.
کد خبر : ۳۱۶۷۸۹
صراط: جهانگیر الماسی بازیگر سینما معتقد است داستان فیلم «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری مساله همه مردم ایران است.

جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون ایران درباره بازی در فیلم جدید کیانوش عیاری با نام «کاناپه» به مهر گفت: به تازگی با کیانوش عیاری برای بازی در جدیدترین پروژه سینمایی وی به توافق رسیده ام. این کارگردان یکی از شریف ترین سینماگران کشور به شمار می رود و جزو معدود کارگردان های مولف سینمای ایران است. وی چند ماه پیش پیشنهاد بازی در «کاناپه» را به من داد و من هم با اشتیاق کامل و درست مانند همان زمانی که جوانتر بودم و در برخی از فیلم های وی حضور داشتم بازی در این اثر سینمایی را پذیرفتم.

وی توضیح داد: من برای بازیگری حرمت بسیاری قائل هستم و به همین دلیل بازی در بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی را نمی پذیرم. البته این را باید بگویم که من به دستمزد بازیگری نیاز دارم چرا که کارمند جایی نیستم و درآمد دیگری به غیر از سینما ندارم، اما ترجیح می دهم در هر اثری حضور نداشته باشم.

این بازیگر سینما تاکید کرد: حضور دوباره در کنار کیانوش عیاری برای من بسیار باعث افتخار است و خوشحالم که در کنار این کارگردان برای تبیین آنچه که در ذهن دارد و نقد و تحلیلی که درباره سازمان اجتماعی مردم ایران دارد، قرار دارم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فیلمنامه «کاناپه» توضیح داد: این فیلمنامه بسیار هوشمندانه، لطیف، سینمایی و جذاب است و فکر می کنم مخاطبان بسیاری را جذب می کند. به هرحال این کارگردان هنوز حساسیت خود را در مورد معیشت مردم ایران از دست نداده است و توجه وی نسبت به سرنوشت اجتماعی مردم کشورش در آثارش دیده می شود.

الماسی که پیش از این در آثاری چون «تنوره دیو» و «شبه کژدم» کیانوش عیاری بازی کرده است، درباره تفاوت «کاناپه» با دیگر آثار این کارگردان گفت: این فیلم یک اثر کاملا متفاوت است و داستان بسیار متفاوت دارد و نمی توان آن را با دیگر آثار این کارگردان مقایسه کرد، به هر حال «کاناپه» می تواند به نوعی مساله همه مردم ایران به شمار رود.