۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

واکنش اعراب به پیروزی ارتش سوریه در حلب

همزمان با اعلام پیروزی‌های چشمگیر ارتش سوریه در حلب، دبیر کل اتحادیه عرب در اظهاراتی برقراری آتش بس فوری در حلب را خواستار شد.
کد خبر : ۳۳۸۱۱۸
صراط: همزمان با اعلام پیروزی‌های چشمگیر ارتش سوریه در حلب، دبیر کل اتحادیه عرب در اظهاراتی برقراری آتش بس فوری در حلب را خواستار شد.

به گزارش فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب طی اظهاراتی از مقر اتحادیه عرب در قاهره با انتقاد از آنچه «جنایت های نیروهای نظامی سوریه» علیه ساکنان حلب خواند، برقراری آتش بس فوری در این شهر را خواستار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، ابوالغیط گفت: همه طرف ها باید به حقوق بشر احترام گذاشته و فورا به ارتکاب جنایت، اعدام ها و اقداماتی که سکوت در برابر آن جایز نیست، خاتمه دهند.

از سوی دیگر قطر برگزاری نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی برای بررسی اوضاع حلب را خواستار شد.

یک منبع دیپلماتیک عربی در قاهره که خواست نامش فاش نشود، گفت که دبیرخانه اتحادیه عرب امروز سه شنبه یادداشتی از «سیف بن مقدم البوعینین» سفیر قطر در مصر و نماینده دائمی آن در اتحادیه عرب در خصوص درخواست برگزاری نشست فوری این اتحادیه برای بررسی «اوضاع فاجعه بار حلب»، دریافت کرده است.

اتحادیه عرب هنوز موضع خود درباره درخواست قطر را اعلام نکرده است.

این در حالی است که اخبار رسیده از شهر حلب حاکی از آن است که شهر حلب، مرکز استان حلب، تا آزادی کامل پس از 4 سال اشغال و جنگ، فقط یک گام فاصله دارد.

هفته اول شهریور ماه، محلات شرقی حلب که آلوده به تروریست‌ها بود، اشغال شد و اکنون کل محلات شرقی جز 1 تا 2 درصد، پاکسازی شده است.