۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳

نظرآلیادرباره‌احیای‌انجمن‌صنفی روزنامه‌گاران

نماینده مردم تهران گفت:‌ در حالی که مطبوعات باید به‌عنوان عضوی از یک نظام مردم‌سالار،‌ نقش خود را ایفا کنند،‌ اما با توجه به سابقه سوء انجمن صنفی روزنامه نگاران‌، دفاع از فعالیت دوباره آن قابل تأمل است.
کد خبر : ۱۶۷۸۸۹
صراط: فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر احیای انجمن صنفی روزنامه‌گاران گفت:‌ علیرغم آنکه در قانون‌ اساسی، توجه ویژه‌ای به بحث آزادی بیان‌ شده و ظرفیت‌های خوبی برای فراهم کردن فضای فعالیت برای مطبوعات ایجاد شده،‌ اما در مقاطعی از این ظرفیت، سوءاستفاده شده است.

وی با اشاره به پیشینه غیر قابل دفاع انجمن دفاع از روزنامه‌نگاران اظهار کرد:‌ در حالی که مطبوعات باید به‌عنوان عضوی از یک نظام مردم‌سالار،‌ نقش خود را ایفا کنند،‌ اما با توجه به سابقه سوء این انجمن‌، دفاع از فعالیت دوباره آن قابل تأمل است.

آلیا به نهادهای مشابهی که به علت عملکرد سوء خود تعطیل شده‌اند، اشاره کرد و گفت:‌ هرچند نهادهای این چنین نتوانستند در زمان حیات خود،‌ خدمت مناسبی به نظام و مردم کنند‌، اما گمان می‌کنند شرایطی پیش آمده که می‌توانند خود را احیا کنند.

وی انتظار از وزارت ارشاد و دولت را در قبال ممانعت از فعال شدن مجدد نهادهایی از قبیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران یادآور شد و تصریح کرد:‌ موافقت با احیای این انجمن،‌ توهین به مردم است،‌ زیرا مشاهده می‌کنند که در این شرایط، هرکس مشکلاتی با نظام داشته است، از امکانات نظام بهره‌مند می‌شود.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراها اولین انتظار مردم از مسئولان را قرار دادن امکانات در اختیار کسانی که آن را در جهت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به‌کار گیرند، خواند و گفت:‌ کمیسیون فرهنگی مجلس، قطعاً به موضوع تجدید فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ورود خواهد یافت و از خود وزیر ارشاد در این باره، پیگیری خواهد کرد.

آلیا فعالیت سالم انجمن‌های صنفی مطبوعاتی را مایه تکریم خانواده مطبوعات و خلاف آن را اهانت به به این خانواده ذکر کرد.

منبع: فارس