۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

مخالفت اروپا با پایان تحریمهای روسیه

مقامهای ارشد اتحادیه اروپا و ناتو روز دوشنبه خواستار ادامه گفتگو با مسکو شدند ولی در عین حال بر ادامه فشار بر روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین و حمایت از دولت سوریه تاکید کردند.
کد خبر : ۳۲۷۷۵۷
صراط: مقامهای ارشد اتحادیه اروپا و ناتو روز دوشنبه خواستار ادامه گفتگو با مسکو شدند ولی در عین حال بر ادامه فشار بر روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین و حمایت از دولت سوریه تاکید کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامهای اتحادیه اروپا و ناتو خواستار ادامه فشار بر روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین و حمایت از دولت سوریه شده اند. مقامهای اروپا و ناتو همچنین روسیه را به حمایت از آنچه که "بمباران غیر نظامیان سوری در حلب" عنوان کرده اند، متهم نموده اند.

مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا در این باره تاکید کرد: تحریمهای اروپا علیه روسیه مربوط به توافقنامه صلح مینسک است که قرار بوده به درگیری ها در شرق اوکراین پایان دهد و تا زمانی که همه شرایط مندرج در این توافقنامه اجرایی نشود، تحریمها پایان نخواهد یافت.

شولتز در ادامه به شدت اقدامات روسیه در اوکراین را محکوم کرد ولی در عین حال گفت: باید نوعی از مذاکره و گفتگو با روسیه را حفظ کنیم. ما باید به مسکو اعلام کنیم که اقدامات اشتباه شما را محکوم می کنیم ولی کانا برای مذاکره تا زمانی که آماده باشید، باز خواهد بود.

پس از شکست تلاش ها برای برقراری آتش بس در سوریه و حملات جنگنده های سوری و روسی به حلب، کشورهای غربی به طور علنی از مسکو به خاطر حمایت از دولت دمشق انتقاد کرده اند.

برخی نمایندگان اروپایی خواستار اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه به خاطر مشارکت در حملات هوایی در سوریه شده اند.

فرانسه و آمریکا نیز خواستار تحقیقات درباره جنایات جنگی در شرق حلب شده اند. دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی نیز گفت: اوضاع در اروپا به خصوص برای کشورهای شرقی شامل لهستان، اسلواکی و کشورهای بالتیک بسیار خطرناک شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اروپا به خاطر حمایت مسکو از دولت دمشق، تحریمهای بیشتری را علیه مسکو اعمال می کند ، گفت: تنها پاسخ این است که تحریمهایی که قبلا وضع شده، ادامه خواهد یافت.

کشورهای غربی روسیه را به دخالت در تحولات شرق اوکراین متهم کرده و تحریمهای اقتصادی و سیاسی زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند. سطح روابط روسیه و غرب به خاطر بحران اوکراین به پایین ترین حد پس از جنگ جهانی دوم رسیده است.