۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳

رهبر شیعیان بحرین از انقلاب گفت.

رهبر معنوی انقلابیون بحرین تاکید کرد: هر گونه اتهام یا آزار و اذیت و تهدید، مرا به مباح دانستن ریخته شدن خون مردم وا نمی‌دارد و هرگز سخنی بر زبان نخواهم آورد که به خشونت اشاره داشته باشد.
کد خبر : ۸۳۱۳۴
نویسنده جعفری
به گزارش صراط ، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رئیس شورای علمای شیعه بحرین در خطبه‌های نماز جمعه امروز منامه اظهارات رژیم آل خلیفه درباره دعوت خطبای جمعه از تظاهر‌کنندگان به خشونت را محکوم کرد.

وی افزود: دعوت به خشونت هرگز از نهاد یا تریبون نماز جمعه که حامی ملت بحرین است، صورت نمی‌گیرد و بنده نیز شخصا هرگز دعوت به خشونت نکرده‌ام و بر اساس دین و عشق به ملت خود هرگز دعوت به خشونت نمی‌کنم.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: هر گونه تهدیدی مبنی بر ممانعت از برپایی نماز جمعه و تهدید به قتل از سوی رژیم هرگز مانع از این نمی‌شود که دست از سخن حق بردارم بلکه این مسئولیتی است که بر گردنم نهاده شده است.

وی در ادامه پرسید: آیا ملتی از ملت‌های منطقه و جهان هست که مطالبه حقوق را بر خود حرام کند یا اینکه ملت بحرین در سطحی پایین‌تر از ملت‌های دنیا واقع است که شایسته گرفتن حق خود نیست.

رهبر معنوی انقلابیون بحرین تاکید کرد: هر گونه اتهام یا آزار و اذیت و تهدید، مرا به مباح دانستن ریخته شدن خون مردم وا نمی‌دارد و هرگز سخنی بر زبان نخواهم آورد که به خشونت اشاره داشته باشد.

شیخ عیسی قاسم گفت: ملت بحرین یکی از ملت‌هایی است که آنچه شایسته دیگر ملت‌ها در برخورداری از حقوق کامل خود هست برای آنها نیز شایسته است و این رژیم است که در تعامل با ملت بی‌دلیل اقدامات تروریستی مرتکب می‌شود و مردم را به خاک و خون می‌کشد و وضعیت ظالمانه کنونی در بحرین برای جهانیان غیرقابل تحمل است.

این عالم شیعی بحرین در ادامه بیانات خود تصریح کرد: رژیم آل خلیفه راه های عدیده‌ای را برای جستجوی دلیلی در سرکوب ملت از طریق اطلاع‌رسانی غلط در پیش می‌گیرد و علما و شخصیت‌های انقلابی را به دعوت به خشونت متهم می‌کند؛ این در حالی است که رهبران انقلابیون همواره بر مسالمت‌آمیز بودن جنبش اعتراضی و کشیده نشدن آن به خشونت تاکید می‌کنند.

وی تاکید کرد: تهدید به ممنوعیت برگزاری نمازجمعه یا ایراد خطبه‌های نماز جمعه ممکن است با توسل رژیم به زور ممکن باشد اما مدت زیادی طول نخواهد کشید و ملت در برابر مطالبه حقوق خود سکوت نخواهد کرد و به اعتراضات مسالمت‌آمیز خود ادامه خواهد داد.

شیخ عیسی قاسم گفت :جنبش انقلابی ملت بحرین با متوقف شدن خطبه‌های یکی از خطیبان یا مرگ وی متوقف نمی‌شود. ملت هرگز دست از مطالبه حقوق خود بر نخواهد داشت و این خیال باطل است. این خیال هم باطل است که با برچیدن تریبون‌ها جلوی خروش ملت گرفته می‌شود.
منبع: فارس