۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
رهبر شیعیان نیجیریه

انقلاب اسلامی کلید خیر در تمام دنیاست

رهبر شیعیان نیجریه گفت: انقلاب اسلامی ایران به مردم جهان درس آزادی و آزادی‌خواهی داد و به کشور‌های جهان خودباوری برای مقابله با استکبار را هدیه داده است. خبرگزاری فارس: انقلاب اسلامی کلید خیر در تمام دنیاست
کد خبر : ۲۲۷۳۵۶
صراط: حجت‌الاسلام سید ابراهیم زکزکی یکشنبه شب در مراسم پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام و تجلیل از خانواده شهدای نیجریه که در موسسه جوانان آستان‌قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران کلید تمام خیر‌ها در جهان است و دلیل اصلی گسترش عشق به اهل بیت (ع) در جهان است، زیرا انقلاب اسلامی فاتح قلب انسان‌های فطرت جوی دنیا بود.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی ایران در دهه 70 میلادی در دروس مورد مطالعه خودمان از کتب مختلف تحت تاثیر تفکراتی بودیم و آروزی تحقق تفکر اسلامی را داشتیم زیرا در آن زمان رقابت بسیاری بین کمونیسم و اسلام بود و آدم‌های در ظاهر بیدار خود را کمونیست می‌نامیدند اما کم کم با شخصیت امام (ره) آشنا شدم و به شخصیت ایشان علاقه‌مند شدم.

زکزکی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در تفکر بسیاری از افراد تاثیرگذار بود و در آن زمان سخنان و بیانات امام (ره) بسیار در جامعه تاثیر داشت و تمام اقشار را شامل می‌شد.

رهبر شیعیان نیجریه عنوان کرد: تفکری که من آرزویش را داشتم در سفر به ایران در نخستین سالگرد انقلاب به  شکل کامل تحقق یافته بود که نتیجه تفکر امام خمینی (ره) در عمل بود و پس از بازگشت در نیجریه گروهی کوچک‌تر از تعداد انگشتان یک دست تشکیل دادیم و امروزه ما شاهد رشد تعداد این گروه که با پیروی از انقلاب اسلامی تبدیل به گروهی میلیونی در نیجریه شده است، هستیم.

وی با اشاره به شهادت 3 فرزند خود در روز قدس امسال در نیجریه بیان داشت: پس از شهدات فرزندانم در روز قدس نیجریه بیشتر مظلومیت امام حسین (ع) را درک می‌کنم، امسال روز قدس در نیجریه با حضور میلیونی مسلمانان برگزار شد و نیرو‌های امنیتی به شدت با این راهپیمایی مقابله کردند اما نتوانستند مانع شکل‌گیری آن شوند.

زکزکی بیان داشت: ما با شروع به تدریس عملی و مداوم سعی در مقابله با تفکر سلفی‌یون داشته‌ایم و خواستیم تفکر اهل بیت (ع) و بیانات معصومین در جامعه گسترش پیدا کند و بسیاری از اقدامات به فضل خدا و یاری خداوند جلو رفته است.

منبع: فارس