۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲

واکنش فرانسه به حمله به پایگاه ناتو

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای، حمله به پایگاه نظامی ناتو در افغانستان را به شدت محکوم کرده و حمایت دولت این کشور را از دولت های آمریکا و لهستان اعلام کرد.
کد خبر : ۳۳۲۸۵۴
صراط: وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای، حمله به پایگاه نظامی ناتو در افغانستان را به شدت محکوم کرده و حمایت دولت این کشور را از دولت های آمریکا و لهستان اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه حمله انتحاری به پایگاه نظامی ناتو در بگرام افغانستان را محکوم کرد.

بر بیانیه وزارت خارجه فرانسه که در همین خصوص صادر شده آمده است: فرانسه حمایت خود را از دولت های آمریکا و لهستان که شهروندان خود را در این حمله از دست داده اند، اعلام می کند.

ناتو تایید کرده که در حمله انتحاری روز شنبه طالبان به پایگاه نظامی بگرام افغانستان دو تن از نظامیان آمریکا و دو پیمان کار ناتو کشته شده اند.

به گفته «اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا، بر اثر این حمله، ۱۶ تن دیگر از نظامیان آمریکا به همراه یک سرباز لهستانی عضو ناتو به شدت مجروح شدند.

این در حالیست که «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در واکنش به این حمله اعلام کرد که ما همچنان به ماموریت خود در افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی این کشور ادامه خواهیم داد.

از طرفی، گروه تروریستی طالبان ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این حمله مدعی شد که مهاجم انتحاری این گروه مواد منفجره خود را در داخل پایگاه منفجر کرده که منجر به وارد شدن تلفات سنگین به نیروهای آمریکایی شده است.

لازم به ذکر است که میدان هوایی بگرام، پایگاه اصلی نیروهای آمریکایی در افغانستان است که همواره مورد حملات طالبان قرار می گیرد.