۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳

توقف شماره‌گذاری«روآ» و «وانت ‌پيكان»

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه مدارس اول ابتدايي و اول راهنمايي امسال از 30 شهريور ماه بازگشايي مي‌شوند، گفت: اين امر موجب شده تا حجم سفرها در روزهاي نخست سال تحصيلي جديد دو مرحله‌اي شود.
کد خبر : ۳۳۳۶۲

به گزارش صراط نیوز به نقل از ایسنا: رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ممنوعيت انجام هرگونه عمليات عمراني در معابر درون ‌شهري تا 15 مهر و محورهاي برون ‌شهري تا سوم مهر ماه خبر داد و گفت: در عين حال 30 فروند بالگرد براي كنترل ترافيك اول مهر ماه آماده‌سازي شده است.

سردار اسكندر مومني روز يكشنبه در حاشيه جلسه «كميته عمليات و اجراي مقررات راهنمايي و رانندگي» كه به موضوع ترافيك مهرماه و تمهيدات پليس و دستگاه‌هاي اجرايي براي آخرين دوره سفرهاي تابستاني اختصاص داشت، گفت: از مهرماه سال گذشته تاكنون حداقل 2.5 ميليون دستگاه وسيله نقليه شامل موتورسيكلت و خودرو شماره‌گذاري شدند كه از اين تعداد حداقل يك ميليون و 650 هزار دستگاه خودرو بودند.

وي با اشاره به اينكه تعداد خودروها در اوايل سال 80 حدود چهار ميليون دستگاه بود، گفت: هم اكنون شمار خودروهاي كشور از مرز 14ميليون عبور كرده است و پيش‌بيني مي‌كنيم طي ده سال آينده تعداد خودروها به سه برابر افزايش يابد.

پيش‌بيني افزايش 30 درصدي ترافيك در كشور همزمان با بازگشايي مدارس

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به افزايش تقاضاي سفر همزمان با بازگشايي مدارس گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم روزانه 16 ميليون تقاضاي سفر در كشور ايجاد شود كه بر اين اساس حجم ترافيك در كشور در برخي استان‌ها تا 30 درصد افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به اينكه در پنج ماهه امسال در حوزه برون‌شهري حداقل يك هزار كاهش كشته تصادفات داشتيم، گفت: در عين حال در مردادماه سال جاري نيز آمارهاي اوليه نشان مي‌دهد، حداقل 10 درصد كاهش تلفات و بيش از 7 هزار نفر كاهش مصدوم خواهيم داشت.

وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون نرم كشته‌هاي تصادفات به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه محاسبه مي‌شود، گفت: در عين حال طي 10 سال گذشته شمار كشته‌هاي تصادفات به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه از 31 نفر به 11 نفر كاهش يافته است.

ممنوعيت هرگونه عمليات عمراني در معابر درون‌شهري تا 15 مهر و محورهاي برون‌شهري تا يكشنبه

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به پيش‌بيني حجم بالاي ترافيك در روزهاي پاياني شهريور ماه تا سوم مهر ماه، گفت: بر اين اساس انجام هرگونه عمليات عمراني در محورهاي برون‌شهري تا سوم مهرماه و در معابر درون‌شهري تا 15 مهرماه ممنوع است.

مومني همچنين به ساماندهي سرويس مدارس اشاره كرد و گفت: مديران مدارس نبايد از سرويس‌هاي غيرمجاز و فاقد برچسب استفاده كنند كه بر اين اساس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با متخلفان در اين زمينه برخورد مي‌كنند.

30 فروند بالگرد ترافيك مهر را كنترل مي‌كنند

بكارگيري يك‌هزار نيروي كمكي براي روانسازي ترافيك مهر پايتخت

وي از بكارگيري يك‌هزار نيروي كمكي از ستاد پليس راهور ناجا در راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خبر داد و گفت: اين نيروها در مهر ماه به كمك نيروهاي پليس تهران براي روان‌سازي ترافيك مي‌آيد.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه مدارس اول ابتدايي و اول راهنمايي امسال از 30 شهريور ماه بازگشايي مي‌شوند، گفت: اين امر موجب شده تا حجم سفرها در روزهاي نخست سال تحصيلي جديد دو مرحله‌اي شود.

وي از بكارگيري امكانات پروازي براي كنترل ترافيك از طريق هوايي در مهرماه خبر داد و گفت: بر اين اساس 30 فروند بالگرد ترافيك مهرماه را در سراسر كشور كنترل مي‌كنند.

تعويض تمامي گواهينامه‌هاي قديمي، طي فراخواني بزودي

مومني همچنين در خصوص گواهينامه‌هاي هوشمند با بيان اينكه هم‌اكنون بيش از يك ميليون جلد گواهينامه هوشمند در كشور صادر شده است، گفت: قصد داريم به زودي طي فراخواني تمام گواهينامه‌هاي قديمي را به گواهينامه‌هاي هوشمند تبديل كنيم كه بر اين اساس تمام سوابق رانندگان در اين گواهينامه ثبت خواهد شد.

رييس پليس راهور ناجا در پاسخ به سوالي در خصوص شمار رانندگان متخلف حرفه‌اي در كشور گفت: تعداد متخلفان حرفه‌اي در كشور كم است، اما حادثه‌آفريني اين افراد بالاست كه قطعا پليس در خصوص برخورد با اين افراد بدون اغماض رفتار خواهد كرد.

سرهنگ جهانگيري معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا نيز در حاشيه اين جلسه در خصوص ممنوعيت شماره‌گذاري خودروها از مهرماه به ايسنا گفت: خودروهاي پژو روآ و وانت ‌پيكان به دليل عدم رعايت استانداردها ايمني لازم از ابتداي مهرماه شماره‌گذاري نمي‌شوند و شماره‌گذاري اين دو خودرو متوقف و بسته خواهد شد.

برچسب ها: وانت پیکان روآ