۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱

نجات کوهنوردان نوشهری گرفتار در برف

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر از نجات سه شهروند گرفتار در برف ارتفاعات جنگلی نوشهر با انجام عملیات راپل هوایی خبر داد.
کد خبر : ۳۳۵۰۵۸
صراط: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر از نجات سه شهروند گرفتار در برف ارتفاعات جنگلی نوشهر با انجام عملیات راپل هوایی خبر داد.

امیرحسین عسگرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نیروهای هلال احمر شهرستان نوشهر در روزهای بسیار سخت، برفی و سرد با همه تلاش و همت برای کمک و امدادرسانی به مردم وارد عمل شدند تا با امدادرسانی به موقع، آسودگی را برای خانواده ها و افراد گرفتار در برف به ارمغان آورند.

وی با اعلام اینکه سه نفر گرفتار در برف در ارتفاعات جنگلی «چوسرا» در محدوده روستای «بین و برکن» بخش کجور با انجام عملیات «راپل» توسط هادی منصورسمایی مسؤول امداد و نجات هلال احمر نوشهر از ارتفاع ۸۰ متری زمین نجات داده شدند، افزود: هلال احمر با تمام توان برای کمک و امدادرسانی به افراد وارد میدان شده است.

عسگرزاده گفت: یکی از سه نفر نجات یافته از برف کوهستان، به دلیل سرمای شدید دچار مصدومیت و سرمازدگی شده بود که به مراکز درمانی منتقل شد.

رئیس هلال احمر نوشهر،  همچنین با اشاره به سکونت داشتن دو گروه دامداران در مناطق جنگلی نوشهر ادامه داد: این دامداران در مناطق جنگلی "خانیکان" اقدام به پایین انداختن موادغذایی و دیگر ملزومات مورد نیاز در سرما و برف برای این افراد شد تا برای تهیه غذا و امکانات مورد نیاز در این برف، متحمل زحمت بیشتر نشوند.

وی با قدردانی از حضور و همراهی فرماندار نوشهر در این عملیات امداد و نجات هوایی، گفت: نوشهر، نخستین شهری بود که پس از مساعد شدن هوا در آن نخستین عملیات امداد و نجات هوایی مازندران در نوشهر انجام شد که از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران که به درخواست ما پاسخ مثبت داد و اقدام به اعزام بالگرد به نوشهر کرد و همچنین غلامعلی فخاری اشرفی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان مازندران و تیم پرواز به سرپرستی کاپیتان بابازاده و عباس ابراهیمی، تشکر و قدرانی می شود.

عسگرزاده افزود: مسلما"بدون همکاری هلال احمر استان و اعزام بالگرد به ارتفاعات نوشهر، شاید نجات این افراد و امدادرسانی به این سرعت و سهولت انجام نمی شد.