۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹
راز سریال دنباله دار تعریف و تمجیدهای خارج از عرف

شخصیت سازی برای مشایی؛تلاشی ناکام/ وقتی هدف وسیله را توجیه می کند!

آقای احمدی نژاد برای رسیدن به هدف خود مراعات استانداردها و قواعد یا عرف های مرسوم را نمی کند و توجه ندارند که دادن عنوان ها در حوزه های فکر و اندیشه و مدیریت شاخصه ها و معیارهایی دارد و دستوری یا اصطلاحا « کیلویی» نیست. سایر کاندیداهایی که عزم حضور در انتخابات کرده اند و مسئولیت های مهمتری داشته و کارنامه درخشان تری نسبت به رحیم مشایی دارند، اینقدر دچار خودشیفتگی و بزرگ بینی نیستند که احمدی نژاد و رحیم مشایی هستند.
کد خبر : ۱۰۰۷۳۸
به گزارش صراط،حکایت تعریف و تمجیدهای خارج از عرف   محمود احمدی نژاد از اسفندیار رحیم مشایی قبل از از هر چیز و در همین ابتدا یادآور این مثل معروف فارسی است که « مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید»  رئیس جمهور نشان فرهنگ را به رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ها اعطا کرد و در مراسم ملی استقبال از نوروز هر چه در توان داشت در وصف توانایی های علمی و فکری و شخصیت زلال رحیم مشایی خرج کرد و اصطلاحا سنگ تمام گذاشت. گویی ملاک تایید صلاحیت های نامزدهای ریاست جمهوری میزان القاب و تعریف و تمجیدهای جناب احمدی نژاد است!

به هر روی   سخنان احمدی نژاد به نظر می رسد نه برای استقبال از نوروز که برای شخصیت دادن و ارتقای جایگاه اسفندیار رحیم مشایی بود. از آنجا که وی گزینه اصلی جریان دولتی برای انتخابات پیش روست و گمانه های نزدیک به یقین حکایت از رد صلاحیت وی دارد، رئیس جمهور و تیم انتخاباتی او به مدد رسانه های خود سعی در برجسته کردن رحیم مشایی دارند و به گمان خود با اعطای نشان ها و لقب های مختلف دولتی برای وی اعتبار می خرند. نشان فرهنگ و نوروز و بهار و فکر و اندیشه و ... همه و همه در خدمت آقای رحیم مشایی در می آیند تا مسئولان محترم شورای نگهبان و برخی مسئولان دیگر نظام پی به عظمت و درایت و مدیریت بی نظیر ملی و جهانی اقای رحیم مشایی پی ببرند! توضیح دو نکته در این خصوص ضروری به نظر می رسد؛

1- دیگر هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که همه هم و غم احمدی نژاد و هسته مرکزی دولت او موضوع انتخابات ریاست جمهوری و رسیدن به اهداف انتخاباتی این جریان است. آقای رئیس جمهور گویی مسئولیت های اجرایی خود را فراموش کرده و آشفته بازار فعلی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم را نمی بیند. در شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی شرایط مناسبی ندارد و عدم ثبات در بازار ها هر روز زندگی را بر مردم سخت تر می کند، مسئولان دولتی و در راس آنها رئیس جمهور سرگرم مسایل دیگری است. تورم و رکود اقتصادی بر شانه های خانواده ها سنگینی می کند و رئیس جمهور توصیه می کند که مردم بهاری باشند؛«... می‌دانید که انسان دردانه هستی است، همه عالم برای انسان است. خداوند انسان را خلق کرده تا بهاری زندگی کند. بهاری بیاندیشد. خدای انسان را برای زندگی در زمستان خلق نکرده است...» آقای احمدی نژاد اطلاع ندارد که به یمن مدیریت و سیاست های دولت وی، سختی زمستان امسال مضاعف شده و چه بسا ویژگی های دیگری که خداوند برای بندگانش دوست ندارد این روزها گریبانگیر مردم ماست. بی مسئولیتی، قانون گریزی، التهاب آفرینی و ایجاد تنش ها، سوء مدیریت های دولت اجازه نمی دهد مردم بهاری زندگی کنند.

2- نکته قابل تامل دیگر اینکه رئیس جمهور و نامزد مورد حمایت او قاعده های مرسوم در فضای سیاسی و اجتماعی کشور را نادیده گرفته و داستان  نامزدی رحیم مشایی را اصطلاحا « لوث» کرده اند. برای نمونه در متن سخنان رئیس جمهور در مراسم استقبال از نوروز که خبرگزاری فارس مخابره کرده، 28 بار کلمه بهار مورد استفاده قرار گرفته است. به نظر نمی رسد در متن یک انشای دوره متوسطه با موضوع « بهار» هم این همه بهار بهار شود. تعریف و تمجید های خارج از عرف رئیس جمهور در باره رحیم مشایی هم بیش از آنکه جاذبه داشته باشد، دافعه دارد. این همه توصیفات بلند بالا باید چند نمونه مصداق هم داشته باشد. رحیم مشایی در حوزه فرهنگ و مدیریت تا کنون کدام عملکرد برجسته را از خود به جای گذاشته که شایسته این همه تعریف و تمجید است.

او در طول 7 سال حضور خود در دولت احمدی نژاد بجز التهاب افرینی و تنش زایی چه عملکرد قابل ذکر دیگری داشته است؟ صاحب کدام تالبفات متعدد و مقاله های منتشر شده در مجلات پژوهشی داخلی و خارجی است که اینک زیبنده عنوان صاحب نظریه و فکر و اندیشه از سوی رئیس جمهور می شود. چند اظهار نظر در خصوص انسان و خلقت انسان و بهار و طبیعت که همیشه هم با واکنش های انتقادی علما و کارشناسان روبه رو شده کارنامه درخشان ثبت شده به نام رحیم مشایی است؟ آقای احمدی نژاد برای رسیدن به هدف خود مراعات استانداردها و قواعد یا عرف های مرسوم را نمی کند و توجه ندارند که دادن عنوان ها در حوزه های فکر و اندیشه و مدیریت شاخصه ها و معیارهایی دارد و دستوری یا اصطلاحا « کیلویی» نیست. سایر کاندیداهایی که عزم حضور در انتخابات کرده اند و مسئولیت های مهمتری داشته و کارنامه درخشان تری نسبت به رحیم مشایی دارند، اینقدر دچار خودشیفتگی و بزرگ بینی نیستند که احمدی نژاد و رحیم مشایی هستند. این البته ناشی از منطق این گروه سیاسی است که به نظر می رسد « هدف وسیله را توجیه می کند» باشد. ماندن در قدرت هدفی است که این جریان را وادار به هر کاری کرده و می کند. برای نشان دادن تمایز و جلب توجهات، هوگو چاوز رهبر انقلابی ونزوئلا هم در صف یاران امام عصر (عج) قرار می گیرد و مادرش ...! اسفندیار رحیم مشایی هم نشاندار فرهنگ می شود و صاحب نظر و متفکر! اما با همه اینها بهار می آید و مردم ایران نیز اسقبال در خوری از آن خواهند کرد. بهار نماد تغییر و بهبودی است و این نیز خواهد شد. سیاهی زمستان نیز بر روی آنها خواهند ماند که در توهمات خود درمانده اند. 


آخرین اخبار و تصاویر سیاسی را در سرویس سیاسی  صراط بخوانید.


منبع: فردا
نظرات بینندگان
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۱۳
۱۱
عقده ي مشائي شماراخواهدكشت.بخداشماناآگاهانه دارين تبليغش ميكنين
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۵
۱۲
خیلی ضایع س مردیم از خنده !
سید علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۸
۹
آخ که گل گفتی صراط
سید یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۱۸
۱۵
درود بر مشايي
امید 17ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباه مثبت زدم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباه مثبت زدم خدا ميداند كه من از بهائيت مدرن متنفرم
تک وتنها
|
Iran (Islamic Republic of)
من جات منفی زدم
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۹
۱۴
خواب ریاست جمهوری اسفندیار و ببینه
خواب ریاست جمهوری دوباره خودشو ببینه
3 ماه دیگه هم تحمل میکنیم....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سه ماه نه 6ماه !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دكتر با داين گاف بزرگ عمرا براي دوره بعد تاييد صلاحيت بشه مرگ بر فرقه ضاله بهائيت مدرن
سیدمهدی موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
۹
۲
به هر حال هرکسی چیزی رو که نداشته باشه بهش میدن.
بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
در هیایوی شب عید تو را گم کردیم
غافل از اینکه شما اصل بهاری آقا
زنده باد بهار (امام زمان )
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱
مشايي اولين رييس جمهور چشم آبي ايران