۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
جانشین سازمان اطلاعات سپاه مطرح کرد:

۴ راهبرد دشمن ‌در انتخابات ۱۴۰۲ / دشمنان برنامه‌ریزی خوبی برای فتنه ۱۴۰۱ داشتند

۴ راهبرد دشمن ‌در انتخابات ۱۴۰۲ / دشمنان برنامه‌ریزی خوبی برای فتنه ۱۴۰۱ داشتند
جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران "بی‌ثبات‌سازی کشور، تفرقه بین ادیان و اقوام، دوقطبی‌سازی و القای ناکارآمدی را از راهبردهای دشمن ‌در انتخابات پیش رو دانست و گفت: دشمن ‌روی رسانه‌ها با دروغ‌پردازی تمرکز کرده است.
کد خبر : ۶۴۱۰۶۱

به گزارش پایگاه خبری صراط  به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا(ع)، سردار مهدی سیاری در همایش" نقش بسیج در امنیت کشور و پیشگیری از فتنه‌ها" که به همت حوزه پنج ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد در جمع بسیجیان اظهار داشت: تا پیش از عملیات رزمندگان غزه، شاید مردم فلسطین نیز به فروپاشی و شکست رژیم صهیونیستی باور نداشتند اما الان این باور برای مردم فلسطین و کشورهای منطقه به وجود آمده و حتی کشورهای اروپایی و غربی نیز به این باور رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی رفتنی است.

حماس با دست خالی ‌عملیات طوقان‌الاقصی ‌را پیش برند

وی گفت: نیروهای حماس با دست خالی در برابر سامانه‌های پیچیده اطلاعاتی و راداری توانستند در عملیات طوقان‌الاقصی حمله خود علیه اسرائیل را پیش ببرند و امروز آمریکا و اسرائیل شکست راهبردی خورده‌اند و با بمباران غیرنظامیان نمی‌توانند این شکست را جبران کنند.

سردار سیاری مقاومت مردم غزه را مهم‌تر از اقدام علیه اسرائیل دانست و گفت: رژیم صهیونیستی برای جدا کردن شمال نوار غزه برنامه‌ریزی کرده بود اما نه مردم حاضر شدند خانه‌های خود را ترک کنند و نه کشورهای عربی با وجود رایزنی‌های کشورهای غربی، حاضر به پذیرش مسئولیت مدیریت نیمه شمالی غزه شدند، لذا راهبرد رژیم در این خصوص شکست خورد.

یک عقبه جهانی بزرگ علیه اسرائیل و استکبار شکل گرفته است

سیاری افزود: مقاومت مردم فلسطین و غزه موجب شد یک عقبه جهانی بزرگ علیه اسرائیل و استکبار شکل بگیرد، راهپیمایی های بزرگ در کشورهای مختلف جهان موید این حمایت جهانی از فلسطین است.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: هدف دشمن طی چهار دهه گذشته براندازی نظام بوده و در این مدت هدفش تغییر نکرده، آنچه تغییر کرده استراتژی و شیوه و روش آن بوده است.

جنگ ترکیبی "آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و اسرائیل" علیه ایران ‌

سیاری اظهار کرد: بسیج نیز در این مدت توطئه های دشمن را خنثی کرده و در مقابله با جریان منافقین، ۹۰ درصد موارد با نقش آفرینی بسیج انجام شده است.

وی یادآور شد: چنانچه ۴۰ سال قبل در همین مشهد منافقین راهپیمایی‌های بزرگی راه می‌انداختند و وارد فاز نظامی شده بودند و خانه‌های تیمی راه انداختند، همین تشکیلات منافقین گاهی با اطلاع‌رسانی نیروهای بسیجی دانش‌آموز شناسایی می‌شد.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: توطئه‌های دشمن تا سال ۱۴۰۱ تداوم یافت و کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و رژیم صهیونیستی پارسال جنگ ترکیبی را راه انداختند.

دشمنان پارسال بر موضوع حجاب متمرکز شدند

سیاری ادامه داد: آنها معتقد بودند ۲ ساحت مردم سالاری و کارآمدی نظام در سال‌های قبل آسیب جدی دیده اما محور قدرت جمهوری اسلامی ساحت دین مداری است.

وی افزود: امروز دین‌مداری یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است لذا دشمنان پارسال بر موضوع حجاب متمرکز شدند تا بحث ۲ قطبی‌سازی را از این طریق دنبال کنند، آنها می‌خواستند حجاب را مرکز ثقل همه اعتراضات قرار دهند تا به عنوان موتور محرک براندازی نظام از آن استفاده کنند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در همین راستا بر روی نخبگان جامعه به ویژه قشر دانشگاهی تمرکز کردند لذا فعالیت خود را در فتنه پارسال در مهرماه آغاز کردند.

عوامل موفقیت نظام اسلامی در کنترل فتنه ۱۴۰۱

سیاری با تبیین عوامل موفقیت نظام اسلامی در کنترل فتنه ۱۴۰۱ گفت: نخستین عامل موفقیت نقش مدیریت موفق رهبر معظم انقلاب و دومین مورد رشادت های جان برکفان بسیجی بود، دشمنان برنامه داشتند تا در آن فتنه کشته‌سازی کنند از این رو رهبر انقلاب فرموده بودند بسیج بدون سلاح به میدان برود.

وی افزود: مردم با وجود مشکلات اقتصادی و نارضایتی معیشتی نقشه دشمن را شناخته و مسایل و اهداف را از هم تفکیک کردند لذا پایمردی مردم سومین عامل شکست فتنه پارسال بود.

دشمنان برنامه‌ریزی خوبی برای فتنه ۱۴۰۱ داشتند

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان برنامه‌ریزی خوبی در فتنه داشتند و می‌اندیشند با کوچکترین اعتراض، مردم به خیابان می‌ریزند اما مردم از این فراخوان ها استقبال نکردند لذا همانطور که رهبری فرمودند محاسبات آنها در خصوص مردم اشتباه بود.

سیاری همچنین چهارمین عامل موفقیت ایران در کنترل فتنه پارسال را امدادهای غیبی و لطف خداوند متعال دانست.

جانشین فرمانده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: باید در برابر برنامه‌ریزی دشمن درباره انتخابات حالت تهاجمی بگیریم و روحیه جهادی داشته باشیم تا هم درست بینیم و هم درست عمل کنیم.

۴ راهبرد دشمن ‌در انتخابات ۱۴۰۲

سیاری افزود: راهبرد انتخابات مطابق فرمایش رهبر انقلاب مشارکت بالا، سلامت انتخابات، رقابت و امنیت انتخابات است و راهبردهای دشمن نیز در انتخابات، بی‌ثبات‌سازی کشور، تفرقه بین ادیان و اقوام، دوقطبی سازی و القای ناکارآمدی است.

این فرمانده سپاه خبرسازی دروغ را از برنامه‌های دشمن دانست و گفت: دشمن ‌روی رسانه‌ها با دروغ‌پردازی تمرکز کرده است، آنها می‌خواهند از تنفر و دروغ‌سازی در این خصوص به عنوان موتور پیش‌برنده اعتراضات استفاده کند.

گفتنی است؛ این نشست با حضور نیروهای بسیج و خانواده معظم شهدای امنیت در مسجد المهدی مشهد برگزار شد و علاوه بر اجرای سرودهای آیینی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) از خانواده معزز شهدای امنیت نیز تجلیل شد.