۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

اظهارات دبیرکل ناتو در مورد حفظ روابط با آمریکا

به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در خصوص احتمال تجدید نظر در زمینه همکاری با ناتو، دبیرکل این ائتلاف اعلام کرد که همکاری اتحادیه اروپا-ناتو بهترین شیوه برای حفظ روابط با امریکا است.
کد خبر : ۳۳۶۹۲۶
صراط: به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در خصوص احتمال تجدید نظر در زمینه همکاری با ناتو، دبیرکل این ائتلاف اعلام کرد که همکاری اتحادیه اروپا-ناتو بهترین شیوه برای حفظ روابط با امریکا است.

به گزارش فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که تقویت همکاری اتحادیه اروپا-ناتو بهترین شیوه برای پاسخ به تردید‌ها در خصوص روابط امنیتی ترانس‌ آتلانتیک است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، نگرانی‌ها از اینکه ضمانت 70 ساله واشنگتن برای دفاع از واشنگتن دیگر وجود نخواهد داشت بعد از آن به وجود آمده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرده بود که در خصوص کمک به همپیمانان ناتو که هزینه دفاع از خودشان را پرداخت نمی‌کنند، تجدیدنظر خواهد کرد.

استولتنبرگ در گردهمایی دو روزه وزرای خارجه ناتو در مقر ائتلاف ناتو در بروکسل گفت:‌«مشکلاتی پیرامون قدرت رابطه و پیوستگی ترانس آتلانتیک مطرح شده است. فکر می‌کنم بهترین  شیوه واکنش به این مسائل، تقویت همکاری ناتو-اتحادیه اروپا است».

دبیرکل ناتو ماه گذشته بعد از یک تماس تلفنی گفته بود که کاملاً اطمینان دارد که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به امنیت ناتو اروپا متعهد است.

اتحادیه اروپا که 22 عضو آن جزء ائتلاف 28 کشوری ناتو هستند، اقداماتی را در جهت افزایش نقش دفاعی ائتلاف ناتو در پیش گرفتند.

استولتنبرگ و «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صدد بودند که عصر امروز یکسری تلاش‌های مشترک را اعلام کنند که در بین آنها مبارزه با حملات سایبری و واکنش به اقدامات روسیه در شرق اوکراین که از دید آنها دخالت در امور داخلی اوکراین است، می‌باشد.