۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۰
اخبار کوتاه گیلان/

اخلاق رمز نفوذ در قلبها

فرمانده انتظامی گیلان خدمت توام با اخلاق را رمز توفیق نفوذ و حاکمیت بر قلبها اعلام کرد.
کد خبر : ۹۲۵۱۶

  به گزارش صراط، سردار ابراهیم قائد رحمتی  اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه ارتحال ملکوتی پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (ع) قرار داریم با مروری به سبک زندگی انبیاء و ائمه اطهار پی خواهیم برد که چگونه در شرایط سخت زمان خود توانسته اند با طی مدارج موفقیت، به خوبی به هدایت جامعه بپردازند.

وی افزود: انبیاء و ائمه اطهار (ص) به خواسته های جامعه خود مطلع و با ملایمت، خوشرویی و ایثار، وظایف الهی خود را به بهترین وجه انجام می دادند.

فرمانده پلیس گیلان دین اسلام را دین عفو، گذشت و اخلاق نامیده و گفت: پیروان دین اسلام باید با تاسی از رفتار، گفتار و اعمال انبیاء، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با تاکید به خدمت توام با اخلاق در جامعه تصریح کرد: خدمت توام با اخلاق و ادب، رمز توفیق نفوذ و حاکمیت در قلبها را افزایش داده و تعامل و همیاری مردمی را به دنبال خواهد داشت.

قائد رحمتی اظهار امیدواری کرد: نیروی انتظامی استان با توکل به خداوند و توسل به انبیاء و ائمه اطهار(ص) و با سعی و تلاش بیشتر به ارائه خدمت بهتر از گذشته به جامعه بپردازد.

پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در شهرستان فومن

فرمانده انتظامی فومن از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری پنج متهم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بابک علیزاده گفت: اکیپ های عملیاتی پلیس این شهرستان در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز چند محل تهیه و توزیع مواد مخدر را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی این مکان ها را بازرسی کردند.

وی با بیان اینکه در این عملیات پنج تهیه و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند، بیان داشت: اکیپ های عملیاتی پلیس در این بازرسی مقادیر قابل توجهی شیشه، تریاک و آلات استعمال مواد مخدر و همچنین یک دستگاه ساخت پایپ را نیز کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فومن گفت: اکیپ های عملیاتی پلیس در ادامه اجرای این طرح 23 واحد صنفی قلیانسرا و آلاچیق را نیز بازدید و ضمن تذکر به رعایت قوانین صنفی به تعدادی از این اصناف اخطار به پلمپ دادند.

وی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند از عموم مردم این شهرستان خواست در صورت اطلاع از محل فعالیت تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع داده تا اقدامات قانونی در این خصوص صورت گیرد.

دستگیری سارق حرفه ای موتور سیکلت در شهرستان لنگرود

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود گفت: با گزارش مردمی مبنی بر سرقت موتور سیکلت مراتب در دستور کارآگاهان آگاهی این شهرستان قرار گرفته و سرانجام کارآگاهان به شخصی به هویت معلوم مشکوک شدند.

سرهنگ علیرضا زرعی چیان اظهار داشت: پس از اینکه کارآگاهان اطمینان بیشتری از نقش این فرد در سرقت موتور سیکلت دادند با هماهنگی مقام قضایی وی را در عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی بیان داشت: هنگامی که متهم در تحقیقات پلیسی با دلائل و مستدات پلیس مواجه شد چاره ای جزء بیان حقایق نداشته و به سرقت هفت دستگاه موتورسیکلت در سطح شهرستان لنگرود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی گفت: با بازسازی صحنه های سرقت توسط این متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری مالخرها شده و سپس تمامی اموال مسروقه را کشف کردند.

زرنگی، کار دست معتاد نگون بخت داد

معتاد 30 ساله در استان گیلان که منزل مسکونی مخروبه خود را به محلی برای استعمال مواد مخدر تبدیل کرده بود، هنگامی که با حضور پلیس مواجه شد به جهت بیگناه نشان دادن خود در اقدامی آنی مقدار سه گرم مواد مخدر از نوع شیشه را که در داخل پلاستیکی پیچیده بود، بلعیده و با پاره شدن پلاستیک از حال رفت.

این گزارش می افزاید: هرچند با تماس به موقع پلیس اورژانس وی را به بیمارستان منتقل نمود ولی مواد مخدر اثرش را گذاشته و او را از دنیا برد.

این حادثه زمانی رخ داد که با حضور پلیس، همه معتادان فرار نموده و او در حالی که به تنهایی در منزل مانده بود، جهت بیگناه نشان دادن خود متوسل به این اقدام شد.

منبع: مهر