۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
المانیتور:

آیا کار احمدی نژاد به حصر خانگی می کشد؟!

تحلیلگر اسرائیلی: «زمانی که احمدی‌نژاد دفترش را ترک کند، خشمی که هشت سال است دشمنانش حفظ کرده‌اند، آشکار می‌شود تا به کار ضربه زدن به خود او بیاید. بعد از آن، همه چیز می‌تواند بدتر از امروز شود. پس از آنکه احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری برود، حملات بیشتر و بی‌رحمانه‌تر می‌شوند.»
کد خبر : ۱۱۰۱۷۳
صراط:  "مئیر جاودانفر" تحلیلگر صهیونیست مسائل خاورمیانه، با انتشار یادداشتی در پایگاه اینترنتی المانیتور (Al-Monitor) کوشش نموده است به زعم خود آخر و عاقبت آقای احمد‌ی‌نژاد را پس از کنار رفتن از قدرت پیش بینی کند.

 

وی برای تیتر مقاله به اصطلاح تحلیلی خود از عبارت "آیا کار احمدی نژاد به حصر خانگی می کشد؟" استفاده کرده است!

 

در بخش هایی از یادداشت مذکور که وب سایت ضدانقلاب مردمک (mardomak) ترجمه اش را بازنشر داده، می خوانیم:

 

 

 

 

««...تا شش هفته دیگر جانشین احمدی‌نژاد انتخاب می‌شود. در چنین سطح بالایی از سیاست، به نظر می‌رسد او نه تنها دفتر کارش، که زندگی سیاسی را ترک می‌کند. چیزی که برای او بدتر است این است که همه دشمنانش حالا او را در کلام و در سیاست تعقیب می‌کنند و زمانی که احمدی‌نژاد دفترش را ترک کند، خشمی که هشت سال است دشمنانش حفظ کرده‌اند، آشکار می‌شود تا به کار ضربه زدن به خود او بیاید. بعد از آن، همه چیز می‌تواند بدتر از امروز شود. پس از آنکه احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری برود، حملات بیشتر و بی‌رحمانه‌تر می‌شوند.


احمدی‌نژاد دو راه دارد: یا الآن با همه توان از خودش دفاع کند تا از حمله دشمنانش -پس از کناره گرفتن از قدرت- جلوگیری کند؛ یا اینکه آتشش را برای روزهای کنار رفتن نگه دارد.

هردو راه منافع و مضرات خودشان را دارند.

 


فشار آوردن به دشمنان تا وقتی که قدرت را در دست دارد، از حملات آن ها جلوگیری می‌کند، اما می‌تواند رهبر جمهوری اسلامی را خشمگین کند؛ چرا که انتخابات برای او دوره حساسی است. ابن بدان معناست که پس از کنار رفتن از قدرت، او از سوی رهبر حمایت نخواهد شد.

 

نگه داشتن آتش حملات برای پس از کنار رفتن، از قدرت و نفوذ احمدی نژاد خواهد کاست. دست نزدن به حمله هم ممکن است از سوی دشمنان به ضعف او تفسیر شود. این واقعا معضل بزرگی است.

 

 

(مئیر جاودانفر)

 


اکنون به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد گزینه دفع کردن دشمنانش را برگزیده است. این شامل تهدید به افشاگری در مورد فسادهای اقتصادی است. در اوایل فوریه، احمدی‌نژاد نواری را پخش کرد که نشان می‌داد برادر "علی لاریجانی" درخواست رشوه کرده است. سایت بازتاب نیز اخیرا خبر داد که نوار مکالمه‌ای را در اختیار دارد که نشان می‌دهد محمود احمدی‌نژاد در جریان تقلب در اعلام نتایج انتخابات سال ۸۸ بوده است. گزارشی که این موضوع در آن آمده بود خیلی زود حذف شد و دفتر احمدی‌نژاد موضوع را تکذیب کرد.

 


اکنون احمدی‌نژاد نبرد را به مرحله بعد برده است: جریان برگزاری انتخابات.
برای سال‌ها وزارت کشور مسؤول اجرای انتخابات بوده است. با اینکه وزیر کشور معمولا نزدیک به رهبر بود، رئیس جمهور نیز در برخی وزارتخانه‌های مهم نفوذ داشت. مجلس ایران به خاطر نگرانی از این که محمود احمدی‌نژاد با استفاده از نفوذ خود در وزارت کشور به نفع مرد دست راست خود "اسفندیار رحیم مشایی" عمل کند، به تازگی قانون جدیدی را تصویب کرده است.


این قانون که با عنوان "اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران" تصویب شده، تأکید می‌کند که از این پس این انتخابات نه به دست وزارت کشور که به دست "هیأت  اجرایی مرکزی انتخابات" برگزار می‌شود. این هیأت از نمایندگان سه قوه و هفت نفر از چهره‌های ملی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل می‌شود. این هیأت که شامل وزیر اطلاعات، رئیس قوه قضائیه و یک نماینده منتخب مجلس است، کار خود را باید سه ماه قبل از انتخابات آغاز کند.
وزیر کشور هم باید یک هیأت سی نفره از معتمدان مذهبی، سیاسی و ملی را معرفی کند تا از میان آن ها هفت نفر عضو اصلی و چهار نفر عضو علی البدل انتخاب شوند.

 

احمدی‌نژاد تصویب قانون جدید را چالشی از سوی دشمنانش برای مقابله با خود می‌داند و به تلافی، از معرفی سی نفر نامزد خودداری کرده، کاری که دو ماه پیش از او خواسته شده است.

این واکنش احمدی‌نژاد، خشم دشمنانش را افزایش داده است به گونه‌ای که گفته‌اند او "بازی خطرناک"ی را شروع کرده‌ است و این رفتار او را "زمینه‌سازی برای فتنه پیش از انتخابات" نامیده‌اند.

 

 

شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد تلاش می‌کند از روند برگزاری انتخابات و قدرت باقی مانده‌اش به عنوان ابزار خط و نشان کشیدن برای رقبای خود استفاده کند.

همینطور به نظر می‌رسد او از نفوذ سیاسی خود به عنوان یک اهرم سیاسی استفاده می‌کند تا شانس مشایی را برای تأیید شدن از سوی شورای نگهبان بالا ببرد.

 


این یک قمار است. اگر او همچنان بخواهد به بی توجهی‌اش ادامه بدهد، ممکن است که بازنشستگی‌ خود را در حصر خانگی بگذراند. این بستگی به خودش دارد.»»

 

 

(مقاله تحلیلگر صهیونیست در المانیتور)

 

(بازنشر مقاله جاودانفر در مردمک)

 

 

گفتنی است همزمان با انتشار یادداشت خیال پردازانه این تحلیلگر اسرائیلی در برخی رسانه های اپوزیسیون، از جمله وب سایت مردمک، بی بی سی فارسی (BBCPersian) با انتشار یک خبر، اساس تحلیل او را بر باد داد.

چنانکه ملاحظه فرمودید، جاودانفر با هدف بحرانی جلوه دادن فضای سیاسی ایران در آستانه برگزاری انتخابات، ادعا کرده بود که رئیس جمهور ایران برای تلافی کردن اقدامات رقبای سیاسی اش از شکل گیری هیأت اجرایی انتخابات جلوگیری می کند. اما رسانه دولتی انگلیس روز پنجشنبه 12 اردیبهشت خبر داد: «در اولین جلسه هیأت های اجرایی انتخابات که به ریاست مصطفی محمدنجار، وزیر کشور ایران، برگزار شده، هفت عضو اصلی هیأت عالی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شدند... مرتضی بختیاری (وزیر دادگستری)، انسیه خزعلی، اسماعیل کوثری (نماینده تهران)، محمد محمدیان (نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها)، رضا تقوی (رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه)، محمدحسن رحیمیان (نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید) و محمدمهدی زاهدی (نماینده کرمان در مجلس) به عنوان هفت معتمد اصلی هیأت اجرایی مرکزی انتخابات انتخاب شدند.

حسین مظفر، نماینده تهران در مجلس، یدالله شیرمردی، مسؤول ستاد نمازجمعه تهران، رضا آشتیانی عراقی، نماینده قم در مجلس و رضا تقی پور به عنوان عضو علی‌البدل هیأت عالی اجرایی انتخابات شده اند.»

 

 

این منبع به همین مناسبت، نموداری از کاهش سهم دولت -مشخصا وزارت کشور- در هیأت اجرایی انتخابات، رسم و در گزارش خود درج نموده است.

 

 

 

 

بی بی سی در ادامه از تعیین سی عضوی خبر داده که مئیر جاودانفر مدعی شده بود احمدی نژاد برای آزار رقبایش از معرفی آنان خودداری خواهد کرد!

این منبع گزارش داد: «شورای نگهبان فهرست سی نفره معتمدان عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات، معرفی شده از سوی وزارت کشور، را بعد از چند بار رفت و برگشت تأیید کرده است.»

 

 

 

 

در مقاله به اصطلاح تحلیلی فوق، همچنین از یکسو ادعاهایی کاذب در خصوص "افشاگری های خاص رئیس جمهور" مطرح شده که دولت رسما با صدور اطلاعیه، صحت آن ها را رد نموده است؛ و از دیگرسو، گمانه موهوم "صبر نظام تا پایان دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و سپس انتقامگیری سخت از وی" از جانب نویسنده به صورت قضیه ای حتمی جلوه داده شده است.

 

نباید فراموش کنیم که در روزهای پایانی دولت اصلاحات نیز رسانه های بیگانه و تحلیلگران وابسته به اندیشکده های امریکایی-صهیونیستی که پیروزی اصولگرایان در انتخابات شوراها و مجلس را دیده بودند، هیجان زده و هراسان پیش بینی می کردند با روی کار آمدن یک رئیس جمهور اصولگرا باید منتظر تشکیل دادگاه های صحرایی و محاکمه و مجازات سیدمحمد خاتمی و دولتمردانش باشیم.

 

ادعایی که تحرکات انتخاباتی این روزهای سیدمحمد خاتمی و همراهانش در دولت اصلاحات، می تواند محک بسیار خوبی برای سنجش میزان صحت آن و همچنین صداقت مدعیان امروزی باشد.

منبع: جام نیوز
نظرات بینندگان
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۹
۴۹
انجمن حجتیه نوین یا به تلاویو رجعت میکنه یا به اوین عزیمت می کنه !!
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
گفتی رجعت نمیدونم چرا ناخودآگاه یاد چاوز افتادم!!!
قاه قاه قاه قاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر صهيونيستها جاسوس خود كه همان ليدر جريان انحرافي است فراخوان كنند محبوبيت احمدي نزاد برميگردد درغير اين صورت ايشان حصر خانگي نميشوند بلكه در ونزوئلا ساكن ميشوند
ماهور
|
Iran (Islamic Republic of)
3 تا كلمه بلدي تل آويو حجتيه نوين ،اوين
محمد (م .......)
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان ! چرا اینقدر سعی میکنین احمدی نژاد رو از مشایی جدا نشون بدین و سعی در تطهیر احمدی نژاد دارین با این ترفند ؟
خود احمدی نژاد بارها گفته با زبون و کاراش که حرف من حرف مشایی و حرف مشایی حرف منه ! پس دیگه کافیه این رفتارا و تحلیلای بچگانه
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
من موندم ازاین همه تقوای این سایت و کاربراش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۱
۱۷
به دلیل ترس از افشاگری های احمدی نژاد،چاره ای جز مدارا با او ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مغلطه وسفسطه ممنوع
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ولی به نظرکارش ازحصر میگذره و به ترور میرسه
عبدالحمید
|
Iran (Islamic Republic of)
شما که کارشناس نیستید نمی تونید اظهار نظر بدید لطفا خاموش
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۵
۴۵
كسي نميتواندحاج محمودراحصركنه.احمدي نژادقهرمان واقعي توده هاست.وخيليها!!!!!نميتوانندهيچ غلطي بكنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
از قدیم گفته اند کوهی که دیده می شود زیاد دور نیست . این را هم خواهیم دید
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورت از توده ..
حزب توده است نه/...
خوب آره معلومه
ذبیح الله محمدی بردبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۵
۵۸
انشاءالله دولت جدیدنیزازآقای احمدی نژاداستفاده خواهندکرد
محمد (م ......)
|
Iran (Islamic Republic of)
فکر میکنی اقتصاد و اعتقادات و .... هنوزم جا داره داغون تر بشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انشاالله . حتما در بردن نفت به درب منازل
12بهمن 57
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲
۲۵
نمیدونم شاید
هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۱
۴۱
به زودی حق از باطل مشخص خواهد و خواهیم دید که چه کسی به اوین می رود.
زنده باد بهار
محمد (م .....)
|
Iran (Islamic Republic of)
گر صبر کنی ز غوره بهار سازی ! توی اوین !
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد ناهار در کنار یار با آبدوغ خیار!!!
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
بهار آب دوغ خیاری ...........
سينيا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۰
۱۱
نه بابا

كسي كه اين همه نوار داره حصر نميشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت!
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
دوره نوار گذشته الان سی دی مده...
که سی دی محمود هم به آخر رسیده
جنبشي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۵
۸
مگه همه مثل ميرحسين مظلوم اند؟جرئت شو ندارن احمدي نژادو حصرش كنند...اي طرفداران محمود الان ميفهميد ميرحسين چي ميكشيد از دست اين نظام.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳
۱۱
اگه حصربشم میگم ااا .........بگم بگم بگم بگم ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اسمی که نظر میذاری را عوض کن
به اسمت خیانت نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۰
۲۹
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر احمدی نژاد عاری از انحراف
علی
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۹
آقا مئیر ناز نفست
بگو که داری حرف دل و خواسته درون بسیاری از زخم خوردگان احمدی نژاد(مثل صراط) را میزنی
سید از قم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۴
۱۴
احمدی نژاد کیست؟ آمریکا و اسرائیل و عربستان با او دشمنند! اصلاح طلبان با او دشمنند! اصول گرایان سنتی با او دشمنند! مراجع با او دشمنند! هاشمی با او دشمن است! مستقل ها با او دشمنند! ملی گراها با اودشمنند! نشناختمت اما هر چی هستی اهل دزدی نیستی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۳
۲۲
چنانچه احمدی نژاد نتواند قدرت را دردست بگیرد نمیگذارد اصولگرایان دیگر هم قدرت را بدست بگیرد

عمده مردم از جنس احمدی نژاد هستند و با حصر شدنش در خانه مخالف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژاد توی این یک ساله با مدیریتش، همچین عمده مردم رو جزوند که دیگه ملت از اسمش کفری میشن..مگه اینکه توی دهات باشند و ندونن چه خبره.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
جنس احمدی چی هست که عمده مردم و به ایشون نسبت دادین؟
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
امید نداشته باش راجع به کدوم مردم حرف میزنی ؟؟؟ نکنه تو ایران زندگی نمیکنی دادا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۲۱
احمدی دلاور خود تو جمع و جور کن و نذار با این کارها که میکنی مضحکه ی رسانه ها ی غرب بشی. راه ولایت راهی است که سرخوردگی توش نیست ولو بعد از سالها حجربن عدی را بیرون کشیدند اما چون حامی ولایت بوده سرافراز است و قهرمان. مشائی را ولش که برات نون و اب نمیشه. قوی باش قوی ییییییییییییییی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوارج میدونی کیا بودن؟
برو بخون
سیدموسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۷
۱۹
بایدبکشدبااین خیانتهایی که 8 سال درحق ملت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
موسوی تو که حصر خانگی بودی!!
سبا
|
-
|
۱۲:۲۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۷
۱۰
صراط منحرف و مغرض
نامزد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱
۷
احمدی انقدر دستش پره که توان مقابله باهاشو ندارن. نشنیدید نوار ۸میلیونی رو مگه
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۰
۱۳
من میگم سرشو میکنن زیرآب!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فتنه گران لطفا ساکت .شما نمیتونید از آب گل آلود مشائی ماهی بگیرید بلکه تمساح خواهید گرفت تا قورتتان دهد.
گروه5
|
Iran (Islamic Republic of)
تو بی خود میکنی من بدون احمدی نجات میمیرم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱
۲۰
مولایم شعیب بن صالح با هاله نور خود میله های زندان راذوب میکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آه نور امیدی را در دلم زنده نمودی برادر. اجرکم الی الله
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا منحرف بگو با هالهش اقتصاد رو درست کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱
۱۳
یاران احمدی نژاد مثل یاران بی بخار موسوی نیستند که هر کاری خواستند بتوانند با او انجام بدهند ...
جواد ج خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴
۵۲
با این اوضاع و احوالی که بر سر ملت و کشورش آورد ،حقش بدتر از ایناست.
1.سهمیه بندی بنزین
2.هدفمندی یارانه ها
3.مالیات بر ارزش افزوده
4. قوانین سخت و عجیب بانکی
5.تورم و گرانی کمر شکن
6.ایجاد جبهه جهانی علیه ایران
7.ایجاد دشمن داخلی و دودستگی در بین مسئولین.
و ده ها مورد دیگر که همه اش به ضرر ملت و کشور تمام شد.
گرگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷
۱۰
پس از آنکه احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری برود، حملات بیشتر و بی‌رحمانه‌تر می‌شوند.یه عده ازین مردم لیاقت خدمت کردن بهشون رو ندارن میگید نه الان صدای چندتاشون بعدنظرمن درمیاد
امیر محمودی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰
۱۳
تحلیل گر اسرائیلی وآنکسانی که در داخل آرزوی چنین چیزی را دارید این آرزو را با خود به گور نجستتان ببرید .