۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

واکنش اروپا به بمباران حلب توسط روسیه

اتحادیه اروپا امروز دوشنبه حملات هوایی جنگنده های روسی و سوری به شرق شهر حلب را محکوم کرده است.
کد خبر : ۳۲۸۶۱۵
صراط: اتحادیه اروپا امروز دوشنبه حملات هوایی جنگنده های روسی و سوری به شرق شهر حلب را محکوم کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا با محکوم کردن حملات هوایی جنگنده های روسی و سوری به مناطق شرقی حلب، مدعی شده است که مسکو عمدا بیمارستان ها و پرسنل پزشکی را هدف قرار می دهد.

بیانیه مورد توافق 28 کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد: از آغاز حملات نظام سوریه و متحدانش به خصوص روسیه، شدت بمباران هوایی شرق حلب به طور نامتناسبی افزایش یافته است.

این بیانیه افزود: هدف قراردادن عمدی بیمارستان ها، مراکز درمانی، مدارس و زیرساختهای حساس و همین طور استفاده از بمب های خوشه ای و تسلیحات شیمیایی، احتمالا جنایت جنگی به شمار می رود.

فرانسه و بریتانیا رهبری تلاش های اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه و سوریه را به خاطر بمباران شهر حلب را بر عهده دارند.
منابع آگاه از تلاش اروپا برای اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه و سوریه خبر می دهند و این در شرایطی است که تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به حملات هوایی به شرق حلب به جایی نرسیده است.

در حالی که روسیه و سوریه بارها هرگونه جنایت جنگی در شرق حلب را رد کرده اند، کشورهای غربی خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی علیه غیر نظامیان در شرق حلب شده اند.

واشنگتن، لندن و پاریس خواستار مجازات عاملان اصلی جنایات جنگی در حلب شده اند. بیش از 250 هزار نفر از غیر نظامیان در حلب در درگیری بین نیروهای دولتی سوریه و تروریست ها گرفتار شده اند.