۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

تجمع حامیان امر به معروف در تهران

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال بخش حاکمیتی کشور که متولی امر به معروف و نهی از منکر است نسبت به سالهای گذشته به صورت جدی تر در این عرصه پا به میدان گذاشته است.
کد خبر : ۳۲۶۴۳۱
صراط: سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال بخش حاکمیتی کشور که متولی امر به معروف و نهی از منکر است نسبت به سالهای گذشته به صورت جدی تر در این عرصه پا به میدان گذاشته است.

به گزارش مهر، ابوالفضل اقبالی، در مصاحبه با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو، به مناسبت آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر در ارتباط با شیوه های تاثیرگذاری انجام این فریضه در جامعه  گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه مردمی است که مخاطب آن مردم و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شیوه های تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی و زبانی است ، ادامه داد:  افرادی که دغدغه دینی بودن جامعه و اجرای فریضه  امر به معروف ونهی از منکر را  دارند، در مواجهه با منکر  می توانند از این شیوه استفاده کنند و نیازی به درگیری با فاعل منکر نیست.

وی با بیان اینکه در تذکر لسانی ضرورتاً احتیاج نیست که از زبان و لغات استفاده شود بلکه با در هم کشیدن چهره نیز می‌توان فرد را از انجام یک منکر بازداشت، در بخش دیگری از صحبت های خود به « قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» اشاره کرد و گفت: ‌این قانون در سال ۹۴، بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی  ابلاغ شد و ظرفیت های قانونی خوبی را برای حمایت از کسانی که دغدغه این موضوع را دارند و فعالیت شان در چارچوب قانون است ایجاد کرده است.

اقبالی در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح برخی از برنامه‌های این ستاد در هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود:‌ در این راستا در فضای مجازی کمپینی با عنوان «همه مسئول هستیم » با همین هشتک ایجاد شده و تاکنون استقبال خوبی نیز از آن شده است.

وی با اشاره به تبلیغاتی که در سطح شهرها  نیز با نصب بیلبورد توسط شهرداری ها در این زمینه  انجام شده است، ادامه داد:  قسمتی از زمان منبرها در مساجد نیز در ماه محرم به تدوین اهمیت این موضوع اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه بخش حاکمیتی کشور که متولی امر به معروف و نهی از منکر هستند امسال پررنگ تر از سال گذشته پا به میدان گذاشته است ،  به برخی از اقدامات مردمی در این زمینه نیز اشاره کرد و افزود: قرار است بعد از پایان نماز جمعه هفته جاری تجمعی در این ارتباط در میدان فلسطین تهران برگزار شود.

فایل صوتی برنامه «بدون خط خوردگی» از سایت شبکه قابل دریافت است.