۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

بررسی نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها با حضور اعضای کمیسیون امور داخلی

بررسی نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها با حضور اعضای کمیسیون امور داخلی
عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: این کمیسیون مصوب کرد که از این به بعد افراد می‌توانند در مکان‌هایی که برای برپایی تجمعات توسط شورای تأمین شهرستان‌ها اعلام می‌شود بدون هیچ مشکلی حضور پیدا کنند به شرطی که این تجمع مسلحانه و خلاف مبانی شرع و نظم عمومی نباشد.
کد خبر : ۴۶۲۰۱۹

 ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این کمیسیون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها با حضور اعضای این کمیسیون و مسئولین برخی از نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بررسی شد. 
به گزارش فارس؛ وی افزود:‌کمیسیون امور داخلی مجلس مصوب کرد که از این به بعد افراد می‌توانند در مکان‌هایی که برای برپایی تجمعات توسط شورای تأمین شهرستان‌ها اعلام می‌شود بدون هیچ مشکلی حضور پیدا کنند به شرطی که این تجمع مسلحانه و خلاف مبانی شرع و نظم عمومی نباشد.
ابوترابی تصریح کرد:‌ افراد می‌توانند به شرط رعایت این 2 شرط در اعتراض به موضوعی تجمع داشته و در مکان‌های  که اعلام شده بدون دریافت هیچگونه مجوزی این تجمع خود را برگزار کنند.
وی با بیان اینکه اینکه برگزاری این تجمعات می‌تواند بدون مجوز وزارت کشور باشد، گفت: برپایی این تجمعات خارج از مکان‌هایی اعلام شده باید یک هفته قبل از برگزاری آن به فرمانداری اعلام شود ضمن اینکه فرمانداری هم مؤظف است مجوز را صادر کند و اگر این مجوز را صادر نکرد فرماندار به انفصال 3 ماه تا یک سال از مسئولیت دولتی محکوم خواهد شد. ولی اگر 2 شرط مذکور اعلام شده رعایت نشود فرمانداری هم می‌تواند برپایی آن تجمع را تأیید نکند.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت:‌ اگر خارج از تعهداتی که داده شده تجمعی صورت گیرد طبیعتا‌ً باید با آنها برخورد شود.