۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
عملیات بی‌سابقه حماس در سرزمین‌های اشغالی؛

چرا عملیات «طوفان الاقصی» حماس بی‌سابقه‌ترین عملیات موفق علیه اسرائیل بوده است؟

چرا عملیات «طوفان الاقصی» حماس بی‌سابقه‌ترین عملیات موفق علیه اسرائیل بوده است؟
شاخه نظامی حماس امروز با انجام عملیات بی‌سابقه ترکیبی خود به‌نام طوفان الاقصی توانست رعب‌آورترین عملیات خود را علیه اشغالگران در اراضی ۱۹۴۸ انجام دهند که تاکنون سه‌برابر مساحت غزه را آزاد کرده‌اند.
کد خبر : ۶۳۶۳۳۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس امروز صبح عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اسرائیل در اطراف غزه را آغاز کرد که عملیاتی ترکیبی شامل موشک‌باران اراضی اشغالی و عملیات نظامی زمینی به‌همراه هلی‌برن با پاراگلایدر بود که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و بنا به اذعان صهیونیست‌ها ۳۵ نظامی به اسارت درآمده‌اند و ده‌ها کشته و ۵۴۵ زخمی به‌جای گذاشته است و بیمارستان‌های جنوب اسرائیل دیگر جایی برای پذیرش ندارند.

حمله موشکی حماس صبح امروز که با حجم زیادی صورت گرفت و بنا به اذعان ارتش اسرائیل ۲۲۰۰ موشک در چند ساعت شلیک شده است، بیشتر حمله ایذائی بوده است، ولی حمله اصلی، نفوذ به اراضی اشغالی بود. برای اینکه تصور دقیقی از حجم موشک‌های شلیک‌شده به اراضی اشغالی داشته باشیم، باید به عملیات سیف القدس اشاره کرد که در آن عملیات گروه‌های مقاومت کنار هم، روی‌هم‌رفته در یازده روز ۴۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده بود.

حماس با عملیات موشکی صهیونیست‌ها را سرگرم کرد و در همان زمان، از غفلت آن‌ها استفاده کرد و عملیاتی حساب‌شده را ترتیب داد که منجر به نفوذ مقاومت حماس به داخل و عمق اراضی اشغالی فلسطین شد و تاکنون صد‌ها کیلومترمربع (۹۱۲ کیلومترمربع تا این لحظه) به کنترل این نیرو‌های فلسطینی در آمده است، این مساحت تقریباً سه برابر مساحت کل نوار غزه است.

نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات گفت: این عملیات نیست این جنگی است که بر ما تحمیل شده است.
گفته می‌شود ده‌ها تن از مبارزان فلسطینی هم‌اکنون در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در حال حرکت و پیشروی هستند و ارتش اسرائیل هنوز نتوانسته است جلوی آن‌ها را بگیرد.

برچسب ها: حماس قدس غزه