۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

درک محرم زمینه‌ساز تعالی انسان است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: عزاداری امام حسین(ع) و درک محرم زمینه ساز تعالی و رشد معنوی انسان است.
کد خبر : ۱۴۰۳۳۷

صراط: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: عزاداری امام حسین(ع) و درک محرم زمینه ساز تعالی و رشد معنوی انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار با رییس و اعضای ستاد کنگره بزرگداشت شهید زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم افزود: محرم مسیر حرکت انسان به سوی خدا را هموار و تسریع می‌کند.

وی با بیان این‌که «مودت اهل بیت(ع) باید محور عزاداری‌های محرم قرار گیرد» اظهار کرد: امسال تقارن بسیار الهام‌آمیزی میان محرم و برگزاری یادواره 6 هزار شهید استان قم به وجود آمده است.

امام جمعه قم، با تاکید بر این‌که «محرم در حقیقت راه وصول و قرب به خداوند را آسان می‌کند» ادامه داد: عزاداری‌ها و اشک بر امام حسین(ع) برکات فراوانی دارد و موجب می‌شود حرکت مومنان مضاعف شود.

سعیدی تصریح کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات است و هر کس به این کشتی وارد شود سعادتمند می‌شود و عزاداری امام حسین(ع) زمینه ساز حفظ تشیع و جلوگیری از ورود ناپاکی به مذهب شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، تکریم شهدا را احیای شعایر الهی عنوان کرد و گفت: تکریم شهدا احیای شعایر الهی است و در این زمینه باید برنامه ریزی و استراتژی فرهنگی داشت.

سعیدی با بیان این‌که «زنده نگه داشتن یاد شهدا در واقع حرکت کردن در مسیر احیای فرهنگ کربلا و امام حسین(ع) است» ادامه داد: باید به وسیله راهکارهای مناسب این کار صورت گیرد تا همگان از زحماتی که برای انقلاب و حفظ آن کشیده شده آگاهی یابند.


منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم