۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کلهر در جمع خبرنگاران:

از سال ۸۹ از احمدی‌نژاد جدا شدم/ خوشحال می‌شوم ردصلاحیت شوم

کد خبر : ۳۵۸۹۶۵
صراط: مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد گفت: از ابتدای انقلاب ظاهرم را عوض نکردم و همین شکلی بوده‌ام.

به گزارش ایلنا، مهدی کلهر پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد:  حضرت آقا سال گذشته محوری را در رابطه با این عنوان بیان کردند که در کشور دو جریان داریم؛ یک جریان انقلابی و کسانی که غیرانقلابی هستند. بعد از این مشاهده کردیم احزاب و جریان‌های سیاسی از این عنوان استفاده می‌کنند.

او افزود: انقلاب اسلامی ایران بر اساس سه شعار محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفت و تمام قانون اساسی ما تبیین و تحلیل این مفاهیم به صورت اجرایی است. در زمان طاغوت کشور ما یکی از خفقان‌زده‌ترین کشورهای دنیا بود از نظر اجرایی استبدادی بود اگرچه نام مشروطه را به خود یدک می‌کشیدیم.

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد تاکید کرد: کشورمان صد در صد وابسته بود کسانی هم سن و سال من هستند یادشان هست که چلوکباب‌ها هیچ کدام ایرانی نیست گوشت از استرالیا و برنج از آمریکا و روغن از جای دیگر می‌آید. هیچ چیز از محتوای آن چلوکباب از ایران نبود.

او ادامه داد: هم سیاست هم علم هم دارو و هم اقتصاد ما وابسته به خارج بود و مسیر روز به روز بدتر می‌شد وقتی انقلاب آمد و در زمان کوتاهی فراگیر شد این سه شعار در حقیقت شعار و خواست ملت ایران بود. اگر بخواهیم ببینیم انقلاب در کلیت چه می‌خواست همین سه شعار آزادی، استقلال و جمهوری به جای یک حکومت سلطنتی مستبد و بدون ضابطه مطرح بود.

کلهر یادآور شد: به کسانی که عنوان انقلابی را استفاده می‌کنند می‌گویم عرصه انقلابی را بسته نکنید که بگویید فقط ما انقلابی هستیم و بقیه مردم غیرانقلابی هستند این هم غیرواقع و هم گام زدن در زمین دشمن است. واقعیت این است که در تمام گرایش‌های سیاسی برخی آزادی برایشان مهم است. کسی که به دنبال رعایت حقوق شهروندی است، این فرد انقلابی است. کسی که به دنبال استقلال است، این فرد قطعا انقلابی است. کسی که به دنبال جمهوری است و می‌خواهد مردمسالاری بیشتر رعایت شود، این فرد قطعا انقلابی است.

او گفت: متاسفانه برخی از دوستان سیاسی در رفتارهایشان این گونه نشان می‌دهد که فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد انقلابی هستند و مابقی غیرانقلابی‌اند. هر کسی که امروز در هر نقطه از دنیا شاهد یک اکتشاف باشد یا یک ورزشکار مدال بگیرد و از این اتفاقات خوشحال شود، آن فرد انقلابی است. وقتی تیم فوتبال ایران در خارج بازی می‌کرد و ایرانیان خارج از کشور با تمام وجود تیم ما را تشویق می‌کردند نمی‌توان آن افراد را ضدانقلابی نامید قطعا آنها انقلابی هستند. نمی‌توان چون گفت شکل و شمایل‌شان با ما متفاوت است صف آنها را با خود جدا کنیم.

کلهر تاکید کرد: کسانی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌آیند، انقلابی هستند. کسی که غرور میهنی دارد، انقلابی است. امام به گونه‌ای فکر می‌کرد که همه اقشار انقلابی هستند. اختصاصی کردن این مسئله که فقط یک گروه انقلابی است، بازی کردن در پازل دشمن است. کسانی که به عظمت ایران و زیبایی کشور و وجهات کشور فکر می‌کنند، انقلابی هستند. نباید این مسائل را کنار گذاشت. کسی که استقلال را دنبال می‌کند، انقلابی است. می‌گویند چه می‌پوشد؟ به شما چه که چه می‌پوشد.

او گفت: نسل بعد از ما خفقان زمان شاه را درک نمی‌کند. در منزل افراد می‌ترسیدند با اعضای خانواده‌شان حرف بزنند.

مشاور احمدی‌نژاد در مورد ثبت نام رییس دولت‌های نهم و دهم در انتخابات گفت: این مساله را باید از خودشان بپرسید.

او در پاسخ به این سوال که اگر به هر دلیل رد صلاحیت شوید، موضع شما چیست، گفت: فکر می‌کنم خوشحال می‌شوم چون این بار از روی دوشم برداشته می‌شود. بنده مستقل شرکت کرده‌ام و کاندیدای ایشان نیستم. ایشان کاندیدایشان را اعلام کرده‌اند. شبیه همدیگر نیز نیستیم. من در کنار احمدی‌نژاد مکمل همدیگر بودیم. از سال ۸۹ از ایشان جدا شدیم.

کلهر در پاسخ به این سوال که رقیب اصلی‌تان احمدی‌نژاد است یا بقایی، گفت: به هیچ وجه. نمی‌دانم چقدر رای می‌آورم و سبد رای من افرادی مانند شما هستند..

او در پاسخ به این سوال که عضو چه جریانی هستید، گفت: من مقالاتی در سال ۷۸ در روزنامه جمهوری اسلامی دارم که به عنوان یک کتاب جمع‌آوری کردم و با عنوان ارزش و انقلاب اسلامی منتشر شد. در آنجا گفتم جریان‌های چپ و راست محتوای خود را از دست داده‌اند و بیشتر یک برند و سرقفلی هستند. من از ابتدای انقلاب عضو هیچ جریانی نبودم ولی با تمام بزرگان کار کردم.

کلهر خاطرنشان کرد: من در دولت موقت معاون وزیر و مشاور وزیر شدم و بعد به صدا وسیما و وزارت ارشاد رفتم. با همه دولت‌ها کار کردم و معتقدم که همه دولت‌ها کار کردند. رای مردم درست است. از نظر محتوایی اصولگرا هستم ولی حتما اصلاح‌طلبی را هم باید دنبال کرد. ساعت ۴ در ستاد خودم نشست خبری دارم که در خیابان فاطمی است. نباید درهای انقلاب را محدود کنیم بلکه باید آنها را باز کنیم چون می‌خواهیم انقلاب را صادر کنیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره کمپین و شیوه‌های تبلیغاتی این کاندیدا و همچنین این مساله که آیا چهره و ویژگی‌های ظاهری، در میزان و خاستگاه رای‌آوری شما تاثیر دارد، گفت: من به این مرحله فکر نمی‌کنم. در این مرحله هر کسی باید هر تلاشی را انجام دهد تا در انتخابات ۹۶ انتخابات حداکثری داشته باشیم از ابتدای انقلاب ظاهرم را عوض نکردم و همین شکلی بوده‌ام.