۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷

بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی درباره هتک حرمت قرآن کریم

بیانیه پایانی سازمان همکاری اسلامی درباره هتک حرمت قرآن کریم
وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی مراتب نگرانی شدید خود را از افزایش اقدامات متعصبانه، افراطی، تبعیض آمیز و خشونت در سطح جهان ابراز داشتند.
کد خبر : ۶۳۰۷۴۲

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، روزنامه سعودی الریاض بیانیه ۳۵ ماده‌ای نشست فوق العاده وزرای خارجه کشور‌های اسلامی در نشست آنلاین خود با اشاره به گسترش حوادث هتک حرمت به قرآن کریم از گرامیداشت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی که برای اولین بار در مارس سال جاری در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، استقبال کرد.

این بیانیه که در پایان نشست فوق العاده وزرای عضو کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در کشور‌های سوئد و دانمارک به وقوع پیوست صادر شد، بر اهمیت اتخاذ تدابیری جهت توقف تکرار این اقدامات تنفر گرا و ضد دینی که منجر به تهدید صلح و امنیتی جهانی می‌شود، تاکید کرد.

نشست وزیران کشور‌های همکاری اسلامی همچنین مراتب احساس نگرانی عمیق خود را از بازگشت جریان‌های نژادپرست و افراطی راستگرا در مناطق متعددی در جهان از طریق اهانت به سمبل‌ها و مقدسات دینی اسلام از جمله هتک حرمت قران کریم ابراز داشت.

نشست وزیران خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی از جلسه فوق العاده‌ای که در حاشه پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر برای بررسی افزایش نگران کننده اقدام خصمانه و متکی بر ابراز تنفر از دین که با هتک حرمت قرآن کریم نمایان شده استقبال کرد.

اعضای کشور‌های همکاری اسلامی همچنین از قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با گفتگو و تسامح بین ادیان و فرهنگ‌ها برای مقابله با گفتمان نفرت گرا استقبال کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بند دیگری از بیانیه خود دعوت برای نفرت گرایی را که تحریک برای تبعیض، دشمنی و خشونت است را در رسانه‌های مکتوب، شنیداری، دیداری، الکترونیکی یا شبکه‌های اجتماعی و هر وسیله دیگری محکوم کرد.