۰۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶

جذاب ترین نقل قول های سینمایی

سینماگران و مسئولان سینمایی در سال 91 صحبت های جالبی را در مورد سینما و جشنواره های مختلف مطرح کردند.
کد خبر : ۱۰۲۲۹۸
به گزارش صراط،مجله نوروزی همشهری "سینما 24" اقدام به مرور صحبت های مسئولان و سینماگران کرده است به همین منظور نکات جالبی از صحبت های آن مطرح شده است.
حبیب کاوش در خصوص سینما و مصداق کردن آن گفته است: سینما سس خوشمزه ای است و به طور معمول برخی سعی می کنند سالادهایی را که یک مقدار مأکول و خوردنی نیستند با سس سینما آغشته کنند. از جمله سالادهای سیاسی،‌مثلا جرج کلونی یک میلیون دلار خرج می کند و برای اوباما برنامه شام تدارک می بیند یا وقتی پسر گاندی می خواست انتخاب شود آمیتا باچان یکی از مؤثرترین کسانی بود که موجب بردش شد.
همچنین کمال تبریزی نیز صحبت های جالبی را مطرح کرد: به اینگونه که گاهی گفته می شود که ارشاد می خواهد با این رفتارهایش سینمای انقلاب را تقویت کند و در واقع اینگونه تلقی می شود که جریان شمقدری و دوستانش جریان انقلاب هستند، در حالی که به نظر من اصلا اینگونه نیست، چون ما زمانی به جریان سینمایی انقلاب می رسیم که بتوانیم سلایق مختلف را در کنار هم داشته باشیم.
نادر طالب زاده در خصوص جشنواره فرانسه عنوان کرد: جالب است که در جشنواره ای مانند فرانسه وقتی می خواهند به فیلمسازان ایرانی مدال بدهند به آنها مدال "شوالیه" می دهند.
بدین معنا که سوارکاران و شوالیه های جنگ های صلیبی هستند و علیه اسلام جنگیدند اما هیچ کس به این مطلب دقت نمی کند که من با فیلمی که ساخته ام علیه انقلاب،‌ کشورم و علیه مجاهدین اسلام جنگیده ام.
همچنین یکی دیگر از این نقل قول های جذاب باید به صحبت های جمشید هاشم پور اشاره کرد.
مگر سینمایی هم برای ما مانده که من پرکار شوم؟
سینمای ما در بهترین حالت فیلمی است مثل "خوابم می آد" و در چنین اوضاعی معلوم است که جایی برای من و امثال من نیست، مگر دیگر مثل ملاقلی پور هم هست که "قارچ سمی" بسازد یا حداقل "میم مثل مادر"، که من هم در آن ایفای نقش کنم؟ اثری مثل "استشهادی برای خدا" هم ساخته نمی شود که مرا ترغیب به ایفای نقش کند.
و آخرین نقل قول سال مربوط به صحبت های فرج الله سلحشور در مورد مهاجرت خود از ایران است که گفت: شاید روزی مجبور به مهاجرت از ایران شدم اگر روزی ببینم در ایران نمی توانم اندیشه های اسلامی خود را پیاده کنم و امکان این را داشته باشم که به خارج از ایران رفته و در کشورهای اسلامی یک حامی پیدا کنم، حتما می روم.
همین حالا هم پیشنهادهای بسیاری از کشورهای اسلامی برای کار در آنجا داشته ام، خدا هم در قرآن گفته برای اصلاح امورتان مهاجرت کنید.
منبع: همشهری