۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر

افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر
فرمانده مرزبانی فراجا از افزایش ۴۵ درصدی کشف مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر : ۶۱۷۱۱۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از دفاع پرس، احمدعلی گودرزی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه هزار سلاح که اکثر آن‌ها جنگی وشکاری بوده اند کشف شد گفت: همچنین ۵۷ هزار کیلو انواع مواد مخدر که عمدتا با درگیری همراه بوده کشف شده است.

سردار گودرزی به افزایش ۴۵ درصدی کشف مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین نسبت به سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: دستگیری ۶۳۰ نفر از اعضای باند‌های مختلف مواد مخدر و انهدام آن‌ها و نیز هلاکت ۷۳ نفر از قاچاقچیان عمده مواد مخدر در درگیری مسلحانه با مرزبان از دیگر اقدامات فرماندهی مرزبانی در سال ۱۴۰۱ است.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به کشف هفت میلیون انواع قرص‌های روانگردان و آنتی بیوتیک در مرز‌های کشور گفت: در سال گذشته ۳۰ میلیون لیتر سوخت و ۵۰ هزار راس انواع دام که برای خروج از مرز‌ها آماده بارگیری بودند نیز توسط مرزبانی توقیف شده است.

وی به کشف ۹۳ میلیون نخ انواع سیگار‌های خارجی در مرز‌ها اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ میلیون عدد انواع مواد محترقه و بمب‌های صوتی که قاچاقچیان در صدد وارد کردن به کشور بودند در مرز‌ها کشف شده است.

سردار گودرزی مرزبانی را خط مقدم مقابله با معاندین و کسانی که بخواهند در کشور ناامنی ایجاد کنند، عنوان کرد و گفت: مرزبانان ما ثابت کردند که جان می‌دهند و در خط مقدم می‌ایستند و اجازه نفوذ دشمن به کشور را نخواهند داد.

فرمانده مرزبانی فراجا در ادامه مرزبانی را چشمان بیدار نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: در هفته‌های گذشته رزمایشی از پل دشت آذربایجان غربی تا منطقه هورالعظیم با هدف صلح ودوستی انجام که پیام آن نیز به کشور‌های همسایه مخابره شد.

وی با اشاره به اختصاص تجهیزات وامکانات از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح و دولت به مرزبانی در یکی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: امروز ما در مرز‌ها از دوربین ها، پهپادها، هلی‌شات‌ها و کواد کوپتر‌هایی استفاده می‌کنیم که برخی از آنان ساخته شده توسط جوانان این مرزو بوم است وامیدواریم با حمایت‌های دولت و تقویت این تجهیزات در راستای تقویت مرز‌ها اقدام وشاهد امنیت بیشتری در مناطق مرزی باشیم.