۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱

جماران: چادرپوششی نامناسب‌است!

عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی نفت کیش که وابسته به بیت امام(ره) محسوب می‌شود، درباره حجاب به سایت جماران گفته است: حجاب به این شدتی که بعضی علما بر آن پافشاری می‌کنند، نیست و ما یک کم غلظت آن را زیاد کرده‌ایم. مثلاً حجاب زنان پیغمبر با حجاب زنان دیگر فرق می‌کرده، و برای بقیه سختگیرانه نبوده است و ما خودمان، حجاب را سخت کردیم. برای مثال، استفاده از چادر برای کسی که فعالیت اجتماعی می‌کند، پوشش سخت و نامناسبی است، زیرا عملاً یک دست را از او گرفته است، زیرا یک دست او باید به چادرش باشد. البته نمی‌توان به طور کلی گفت که چادر خوب است یا بد.
کد خبر : ۷۲۳۱۸
به گزارش صراط، سایت جماران وابسته به سیدحسن خمینی نوشت:

برای بازخوانی و بررسی نظرات امام راحل(س) در رابطه با حجاب، و آشنایی با نگاه و رفتار ایشان در این رابطه با نزدیکان خود، به سراغ فردی از بیت امام(س) رفتیم. نعیمه اشراقی، نوه امام خمینی(س)، مهندس پتروشیمی و کارشناس ارشد صنایع از دانشگاه امیرکبیر، و معاون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی نفت کیش، به دعوت ما برای مصاحبه پاسخ مثبت داد و با روی گشاده پذیرای سوالات ما شد. گرچه خانم اشراقی در ابتدای گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با اشاره به سوابق تحصیلی‌–‌شغلی خود، که همگی در حوزه امور مهندسی هستند، تاکید کرد که در مسائل دینی و اجتماعی صاحب نظر نیست و تنها نظرات شخصی خود را بیان می‌کند...

در ادامه متن کامل پرسش‌های سایت جماران و پاسخ‌های نعیمه اشراقی را که مدعی شده است حجاب لزوماً چادر نیست و چادر پوششی سخت و نامناسب است را می‌خوانید:

×××

با توجه به آنکه در زمان فوت امام بزرگوار، شما بیست و چهار سال داشتید و بعد از انقلاب هم، در تمام ده سالی که ایشان در ایران در قید حیات بودند، همواره با امام بودید و به گفته خودتان، تقریبا در منزل امام بزرگ شدید، بفرمایید که نگاه امام به حجاب و خصوصا حجاب خانواده نزدیک خودشان چگونه بود؟

نظر امام راجع به حجاب مسلم است. چون تقید امام به حفظ شعائر دینی بر هیچ کس پوشیده نیست. اما نظر ایشان در این مورد نسبت به مراجع تقلید دیگر، چندان سخت گیرانه نبود. به خاطر دارم که در پاریس، در خانه، من بلوز و دامنی تنم بود و روسری بر سر داشتم. از امام پرسیدم که آیا این حجاب، حجاب کاملی است. ایشان هم فرمودند بله. البته تذکر دادند که حجاب برای محیطی هم که استفاده می‌شود، مهم است. در پاریس این حجاب اشکالی ندارد، اما شاید این حجاب برای شهری مانند قم حجاب کاملی نباشد. محیطی که در آن حضور دارید بر این مسئله که تا چه اندازه خودتان را پوشش دهید، تفاوت ایجاد می کند.

در رابطه با حجاب خانواده خودشان و دختران فامیل برخورد ایشان چگونه بود؟ برخورد نصیحت وار و پدرانه داشتند و برای مثال راهنمایی می‌کردند که این پوشش را انتخاب کنید بهتر است و بعد شما را در انتخاب آزاد می‌گذاشتند یا اجبار و تحکمی هم پشت آن نصیحت بود؟

امام اصولا با اجبار و تحکم و خشونت بسیار مخالف بودند. حتی در خصوص مسائلی مثل نماز. به خاطر دارم که زمانی مادربزرگم مسافرت رفته بودند و قرار بر این شد که من شب‌ها در اتاق امام بخوابم. من هر شب به امام می‌گفتم که صبح من را برای نماز بیدار کنند. هر شب که می‌گفتم، ایشان صبح من را برای نماز بیدار می‌کردند. یک شب فراموش کردم به امام بگویم و صبح وقتی بیدار شدم، دیدم آفتاب زده است و امام من را بیدار نکرده‌‌اند. از ایشان سوال کردم و ایشان گفتند چون دیشب به من نگفتی، من بیدارت نکردم. اما بسیاری از آدم‌های دین دار این طور نیستند. امام نسبت به هیچ مسئله‌ای، از جمله حجاب، با خشونت بر خورد نمی‌کردند. البته شاید نیازی هم نبوده است. به هر حال خانواده امام همگی به حفظ حجاب مقید بودند و اتفاقی نمی‌افتاد که نیاز به خشونت باشد.

در جریان پس از انقلاب اما اتفاقات بسیاری افتاد که اکنون ما در کشور شاهد حجاب اجباری هستیم. عده‌ای می‌گویند نظر امام در رابطه با اجبار پوشش برای خانم‌ها دچار تغییر شد؛ به این صورت که پیش از انقلاب بیشتر بر عفت عمومی تاکید می‌کردند و می‌فرمودند که حجاب «حق» زن مسلمان است، اما پس از انقلاب، محور تاکیدات بر حجاب شرعی آمد و بیشتر تکیه بر این شد که حجاب «تکلیف» زن مسلمان است.

به نظر من، خیلی ظالمانه است که این را به امام نسبت بدهیم که نظرات ایشان قبل از انقلاب، یا در بحبوحه انقلاب و بعد از انقلاب، تغییر کرده است. امام زمانی که به رهبری انقلاب رسیدند با قبلش هیچ تفاوتی نکردند؛ نه رفتارشان، نه نظراتشان، نه زندگی شان و ... . نمی‌توانیم بگوییم که امام، قبل از انقلاب خواستند با دل مردم راه بیایند و پس از انقلاب، حجاب را اجباری کردند. اجباری شدن حجاب در کشور ما، نتیجه تصویب قانونی است که در مجلس انجام شد. امام هر وقت نظری راجع به حجاب می‌دادند، نظر شرعی می‌دادند و تنها وجه شرعی حجاب مدنظر ایشان بود. در واقع، از زمانی که امام(س)، مبارزات خود را با رژیم پهلوی آغاز کردند، تنها چیزی که مدنظر ایشان بود، تکلیف شرعی‌شان بود. حتی زمانی هم که در رأس حکومت قرار گرفتند فقط تکلیف شرعی‌شان تغییر کرد و نظرات‌شان تغییر نکرد. منتها شرایط جامعه تغییر کرد.

به هرحال، وقتی چیزی در کشوری قانون می‌شود، نباید از آن تخلف کرد و اگر کسی به آن ماده تصویب شده اعتراضی دارد، باید ساز و کار مشخصی را طی کند. راه اعتراض این نیست که بی‌قانونی صورت گیردوراه تغییر عبور از قانون نیست. اما این مسئله که حکومت بیاید و حجاب را اجباری کند، از نظر شرعی، برای من جای شک است. در اینکه حجاب مسئله ای فردی ست یا اجتماعی، بحث و نظر بسیار وجود دارد. ولی باید در نظر گرفت که برای رعایت نکردن حجاب، برعکس دزدی، روزه‌خواری و ...، حدی در دین تعیین نشده است و به باور من، اجباری کردن حجاب وقتی معنا پیدا می‌کرد که دین، حدی برایش قائل شده باشد. در غیر این صورت، مانند نماز نخواندن که حدی ندارد، و ما نمی‌توانیم فرد تارک نماز را زندانی یا مجازات کنیم، اجباری کردن حجاب هم از نظر شرعی پشتوانه‌ای ندارد. گرچه در کشور ما قانون شده و تا جایی که این قانون پابرجاست رعایتش الزامی است.

به نظر من، بسیار بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی‌کردیم. به خاطر اینکه ما با اجباری کردن حجاب، می‌خواستیم حاشیه امنیت جامعه را بالا ببریم، اما دقیقا برعکسش عمل کردیم و امنیت را پایین آوردیم. وقتی ما در جامعه حجاب را اجباری کردیم، محدودیت و ممنوعیت ایجاد کردیم، روابط دختر و پسر را ممنوع کردیم، همه این مسائل از خیابان‌ها به درون خانه‌ها رفت. کسانی که به مسائل دینی اعتقادی ندارند، وقتی در خیابان به خواسته‌های خود نمی‌رسند، در خانه‌ها، از مواد مخدر، مشروب و ... استفاده می‌کنند و روابط غیراخلاقی میان دختر و پسر شکل می‌گیرد. در نتیجه ما امنیت را برای نسل جوان پایین آوردیم.

من چون در دو شهر لندن و تورنتو مدتی زندگی کرده‌ام، تفاوتهای این دو شهر را با شهری مانند تهران دیده‌ام و می‌دانم. مشکلات دختر جوانی که در تهران، از منزل خارج می‌شود و مسیری را طی می‌کند تا به مقصد برسد، خیلی بیشتر از مشکلات دختر جوانی در شهری مانند تورنتو است. در آنجا،‌ یک دختر جوان با یک خانم مسن و یا یک آقا فرقی ندارد و هیچ‌کس به او تعرضی نمی‌کند و امنیت بالا است. منظورم از امنیت، معنای لغوی کلمه نیست. به نظر من ایران یکی از کشورهای خیلی امن است و تهران در مقایسه با شهرهای بزرگ دیگر بسیار شهر امنی است. منظور من، امنیت اجتماعی و حفظ حرمت و ارزش است. حرمت یک دختر در شهری مثل تهران بیشتر پایمال می‌شود تا در شهری که آزادی بیشتر است. به نظر من، با اجباری کردن و محدودیت گذاشتن ما به این وضعیت دچار شده‌ایم.

در این باره، خاطره‌ای از امام به یاد دارم. در حدود سال 1366، روزی به دانشگاه رفته بودم و رئیس انجمن اسلامی دانشگاه با من کار داشت. دیدیم یکی از پسران دانشجو، با چهره‌ای بسیار ناراحت از آنجا بیرون آمد. از رئیس انجمن پرسیدم علت ناراحتی آن آقا چه بود؟ او گفت که ما این آقا را، چندین بار با یک دختر جوان در خارج از دانشگاه دیدیم و به او تذکر دادیم اما فایده ای نکرد و اکنون او را اخراج کردیم. من گفتم که شاید این دختر، خواهر یا نامزد این آقا بوده و گفتند که ما تحقیق کردیم که این دختر نه نامزد این آقا بوده و نه خواهرش. من دیگر سوالی نکردم و به سمت خانه امام رفتم و امام سوال کردند که چه خبر؟ و من هم اتفاقی که در دانشگاه افتاده بود بیان کردم. ایشان خیلی ناراحت شدند و گفتند که همین الان برگرد و به آن فرد مسئول، از قول من بگو شما به هیچ عنوان حق تجسس در کار این دانشجو و اخراج او را ندارید.

به نظر شما، امام اعتقادی به اجباری شدن حجاب در حکومت اسلامی نداشتند.

در رابطه با اجباری بودن حجاب، در میان صحبت‌های امام، من تنها در یک جا مشاهده کردم که از امام سوال شده بود که در شمال، خانم‌ها با لباس شنا، به داخل شهر هم می‌روند؛ در این باره ما باید چکار‌کنیم؟ امام هم گفته بودند که خود مردم متدین مازندران اجازه نمی‌دهند که زنان لخت وارد شهرشان شوند. (جلد ۸ - صفحه ۳۳۹) اما هیچ جا به روشنی دیده نشده که ایشان می‌خواستند یا نمی‌خواستند که حجاب اجباری شود یا نه. من هم به یاد نمی‌آورم که امام برای اجباری شدن حجاب نظر خاصی داشته باشند. اما می‌دانم که با خشونت مخالف بودند. زمانی چند دانشجوی بسیجی نزد امام آمدند و از قاطعیت در مقابل بدحجابی از ایشان سوال کردند. امام در جواب فرمودند که منظور شما از قاطعیت چیست؟ اگر منظورتان برخورد فیزیکی ست، این اصلا درست نیست. باید با مدارا و محبت راجع به بدحجابی برخورد کرد و با خشونت نباید کاری کرد.

صحبتی از امام در 16 اسفند 57، در روزنامه کیهان نقل شده است که می‌فرمایند:«الآن وزارتخانه‏‌ها باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏هاى اسلامى نباید زنهاى لخت بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند». (صحیفه نور ج‏6 329) گرچه پس از بیان این جمله، تا سال 62 حجاب به صورت اجبار قانونی در نیامد، اما همین سخن امام، تاثیر بسیاری بر این روند قانونی و تعزیری شدن حجاب داشت.

فرد می تواند در محیطش – برای مثال در ادارات - شرایطی را ایجاد کند و هر قانونی را بگذارد، اما این به آن معنا نیست که در کل جامعه اجرا شود و من نمی‌دانم که نظر امام این بوده که حجاب شرعی در کل جامعه اجباری شود یا خیر. اما به هر حال این اتفاق افتاده است.

در تعالیم اسلام هم، نه تنها در رابطه با حجاب، بلکه در اصل دین چنین مطرح است که زمانی ثواب و عقاب معنا پیدا می‌کند که آدمی اختیار و اراده داشته باشد. انسان بی‌اختیار و بی‌اراده، نه ثوابی دارد و نه عقابی. وقتی حجاب اجباری باشد دیگر امر پسندیده‌ای انجام نگرفته است.

با اجباری شدن حجاب، اقلیتی از زنان جامعه که به حجاب اعتقاد ندارند و مجبورند حجاب بگذارند، خودشان را به چهره ای درست می‌کنند که بسیار بدتر از بی‌حجابی است. شاید بین آنها، آدمهای شریف و نجیبی بسیاری هم باشد اما چهره‌شان این را نشان نمی‌دهد. به هرحال هر اجباری، یک اعتراضی را در پی دارد. حجاب هم یک اجبار است و اعتراضی که در پی دارد، این است که با چنین قیافه‌هایی بیرون می‌آیند و همه چیز با هم مخلوط می‌شود. در جامعه‌ای آزاد، دختری که مثلا می‌خواهد به دانشگاه برود با چهره‌ای ساده می‌رود و به مهمانی با چهره‌ای دیگر می‌رود، اما در اینجا دختران ما در همه جا، چه دانشگاه، چه مهمانی، به یک شکل می‌روند.

یکی از علتهایی که در جامعه ما بر روی حجاب تا این حد سختگیری می‌شود، این است که حجاب را به عنوان یک شعار اسلامی می‌داند. اما به شرط آنکه اقلیتی که حجاب را قبول ندارند هم آن را بپذیرند. ولی چون این اقلیت، حجاب را نپذیرفتند، ما این شرایط حاد را داریم. بنابراین اگر از اجباری کردن حجاب، فقط می‌‌خواستیم حفظ ظاهر کنیم و ظاهر کشورمان را کشوری اسلامی نشان بدهیم، در همین کار هم موفق نبودیم. البته در شرایط کنونی، راه حل ما این نیست که اجباری بودن حجاب را برداریم. چون جامعه دچار شوک می‌شود.وامکان عوض کردن این امر بسادگی نیست.

برخی می‌گویند اجباری شدن حجاب در ایران پس از انقلاب، و خشونت‌های بسیاری که افراد انقلابی با زنان بدحجاب می‌کردند، به این دلیل بوده است که ما در گذشته تاریخی‌مان با کشف حجاب روبرو شده‌ایم. یعنی افراد انقلابی ما، به عنوان یک ساز و کار هویت‌سازی، خودشان را در برابر حکومت پهلوی تعریف می‌کردند و مهم‌ترین نماد این حکومت هم واقعه کشف حجاب بوده و این باعث شده است که حجاب به عنوان نماد انقلابی بودن مطرح شود. حتی زنان کمونیست را می‌بینیم که از حجاب، به عنوان نماد ضدغرب گرایی استفاه می‌کنند. یعنی حجاب از وجه دینی و عفاف‌آور صرف خارج شده و جنبه سیاسی – تاریخی دوران، بیش از نگاه دینی در اجباری شدن حجاب دخیل بوده است.

بله. در کشوری که دچار انقلاب شده است، بعد از انقلاب، فکرها سطحی و احساسی است و فکر درست در آن صورت نمی‌گیرد. اگر فکر درستی اتفاق می‌افتاد، اتفاقاً کشف حجاب رضاخانی برای انقلابیون، درس عبرت می‌شد. همان‌طور که کشف حجاب و اجباری کردن بی‌حجابی موفق نبود، اجباری کردن حجاب هم موفق نمی‌شود. اما متاسفانه در سال های 58، همه کارها انقلابی بود و دینی و عاقلانه نبود واین امر اجتناب ناپذیر وطبیعت هرانقلابی است.

البته ریشه حجاب مربوط به اسلام نیست و حجاب از قبل از اسلام هم بوده است مثلا در میان قوم یهود ودر ایران باستان واحتمالا هند،وازآنچه درقانون اسلام آمده سخت تر بوده است. اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته و بعد از اسلام حجاب‌دار شده است. و اینکه گفته می‌شود که بعد از اینکه ایرانی‌ها مسلمان شدند و اسلام به ایران آمد، حجاب وارد دین شد، این هم جمله درستی نیست. زیرا آیه حجاب قبل از اینکه ایرانی‌ها مسلمان شوند، نازل شد. اما بعد از اینکه ایرانی‌ها مسلمان شدند، حجاب نسبت به حجاب اعراب در زمان پیغمبر سخت‌تر شد.

به حجاب ریشه‌های ظالمانه‌ای نسبت داده‌اند. بعضی ریشه فلسفی و میل به رهبانیت و ریاضت به آن می‌دهند و بعضی‌، ریشه اجتماعی و عدم امنیت و عدالت را بیان می‌کنند و برخی ریشه اقتصادی را مطرح می‌کنند و پدرشاهی و تسلط مرد بر زن و استثمار نیروی زن توسط مرد، و برخی ریشه‌های روانی را، همانند خوی زنانگی یا آنکه زن احساس حقارت دارد برای آنکه چیزی از مرد کمتر دارد. اما به نظر من این ریشه‌ها، حداقل در مورد حجاب اسلامی درست نیستند. و اگر تاثیری هم داشته باشد، تاثیر خیلی کمی داشته است. به نظر من، حجاب، یک تدبیر ماهرانه‌ قلبی و غریزی زن بوده است. زن حیا و حجاب، و ستر و پوشش را به عنوان تدبیری برای گران بها شدن در برابر مرد اندیشیده و آن را پذیرفته است. به نظر من بسیاری از زنانی که تقید به حجاب دارند، به آن علاقه دارند.

شما در سخنان‌تان بیان کردید که «پس از مسلمان شدن ایرانی‌ها، حجاب نسبت به حجاب اعراب زمان پیغمبر سخت‌تر شد»، به نظرتان در جریان تاثیرات و تطورات تاریخی، پوشش زنان امروز ما با پوشش زنان صدر اسلام چه تفاوتی یافته است؟ همچنین حجاب زنان ما را بیشتر عرفی می‌دانید یا شرعی؟

ما نمی‌توانیم بگوییم که حجاب شرعی نیست، حجاب قطعاً شرعی است. به اعتقاد من، صرفا اجباری بودن حجاب است که شاید شرعی نباشد. البته حجاب به این شدتی که بعضی علما بر آن پافشاری می‌کنند، نیست و ما یک کم غلظت آن را زیاد کرده‌ایم. مثلاً حجاب زنان پیغمبر با حجاب زنان دیگر فرق می‌کرده، و برای بقیه سختگیرانه نبوده است و ما خودمان، حجاب را سخت کردیم. برای مثال، استفاده از چادر برای کسی که فعالیت اجتماعی می‌کند، پوشش سخت و نامناسبی است، زیرا عملاً یک دست را از او گرفته است، زیرا یک دست او باید به چادرش باشد. البته نمی‌توان به طور کلی گفت که چادر خوب است یا بد. چادر و در کل پوشش، بستگی دارد به کسی که می‌خواهد از آن استفاده کند و جایی که می‌خواهد در آن استفاده شود. در ایران که حجاب اجباری است نمی‌توان نظر خاصی داد، ولی در کشورهای دیگر که حجاب اجباری نیست واقعا مصونیت ایجاد می‌کند و شما با حجاب‌تان برای خود یک گارد درست کرده‌اید و راهی را بسته‌اید. البته حجاب در جوامعی که اجباری نیست، فرد را از سایرین متمایز می‌کند. به خاطر دارم که در یکی از شهرهای کانادا، به سمیناری رفته بودم و چون باحجاب بودم، متمایز بودم و به عنوان یک کارشناس روی من حساب نمی‌شد و حالت سمبلیک پیدا کرده بودم و به نظر می‌آمد که بیش از کارشناس بودن، من نماینده کشورم هستم. کلاً متمایز بودن درست نیست و حجاب کمی آدم را متمایز می‌کند و واقعیت آدم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. و ما باید انتخاب کنیم که یا تحت‌الشعاع قرار نگیریم یا دستورات الهی را اجرا کنیم که ما مسلماً دستورات الهی را اجرا می‌کنیم و حجاب را می‌پذیریم. البته در کنار بعضی خصومت‌ها و برخوردهای مغرضانه، حجاب برایتان احترام هم می‌آورد. مثل برخورد با یک پدر روحانی که بهش احترام می‌گذاریم به خاطر اینکه یک فرد روحانی است، حجاب هم برای یک زن در خارج از کشوراحترام ایجاد می‌کند.

آیا شما چادر را به عنوان پوشش انتخاب کرده‌اید؟

بله، چادر سر می‌کنم. من نسبت به حجاب نگاه مثبتی دارم و شخصا حجاب را دوست دارم. اما حقیقتا به چادر علاقه ندارم، چون هم سختی برایم ایجاد می‌کند و هم وقتی سر تا پای یک خانم سیاه است، چندان دید قشنگی در نگاه آدم ایجاد نمی‌کند. همچنین راحتی چادر خیلی کم است و فرد گاهی با چادر برای خودش خطر ایجاد می‌کند. اما چادر در خانواده ما مرسوم است و من به عنوان نوه امام، اگر این کار را نکنم، کاری متمایز انجام داده‌ام و کار متمایز انجام دادن را دوست ندارم. همچنین چادر در خانواده‌های ما، مسئله‌ای سمبلیک است و من دوست ندارم از آن تخلف کنم. به نظر من، وقتی فرد وابسته به مرد بزرگی چون امام است، که از شرقی ترین نقطه عالم، تا غربی ترین نقطه، او را می‌شناسند، و شریف ترین انسانی ست که بسیاری در عمر خود دیده‌اند، تعهدی ایجاد می‌شود و این تعهد برای من، عمل کردن به چیزهایی است که حتی ممکن است خلاف میل من باشد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۱۴
۴۳
خواستم کامنت بذارم دیدم این زن اصلا ارزش جواب دادن نداره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با اين جمله شعور خودت را نشان دادي .....كاري به اين خانم نداشتي.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی بی شخصیتی ای ناشناس عزیز
اولا که ایشان یک نظر شخصی دادن مثل خود شما که اینطور بی ادبانه حرف زدید
دوما شمابرو برای خانوادت چادر برزنتی بگیر تا سر کنن تا خیالت راحت باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چند سال دیگه همین خانم شاید کشف حجاب را هم بد نداند. پس جلبکهای سبز قلقل نزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۴۱
۱۰
از حرفهيش مضشخص بود از خانواده اصيل و باشعوري است...برخلاف طالباني هايي که الان بر کشور حکومت ميکنند
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۳۶
۱۴
احسنت بر این خانم.لذت بردم از صحبت های متین و نغزشون.
کورا
|
Iran (Islamic Republic of)
خدارو شکر خدا شناخت و شاخ نداد اگه مثل خارجیها چشم آبی و قد 180وموی طلایی داشتن و پوستشون مثل بچه دوماه بود مگه بیحجابها به بیحجابی خشک و خالی رضایت میدادن کاری میکردن صدای زنهای خارجی در بیاد که بابا خجالت بکشید.برید خدارو شکر کنید یه حجابی هست عیب و ایرادتونو بپوشونه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
از صحبت نغز ائمه هم فیض و لذت ببر
حضرت صدیقه کبری فرمودند
((حضرت در وصف این که بهترین چیز براى زنان چیست ، فرموده اند : این که زنان، مردان را نبینند و مردان هم زنان را نبینند.))

پیامبر اکرم (ص) همراه با مرد نابینایى به خانه فاطمه (س) آمد ، بلافاصله فاطمه (س)خود را کامل پوشاند.
رسول خدا (ص) فرمود : چرا خود را پوشاندى با این که او تو را نمى بیند ؟
فاطمه (س) فرمود : اى پیامبر خدا! اگر او مرا نمى بیند ، من که او را مى بینم و او بوى مرا حس مى کند!

پیامبر اکرم (ص) (درباره مشاهدات خود از عذاب دوزخیان در شب معراج) فرمود :
دخترم ! امّا زنى که به مویش آویخته شده بود ، کسى بود که مویش را از مردان نمى پوشانید ، و آن که به زبانش آویزان بود، زنى بود که شوهرش را آزار مى داد ... و آن که سرش سرِ خوک و بدنش بدنِ الاغ بود، زنى بود که سخنچین و دروغگو بود و آن که صورتش به شکل سگ بود ، زنى بود که آواز مى خواند و نوحه سرایى مى کرد و حسد مى ورزید.

ارم دخترم بهتره از این سخنان لذت ببری
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
تواز کجا میدونی که من چه جوری هستم!؟
سید تراب
|
Iran (Islamic Republic of)
نورا ادم باش
50 درصد باهات موافقم
سید تراب
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا میدونم دختر خوبی هستی
امیر مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای مجید خان با این حدیثی که گفتی، خواستی بگی ...... اصلا چقدر به سندیت این حدیث ایمان داری؟؟ این حدیث را چه کسی نقل کرده؟؟ جز آن مرد کور و پیغمبر و حضرت زهرا کس دیگری هم در آنجا بوده؟؟ اگر بوده چرا حضرت زهرا در مقابل آن شخص پوشش نداشته اند؟؟ آیا ایشان با پوشاندن خودشان از آن مرد کور، مانع رسیدن بوی بدنشان به وی شده اند، اگر اینگونه است با بویی که از قبل در محل بوده چه کرده اند؟؟ آیا پیغمبر نمیدانست که دخترش در منزل تنهاست و بویش در محل پیچیده و نمیبایست با یک مرد غریبه به منزل بیاید؟؟ با توجه به این فرمایشی که نقل کرده ای شما همین الان هم داری از دستور دختر پیغمبر سرپیچی میکنی چون بهر حال زنان را میبینی ولو با پوشش، چون با نقل قولی که شما کرده ای، دیدن صرف ملاک ایشان بوده و جایی سخنی از بی حجاب بودن زن یا مرد به میان نیامده؟؟
امیدوارم صراط این کامنت را کامل قرار دهد تا جواب شما را بخوانم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
......... فقط زن ها باید اویزان شوند؟! مردی که به همسرش خیانت می کند چطور؟ مردی که همسرش را آزار میدهد . مرد زنا کار؟ ان ها را از هیج جایشان اویزان نمی کنند؟! مرد سخن چین و دروغگو و حسود ، برای این ها عذابی نیست؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر این روایت از خود پیامبر نقل شده باشه یا شاید امیر مومنان ناقل این حدیث بوده یا کنیزان حضرت ایراد رفع میشه
من در مقامی نیستم که نسبت به صحت یک حدیث تشکیک کنم مطمئنم شما هم نیستی

علمایی که 50 سال با قران و حدیث سرو کار داشتند به این مسائل رسیدگی میکنند و ما از میوه تلاش اونها استفاده میکنیم
بهتر نیست ما که خودمون در مورد مسائل ریزی مثل قوزک پا به متخصص مراجعه میکنیم برای دین هم به متخصص مراجعه کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نوراخانم اصولا ایرانی ها خصوصا جنوبی ها نمیتونن قد بلندو 180سانتی وبلوری و بور و بلوند باشند بلکه کاملا برعکس .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بله نورا خانوم ميتونيم حدس بزنيم چه جوري هستي.
بارها گفتي كه فلسفه حجاب به علت نگاه جنسي و ابزاري به زن است و با حجاب مخالفي و حجاب از احكام واجب دين اسلام نيست.
ميخواي آدرس كامنتهات رو بهت بدم؟!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
بله مرد خیانت کار هم وضعش بهتر از زنی که موهاش رو بیرون میده نیست
این فقط یک روایت بود متناسب با افاضات دختر خوب ما
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا 180 نمیتونن باشن 170 که میتونن باشن!
درثانی چشم ابی نباشه چشم عسلی که هست!
ثالثا معلومه با جنوبیا آشنا نیستی!سفید و بلوندایی داره که اوکراین هم نداره!!!
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۲۷
۱۳
لعنت بر سیاهی شکوفه میدهیم همه سبز میشویم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
لعنت بر برهنگی
خر هزاران ساله که برهنه است
خر کجا رو گرفته که بعضی ها میخوان بگیرن
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
خیلی بی فرهنگی اقا مجید خر هم برهنه نیست و برای خودش پوششی داره! چرا خودت و برای این و اون مثال میزنی!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
شما هنوز هم تو توهمی

یک سبزی اصیل
kanoon96
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۱۱
۱۱
خدا آدمت کنه!!!
پسرک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۹
۱۸
زن اگه ریگی به کفشش نباشه خودش چنان حجابی رعایت میکنه که با کمترین پارچه بیشترین پوشش رو ایجاد میکنه اما وای به روزی که ریگ به کفش داشته باشه اون موقه ست که با انواع توجیحات انواع جاهاش رو به معرض نمایش میزاره مثلا میگه گرمه .تازه اون موقه با یه توپ پارچه هم نمیشه پوشوندش.افکار و دل یه خانم رو میشه از حجابش فهمید دقیقا هر قسمت که مورد نظرشون باشه مثل اینکه ماژیک هایلایت روش بکشن مورد توجه دیگران قرار میده.شیطان اگه این لشکر زنان بیحجاب رو نداشت بد جور کارش کساد میشد و مردها خیلی زود به عرش میرسیدن ولی صد حیف که خدا نقطه ضعفی به مردا داد که برای مقابله با اون اسم جهاد اکبر اومده.جهاد اصغر شرکت در جنگه جایی که باید جان داد یعنی کشته شدن شمشیر و خون.کاش زن نبود اون موقه رسیدن به خدا مثل رفتن به سر کوچه بود.حالا که زن هست باید تا آخر عمر بدویم اخرش هم اون آتیش لعنتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کاش مرد نبود تا ما هم نه در این دنیا به درازای تاریخ زجر بکشیم و نه در اون دنیا بریم جهنم . این طوری خیلی بهتر بود . تازه جنگ و زورگویی و فلاکت هم دیگه وجود نداشت .
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
ای ول ناشناس دمت گرم گل گفتی!!!!
پسرک ایشالله خدا در حسرت بانو نگهدارتت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چه عمری داشتی تو
مرد هم به درازای تاریخ زجر کشید و جون و غرورش لگد مال شد
شما نهایتا 100 سال زجر می کشی نه به درازای تاریخ ابجی جون
طناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۸
۱۵
خانم اشراقي فرموديد در پاريس و در خانه با بلوز و شلوار و روسري بودم از امام پرسيدم گفتند ايرادي ندارد توجه داشته باشيد در خانه تشريف داشتيد پس لزومي نداشته امام ايراد بگيرند و فرقي هم نميكند در پاريس باشيد يا در قم چون بهر حال حضورتان در خانه بوده.2-امام در هواپيما نيز احمد اقا را نگذاشتند بيدار كنند براي نماز چون خودشان نگفته بودند اين حركت امام درسيست براي عموم كه اگر كسي خود نخواهد براي نماز بايستد بيدار كنيم نوعي حالت دين زدگي بوجو ميايد 3-امام در بسياري از فرمايشاتشان به تندي از اجبار زنان در رژيم پهلوي براي گذاشتن كلاه پهلوي و كشف حجاب به شيوه اتاتورك ياد كرده و چادر را حجاب كامل دانستند و در جاي جاي سخنانشان فرمودند كه حجاب مصونيت است نه محدوديت 4-فرموديد:در کشوری که دچار انقلاب شده است، بعد از انقلاب، فکرها سطحی و احساسی است و فکر درست در آن صورت نمی‌گیر.پس به نظر شما تمام كارها و اقدامات بزرگان و زحمتكشان انقلاب سطحي و از روي احساس بوده؟پس اگر اينگونه است دوام انقلاب در ان اوايل شبيه يك معجزست 5-انگار خود شما با مسئله حجاب يك خصومت دروني داري در جائي فرموديد:اما بعد از اینکه ایرانی‌ها مسلمان شدند، حجاب نسبت به حجاب اعراب در زمان پیغمبر سخت‌تر شد.چرا نميگوئيدحجاب ايرانيان مسلمان از حجاب اعراب كاملتر شد يا بهتر شد.6-فرموديد:به اعتقاد من، صرفا اجباری بودن حجاب است که شاید شرعی نباشد.جاي بسي تعج و تاسف است كه شما كه منتسب به خاندان حضرت امام هستيد اندكي وقت خود را صرف غور در ايات الهي نكرديد كه ببينيد حجاب جزئ احكاميست كه خدا به ان امر فرموده و حتي جزئيات حجاب را نيز بيان فرموده حال چگونه و بر چه مبنائي اينگونه سخن ميرانيد 7-واقعا جاي بسي تاسف كه چون در كانادا چون حجاب داشتيد بعنوان يك كارشناس روي شما حساب نكردند اينگون حجاب را به سخره گرفتيد.عزيز سيلي گوارا تر است كه بخاطر قران از نا اهلان بخوريم بگذار ريشخند كنند كه ما حجاب داريم و انها در شوره زار لامذهبي دست و پا زنند باران كه در لطافت طبعش خلاف نيست در باغ لاله رويد و در شوره زار خس.7 راستي اگر به كاري كه ميكنيد ايمان نداريد چه لزومي به انجام ان داريد مگر نگفتيداوايل سطحي نگر بوديم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امام از اون دنیا براتون لعنت می فرستت که اسلام را برای خودتون تفسیر می کنید و گل بلبلی می کنید. مشکل بیشتر شما این است که اعتقادی به معاد ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
۳
۱۲
تو بدم بمیرو بدم شما بپوشونین بمیرین بپوشونین
ذره بین
|
Iran (Islamic Republic of)
شما کی هستی که فتوای مرگ بندگان خدا رو صادر میکنی.اینه اون ارزشهایی که ازش دم میزنین؟پیاده نظام طالبان..
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
عجب!!!!!!!!! افراط در اسلام هیچ جایی نداره گفتم که بدونی با این عقیده راهت به جهنم بازه بازه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۰
۲
خدا لعنت کنه صدام ملعونو !

بعد از انقلاب تا قبل از حمله صدام میرفتید لب کارون میدیدید چه خبر بود اونجا !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۱۷
۴
زمان امام یه عده منتظر بودن امام بگه ف تا سریع برن در فرحزاد ببندند . حالا شاید میخواست بگه فلسطین !
حجاب زوری کردن تا بگن ماها مافوق مسلمانیم و اگر در اسلام اجباری نیست ما اجباریش میکنیم چون خیلی مسلمونیم !
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
اما ناشناس جان غافل از این که اسلام واقعی همیشه میانه را در نظر داره خیرالامور اوسطها!
اسلامی که این ها ساختن باید نسبت بهش کافرشد!
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۹
۱۵
متاسفم که این خانم نظرات پوچ وبی ارزش خودش به اسم موضع امام مطرح می کنه
انا حرفای اوناییه که قبل ترها مثل این خانم به ظور چادر سرشون بود و حالا هرروز یه عکس جدید از جذابیت های زنانه شون بیرون میاد امثال فریبا داوودی و ...
ناامنی برای چه زنی وجود داره؟ زنی که با حجاب از خونه بیرون میاد یا زنی که کلی از وقتش تلف می کنه تا توی خیابون همه گردن درد بگیرن تا حسابی از بدن این خانم لذت ببرن
این حرفها رو عقلانیت شیعه سال هاست که پاسخ داده
باز هم متاسفم
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
خواهرم معصومه منم کاملا باهات موافقم
پسرک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۵
۱۴
ولا این حجاب هیچیش خوب نباشه اینکه هیکل قناس و ایراد دارو میپوشونه خوب چیزیه.یه صورتتون معلومه اونقدر ارایش میکنید که حال ادم بد میشه. حالا ببین اگه حجاب نبود چی میشد چه صحنه های وحشتناکی میشد.نگاه نکنید با شلوار تنگ و وسایل کمکی زیر یه مانتو شبیه خارجیها میشین اگه همینها نبود فرق شما با اونها معلوم میشد.برین خدارو شکر کنین وسیله ای بنام حجاب هست.کسایی که طرفدار بیحجابی هستن بخاطر اینکه فکر میکنن خیلی هیکلشون شبیه خارجیهاست نمیدونن در حالت مساوی در مقابل یه دختر مو طلایی و قد180ورزشکارچشم ابی که عمریه ورزش کرده نه اینکه با گرسنگی خودشو مثل چوب خشک درست کرده باشه ودهنش بوی فضلاب بده سوسک میشن
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا چون فقط صورت معلومه انقدر آرایش میکنن انقدر آمار جراحی پلاستیک بینی بالاست البته این به این معنی نیست که باید بدن رو هم باز بذارن این با فرهنگ ایران قبل از اسلام هم در تضاد لباس بلند با و یا بدون روسری(به دلخواه)
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
سخیف!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا این زنها وقتی می روند اون ور آب و کشف حجاب می کنند و لباسهای کوتاه می پوشند و عقده گشایی می کنند هم کماکان هفت قلم
آرایش دارند !! ناشناس سبز چرند نگو !
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس سبز تو هم که داری محدوده برای پوشش تعیین می کنی می تونی لطف کنی این حدو که بهش اعتقاد داری از کجا اوردی در ضمن سوالی که در کامنت زیری از نورا و سعید و زهرا خانم پرسیدم می خوام شما هم پاسخ بدین
ازادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
۷
۳
لذت بردم از سخنان این خانم . احسنت .
مرگ بر طالبان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۱۱۸
۳
خداوند زیباست و زیبایی را دوست داردو زیبا بودن حق طبیعی هر انسان است،واقعآ پوشش چادر سیاه آدم را ناخودآگاه به یاد شیطان درون فیلمها می اندازد،آخه در فیلمها شیطان همیشه سر تا پایش سیاه است و چیزی شبیه چادر سیاه به دور خودش پیچیده و فقط صورتش معلوم است شیطان زشت و کریه است و می خواهد همه هم مثل خودش زشت و کریه باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چه قیاسی باید به تو جایزه صلح نوبل داد
.............. دختران پاک این مملکتو با شیطان مقایسه می کنی.و می فرمای که قصد فریب بقیه و تو را دارن
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
به به عجب دلیل قانع کننده ای!خوب اون شیطانو خدا به اون شکل افریده یا ساخته ذهن افرادی شبیه توست؟اصلا ادم و حوا که برهنه افریده شدن پس هر برهنه ای باید شمارو یاد ادم و حوا بندازه!!ایا واقعا اینجوریه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مگه كسي رو مجبور ميكنن كه تو خيابون چادر بپوشه؟ هر خانمي ميتونه با يه مانتوي متعارف و شال يا روسري بيرون بياد. اون خدايي كه اين زيبايي رو خلق كرده در مورد ظاهر شدن در اجتماع هم دستوراتي داده و حد و حدودي گذاشته. من به عنوان يك دختر چادري به خاطر اين حرفهاي زشت نميبخشمت.
اگه اعتقادي به آخرت داشته باشي نبايد بتوني ساده از كنار اين حرف بگذري.
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
این یک نمونه از نظرات گهربار مردی که به اصطلاح نگاهش را مدیریت می کنه!خانمها باید براش زیبا باشن!!!!می خوای هفت قلم خودشونو ارایش کنن و و لباسهای بپوشن که زیباهیاشون بیشتر مشخص بشه تا شما از این زیبای ها لذت بیشتری ببرید؟تعارف نکن!!!!!!این مثبت و منفی ها حرفمو ثابت کرد یادم توی یکی از کامنت هام به خانم دخترک گفته بودم حتی اگه حجاب ازاد هم بشه این نیست که اونهای که طرفدار بی حجابی هستند اعم از زن یا مرد دست از سر خانمهای با حجاب بردارن حتی متاسفانه خانمهای که داعیه دفاع از حقوق زنان رو دارن هم در برابر همجنسای با حجابشون می ایستند یک نمونه دیگه حمایت کورکورانه از اعمال رضاخان توسط خانمهاست و انگار نه انگار که چه بر زنان اون دوره گذشته؟! و در این موارد دفاع از حقوق خانمها یادشون میره!راستی نورا کجاست که همیشه خودشو مدافع حقوق خانمها میدونست؟شاید اینها از نظر ایشون زن نیستن یا شاید هم انسان نیستن چون مثل ایشون فکر نمی کنن!یا اینکه به قول بعضی هاشون بی سواد یا زشت و یا امل هستن!!!می گید نه به مثبت و منفی های این کامنت توجه کنید!یعنی فکر می کنید اونهای که مثبت زدن بینشون خانم نبوده!؟چی شده که اینجها حس همجنس دوستیشون فروکش کرده!مسئله حجاب یک اندیشه است و نه یک مسئله اعتقادی صرف
رضا جان می خواهی نظر منو هم بدونی؟به نظر من یک تار موی گندیده ی خانمهای که با علم و اگاهی حجابو انتخاب می کنن و پاش هم می ایستند شرف داره به ده ها هزار مرد شبیه تو
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
ولی ظاهرآ با توجه به اعدادی که بالای نظر داده شده است اکثر دوستان با حرفهای من موافق هستند
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۱۵
۲
من نمی دانم اینهایی که این همه به این خانم محترم بد و بیراه گفتند متوجه شدند وی گفته نظرات شخصی اش را بیان می کند. خجالت نمی کشید با لحن توهین صحبت می کنید با این شیوه ها چه کسانی جذب تفکرات و نظرات و رفتار شماها می شوند بخصوص اگر قدرت نداشته باشید.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۱۲
۲
من با حجاب کامل کاملا موافقم ولی نه الزاما چادر . شما مردها که دور گود نشسته اید و واسه زنها نسخه میپیچین دوست داشتین مثلا کلاه سرکردن تو گرمای تابستون براتون واجب بود؟ این خانم که نگفت حجاب خوب نیست که اینطور بهش حمله کردین فقط میگه چادر سخته خب راست میگه. حالا چون اون خانم نوه امامه حق اظهارنظر نداره؟شمامردها مگه تاحالا چادر سرکردین که بدونین ؟ "بعضی" مردای ایرانی خواهان آزادی بیشتر واسه خودشون و محدود کردن بیشتر زنهاشون هستند و به این میگن غیرت! بهتره افسار نفستون رو بیشتر به دست بگیرین فکرنکنم خدا اون دنیا این بهانه که : (فلان زن بیحجاب بود مابه گناه افتادیم) رو ازتون قبول کنه و بگه بدوین تو بهشت ! آیا خدا نمیپرسه پس عقل و اختیار خودت کجابود؟ ضمنا به من حمله نکنید که با بیحجابی موافقم نخیر اصلا اصلا اصلا به هیچوجه
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
بله قبول دارم.این چیز مسلمیه که مردان هم باید برای خودشون حریم قائل بشن.پایداری و دوام خانواده و عفت عمومی چیزی نیست که تنها یک جنس بتونه از عهدش بربیاد و باید هم زن و هم مرد برای رسیدن به جامعه ایده ال تلاش کنند
فقط یه جا باهات موافق نیستم اونجا که گفتین برخی مردای ایرانی می خوان زنهاشونو محدود کنن یعنی واقعا تعریف شما از حجاب اینه!!شما که مدعی هستی بهش اعتقاد داری!!!یعنی مردان به خاطر اینکه شمارو محدود کنن حجابو اختراع کردن!!!اگه منظورت این بوده برات متاسفم!!و باید بگم مردانی که می خوان زن مسائل شرعی رو رعایت کنه ولی خودشون هیچ الزامی در خودشون برای رعایت کردن این مسائل نمی بینن واقعا به نظرم ادمهای پست و از همه مهمتر بی اعتقادن و گرنه چرا باید به خودشون مجوز گناه کردنو بدن؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۲
۹
اين خانم شوهر هم داره؟
ایرانی
|
United States of America
|
۱۸:۵۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
........... از اینها بعید نیست چون یکی از رفقای همین حضرات که مشاور زنان خاتمی بود ودر قضیه فتنه 88به امریکا پناهنده شده الان کشف حجاب فرموده اند!!!!!!!!!!!!!!!!
سحح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
در کل حرف بدی نزده این خانم. نظرش را گفته. از امام هم آنچه دیده را گفته و حتی تحلیل هم ارائه نکرده. در مورد حجاب هم خودشان می گویند که کارشناس نیستند و نظرشان را می گویند. حرف بدی هم نمی زنند. نتیجه اجبار حجاب را که همه داریم می بینیم. حجاب خوب است. بهترین است. اما حجاب اجباری تجربه ی ماست که باید از آن عبرت بگیریم. اگر عبرت نگیریم مضحکه ی آیندگان خواهیم شد.
صراط عزیز!
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۳
۱
متاسفانه شاید دیگه نتونم بیام صراط چون مثل بعضی دوستان وقت ازادم زیاد نیست
ولی چیزی که توی این سه هفته که میومدم اینجا فهمیدم اینه که ادمهای مثل شاهین و دخترک واقعا قابل احترامن و من همینجا اگه بی احترامی بهشون کردم ازشون معذرت می خوام.اونا ادمهای هستند که اگه با من در اعتقادات 180 درجه اختلاف دارن ولی صاف و ساده و رو هستن یعنی اهل نقش بازی کردن نیستن و اگه چیزی رو قبول ندارن صراحتا بهش اشاره می کنن بازم می گم هر چند اعتقاداتمون با هم فرق داره اما من همه جا هم گفتم مشکلی با اینچنین ادمهای ندارم چون از اون چیزی که بهش اعتقاد دارن دفاع می کنن
ولی در مقابل باید بگم که با عرض معذرت از کسای که می خوام اسمشو بیارم. اقا سعید و نورا و همچنین زهرا خانم کسای هستند که با دستاویز قرار دادن دین می خوان به خواسته هاشون برسن شاید الان بیاید و قبول نکنید و اسمون ریسمون ببافید که نه اینجوری نیست ولی چون من با هر کدومتون چند بار در مورد مسائل مختلف بحث کردم و تا جای که تونستم سعی کردم با افکارتون اشنا بشم اینو مطمئنم و برام ثابت شده
ادمهای مثل شما به مراتب خطرناکترن تا اونکه بدون پرده حرفشو میزنه چون مخاطب با شنیدنش حرف اون ادم خودش تصمیم میگیره که قبولش کنه یا نه ولی امثال شماها این حقو از شنونده می گیرید و دچار توهمش می کنید و درحالی که مخاطب فکر می کنه واقعا اون چیزی که شما می گید همونیه که بهش اعتقا دارید این توهم موجب می شه تصمیمی بگیره که به مرور زمان بفهمه واقعیت ماجرا چی بوده
به نظرم شماها حق انتخابو از طرف مقابل می گیرید چون رسیدن به هدف مورد نظرتون مهمتر از اصولیه که ادعا می کنید بهش اعتقاد دارید!
اینکه کسی به چیزی معتقد باشه اشکالی نداره ولی اینکه کسی پیدا بشه و با پررویی این اعتقادشو به خدا و اعتقادات مردم پیوند بزنه و حتی از مراجع و بزرگان دینی هم پیشی بگیره و خودشو مقید به دستورات خدا معرفی کنه!!!!!جای اشکاله!
می تونم بپرسم چندتا کتاب دینی تا به حال خوندین که مثل یک فقیه در هر بحثی صاحب نظر تشریف دارید و خوشبختانه همیشه هم حق باشماست!یعنی شما از مراجع دینی هم اطلاعاتتون بیشتره!!!!!
لطف کنید از این به بعد خواسیته های خودتونو با پوشش دین و به اسم دین مطرح نکنید.ممنون می شم
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱
۳
۱
یه سوال از این خانم ونمایندگانشون نورا و زهرا و سعید می خواهم صراحتا بفرمایید ایا به یک پوشش متعارف در اجتماع اعتقاد دارید یا نه؟یعنی به نظر شما یک زن تا چه اندازه می تونه برهنه توی جامعه ظاهر بشه؟این مقدارو کی تعیین می کنه؟ایا خود زن باید تعیین کنه یا اینکه قانون کشور؟
اگه می فرمایید قانون خب با الان چه فرقی می کنه بازم عده ای ناراضین شاید بخوان که بیشتر از این حدی که شما می فرمایید بدنشون نمایان باشه!اصلا اگه قراره قانونی اجرا بشه چه اشکالی داره قانون خدا باشه؟منظورم به چادر نیست.پوششی که در قران صراحتا بهش اشاره شده.
اگه می فرمایید این زنه که باید خودش مقدار پوشش رو انتخاب کنه می خوام بدونم اگه یه عده از خانمها بخوان با لباس زیر بیان در انظار عمومی ایا از نظر شما اشکالی داره یا نه!اگه یک عده بخوام برای اینکه از اعتقاد خاصی حمایت کنن لخت و بدون پوشش بیان توی اجتماع مثل برخی از کشورهای غربی که هر از چندگاهی از این نوع رفتارها برای حمایت از اشخاص و تفکر خاصی انجام می شه چی می گید؟اصلا اگه یه عده از مردان و زنان خواستار قانونی شدن روسپیگری بشن چی؟اگه مردان هم ازادیو دستاویز قرار بدن و مثل کشورهای دیگه خواستار بازگشای قمارخانه ها و مشروب فروشیها و مراکز فساد دیگه ای که لازم به گفتن نیست و برای برخی مردان جذابیتهای جنسی داره چی؟!در اون صورت چی می گین؟نکنه می خواهید اونا محدود بشن اما شما به اون چیزی که تو ذهنته برسی؟چه قانونی بهت این اجازه رو میده که خودت هر چی به نفعته قبول کنی و اون چیزای که به ضررته قبول نداشته باشی؟اگه ازادی خوبه برای همه خوبه!اصلا اگه عده ای بخوان که روابط ازاد جنسی ازاد بشه چی؟!
این شاید اخرین کامنتم باشه و نتونم بیام پاسخمو به جوابتون به این کامنت بدم ولی امیدوارم و ارزو می کنم که دید تک بعدی رو نسبت به مسائل کنار بزارید و و اگه می خواهید در مورد مسئله ای صحبت کنید تمام جوانب اونو مورد سنجش قرار بدید.
میثم سپید
|
Iran (Islamic Republic of)
در ضمن خود این شخص هم پذیرفتن که در امور دینی صاحب نظر نیستن سوالی که اینجا پیش میاد اینکه این سایت چه اصراری داشته در مورد چیزی که این خانم هیچ تخصصی در موردش نداشته ازش سوال کنه و اون هم مثل یک مرجع و صاحب نظر پاسخشو بده و عده ای هم اینجا چون ایشونه نوه امام هستن هیچ نقدی رو به اعقایدش قائل نباشن!چرا از خانمهای که در امور دینی و روانشناسی و یا جامعه شناسی تحصیل و تحقیق کردن در مورد این مسئله سوال نشده و یا مراجع و متفکران دینی که کارشون اینه!!
مگه نمی گیم هر کسی باید توی زمینه ای که تحصیل و تلاش کرده مشغول به کار بشه و اضهار نظر کنه؟!چرا از این خانم در مورد تخصصش هیچ سوالی نشده؟!
سلطان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
۲
۰
عزیزان متوجه باسن که اسلام یعنی تسلیم شدن به امر خدا
ودرتمام ادیان حجاب بوده ودراسلام تازه آسونترشده
بجای ایرادگرفتن از حکم خدا باید تسلیم شد