۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
آقا تهرانی:

نمایندگان تا دیر وقت در مجلس هستند تا لایحه حجاب تصویب شود

نمایندگان تا دیر وقت در مجلس هستند تا لایحه حجاب تصویب شود
مرتضی آقا تهرانی با اشاره به روند بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بخش جدی از این لایحه، حدود ۴۰ ماده اول مربوط به کمیسیون فرهنگی و قسمت دوم لایحه که در رابطه با جرم انگاری است به کمیسیون حقوقی_قضایی ارتباط دارد.
کد خبر : ۶۳۱۵۴۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، مرتضی آقا تهرانی با اشاره به روند بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بخش جدی از این لایحه، حدود ۴۰ ماده اول مربوط به کمیسیون فرهنگی و قسمت دوم لایحه که در رابطه با جرم انگاری است به کمیسیون حقوقی_قضایی ارتباط دارد.

وی با اشاره به روند بررسی این لایحه در ۲ کمیسیون مذکور گفت: کمیسیون فرهنگی و حقوقی_ قضایی در حال رسیدگی به این لایحه هستند، نمایندگان تا دیر وقت در شب در مجلس حضور دارند و در حال تلاش برای ساماندهی و بررسی این لایحه هستند تا بتوانیم به قانونی در تراز انقلاب اسلامی دست یابیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که قانون جدید ابلاغ نشده به قانون قبلی باید رجوع و عمل کرد. اما به محض تصویب و تایید شورای نگهبان و ابلاغ قانون جدید توسط دولت باید قانون جدید عملیاتی شود و همه باید ملتزم به آن باشند.

آقاتهرانی تاکید کرد: البته قبل از تصویب این لایحه، اگر کسی نظر خاصی دارد می‌تواند به این ۲ کمیسیون و مجلس و نمایندگان برساند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته این لایحه در سایت مجلس بارگذاری شد. ۱۰ روز به نمایندگان مهلت دادند تا نظرات خود را در سامانه مجلس وارد کنند. در حال حاضر برای این لایحه حدود هزار و ۵۰۰ پیشنهاد ارائه شده است؛ بنابراین صاحب نظران می‌توانند در زمینه لایحه عفاف و حجاب نظرات خود را به نمایندگان برسانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح رای استمزاجی مجلس به لایحه عفاف و حجاب که در روز شنبه در صحن مجلس مطرح شد، گفت: لایحه عفاف و حجاب روز شنبه در صحن مجلس عنوان شد تا ۸۵ شود. در آن رای استمزاجی، حدود ۱۸۵ رای موافقت کردند. در نهایت درخواست ۸۵ به هیئت رئیسه داده شد. فرصت خوبی بود که لایحه به صحن مجلس نیاید چرا که این همه پیشنهاد در دست ۲۷۰ نماینده محترم وقت زیادی می‌برد که شاید حدود هفت الی هشت ماه وقت می‌گرفت.

آقاتهرانی با بیان اینکه اکنون وضعیت اقتصادی که بسیاری از مردم با آن درگیر هستند دارای اولویت و حائز اهمیت است، افزود: در حال حاضر مجلس بررسی برنامه هفتم توسعه را در دستور دارد. به همین سبب این لایحه با رای استمزاجی مشمول اصل ۸۵ آیین نامه داخلی مجلس شد و هفته آینده از صحن رای خواهد گرفت.

او در پایان گفت: متخصصان کمیسیون تخصصی لایحه را بررسی می‌کنند بعد از آماده سازی، لایحه را به صحن برای رای‌گیری می‌فرستند در نهایت به شورای نگهبان ارجاع می‌شود شورا نظرات خود را پیرامون لایحه اعلام می‌کند.