۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

سیلاب شدید در راه استان فارس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس نسبت به وقوع سیلاب شدید در این استان در چند روز آینده هشدار داد.
کد خبر : ۳۴۹۱۶۸
صراط: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس نسبت به وقوع سیلاب شدید در این استان در چند روز آینده هشدار داد.

به گزارش تسنیم از شیراز، حمیدرضا دهقانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان فارس با اشاره به ورد سامانه بارشی قوی به این استان اظهار داشت: رودخانه‌های مختلف استان فارس به طور حتم سیلابی می‌شوند در این زمینه تذکرات لازم داده شده و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است اما در این راستا مردم نیز باید همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمینه خطر ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها بارها اخطار داده شده اما متاسفانه کمتر به این تذکرها توجه شده است افزود: رودخانه «خشک» شیراز از پل معالی‌آباد تا اول چمران نیز به دلیل دستکاری‌های انجام شده در بستر رودخانه دچار سیلاب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس افزود: برخی از روستاها در منطقه 5 و 7 شهرداری شیراز از جمله سلطان‌آباد در معرض خطر بروز سیلاب قرار دارند که باید تمهیدات لازم برای آنها اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف رودخانه‌هایی که در چند سال گذشته خشک شده بودند با سیلاب روبه‌رو می‌شوند به مردم هشدار داد از نزدیک شدن به رودخانه‌های استان فارس برای دیدن سیلاب خودداری کنند

آغاز بارش شدید باران در استان فارس از امشب

عبدالکریم جامع مدیرکل سازمان هواشناسی استان فارس، نیز در این جلسه با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده اطلاعیه‌های لازم درباره خطر بروز سیلاب از هفته گذشته صادر شده است اظهار داشت: شدت بارش باران از شامگاه یکشنبه در نقاط مختلف فارس آغاز می‌شود و تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در برخی نقاط نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی فارس بیان کرد: برای شهرستان‌های سپیدان، کازرون و نورآباد بین 90 تا 150 میلی‌متر، برای جهرم، استهبان، تخت‌جمشید، شیراز، درودزن بین 40 تا 64 میلی‌متر و داراب و فسا نیز 50 تا 70 میلی‌متر بارش باران پیش‌بینی شده است.