۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

یک پرستار زنِ لرستانی: از تعرفه‌های ناچیز و اضافه کار ۱۲ هزار تومانی خسته‌ایم!

یک پرستار زنِ لرستانی: از تعرفه‌های ناچیز و اضافه کار ۱۲ هزار تومانی خسته‌ایم!
یکی از پرستاران استان لرستان گفت: از اضافه‌کار اجباری و تعرفه‌های ناچیز به ستوه آمده‌ایم.
کد خبر : ۶۴۷۹۹۶

به گزارش صراط به نقل از ایلنا، زهرا، یک پرستار شاغل در یکی از بیمارستان‌های دولتی استان لرستان، با اشاره به حضور خود و همکارانش مقابل دانشگاه علوم پزشکی استان در روز‌های گذشته گفت: پرستاران لرستان مجبور به اضافه‌کار اجباری هستند با ساعتی ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان. ما بار‌ها به این قضیه اعتراض کرده‌ایم، اما صدایمان شنیده نشده است.

این پرستار تاکید کرد: جمعی از پرستاران شاغل در بیمارستان‌های مختلف استان به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کردیم، اما پاسخ روشنی به ما ندادند.

زهرا ادامه داد: ما دو خواسته اصلی داریم، اول اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران (نه به نام پزشکان) و دوم، حذف اضافه‌کار اجباری و تصحیح حق‌الزحمه‌ی مربوط به اضافه‌کاری.

این پرستار که حدود ده سال سابقه کار دارد؛ می‌گوید: اگر ثبت خدمات درمان به صورت واقعی صورت بگیرد و خدمات پرستاران به نام خودشان ثبت شود، هزینه‌های پرداختی از جیب مردم نیز کاهش می‌یابد؛ در حال حاضر بسیاری از خدمات ارائه شده به نام پرستاران به نام پزشکان ثبت می‌شود و درنتیجه تعرفه‌ی پرداختی آن بالاتر از خدمات پرستاری‌ست و مردم مجبور به پرداخت می‌شوند.

زهرا با اشاره به امتناع جمعی از پرستاران خراسان رضوی از انجام اضافه‌کار ناچیز گفت: وقتی صدایمان شنیده نمی‌شود، وقتی مجبور به اضافه کار با ساعتی ۱۲ هزار تومان هستیم و هیچ توجهی به این اوضاع نمی‌کنند، آیا چاره‌ی دیگری باقی می‌ماند؟!