۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹

حمله تند درخشان به داور بازی نفت

سرمربی پرسپولیس گفت: مردم همه چیز را خوب می‌بینند و خوب قضاوت می‌کنند و داور آنقدر بد قضاوت کرد که صدای مردم درآمد.
کد خبر : ۲۱۱۷۱۳
صراط: حمید درخشان در کنفرانس خبری بعد از بازی نفت تهران و پرسپولیس  که با شکست 2 بر یک تیمش همراه بود، گفت: روز بدی برای من بود اما تیمم بسیار خوب بازی کرد.

وی افزود: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند اما برای من بسیار سخت بود که دو بازیکن خارجی تیم به این شکل اشتباه کنند. ما تعلل کردیم و از روی تعلل بازیکنان در دقیقه 90 دروازه‌مان باز شد. همه موقعیت‌های نیمه دوم برای پرسپولیس بود و نبض بازی را در دست داشتیم می‌توانستیم در این بازی برنده باشیم اما این اتفاق رخ نداد و بعد از اینکه تمرکزمان را از دست دادیم روی اشتباه دروازه‌بان و مدافع‌مان گلی را دریافت کردیم که باعث شکست ما شد.

سرمربی پرسپولیس با انتقاد از قضاوت احمد صالحی داور دیدار تیمش برابر نفت، عنوان کرد: هر وقت می‌گوییم داور اشتباه کرده اعلام می‌کنند که اشتباه داوری هم جزیی از بازی است اما اشتباهات داوری در این دیدار آنقدر بد بود که صدای مردم هم درآمد. نمی‌دانم داوران دنبال چه چیزی هستند. اشتباهات داوری بیداد می‌کند و امسال اشتباهات خیلی بیشتر هم شده است. با این حال نمی‌توان صحبتی از داوری کرد و به نظرم داوری خیلی خوب نبود.

درخشان با بیان اینکه تیمش با بضاعتی که داشت بازی بدی انجام نداده است، خاطرنشان کرد: همه بازیکنانی که در زمین حضور داشتند کارهای تاکتیکی را به خوبی انجام دادند اما دو گلی دریافت کردیم که برای من عذاب‌آور بود. روی اشتباهات فردی گل خوردیم در حالی که با تاکتیک و به زحمت توانسته بودیم گل بزنیم. خوشحالم که تیمم فوتبالی را انجام می‌دهد که تماشاگران از آن لذت می‌برند اما نباید با اشتباهاتی که انجام می‌دهیم شکست بخوریم به خصوص وقتی که اشتباه از سوی بازیکنان با تجربه و خارجی سر می‌زند شکست تلخ‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: روز بدی داشتیم و دو اشتباهی صورت گرفت که قابل جبران نبود. پرسپولیس اکنون تیم خوبی دارد و فوتبال را زیبا بازی می‌کند اما وقتی در دقیقه 92 گل بچه‌گانه می‌خوریم و بازی را واگذار می‌کنیم یعنی فاجعه!

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس از داوری متضرر شده است، تصریح کرد: به نظرم همینطور است و ما از داوری متضرر شدیم. باید بگویم از بازی بازیکنان تیمم راضی هستم و حتی آنهایی که به عنوان جایگزین وارد میدان شدند به خوبی بازی کردند. نکته مثبتی که تیم من دارد این است که به فرد متکی نیستیم و ما تیمی هستیم که به صورت گروهی و تاکتیکی عمل می‌کنیم. وقتی 3 بازیکن جوان وارد میدان می‌شوند و به خوبی نکات تاکتیکی را در زمین اجرا می‌کنند یعنی امیدواری برای ما و این نقطه قوت تیم ماست. درباره داوری هم باید بگویم همیشه بحث در این خصوص داغ است و ما چوب داوری را زیاد خورده‌ایم.

وی با اشاره به محرومیت چند بازیکنش از بازی مقابل نفت اظهار داشت: قضاوت‌ها بسیار بد است، اگر دروغ نگویم و از روی آمار بخواهیم صحبت کنیم در نیمه اول اومانیا یک خطا روی بازیکن نفت انجام داد که با تیزهوشی غلامرضا رضایی داور به مدافع تیم ما کارت نشان داد اما 7 خطا روی بازیکنان ما صورت گرفت که داور حتی یک کارت هم به بازیکنان تیم حریف هم نشان نداد این اشتباهات قابل تحمل نیست و نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه نمی‌داند در مورد داوری چه بگوید، خاطرنشان کرد: آقای داور! بیشتر دقت کن! امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته باشد.

درخشان در پاسخ به خبرنگاری که گفت، داوری وسیله‌ای برای قربانی کردن پرسپولیس شده است و برخی افراد نمی‌خواهند این تیم موفق باشد، گفت: نمی‌خواهم وارد بازی‌هایی شوم که در جایی دیگر وجود دارد. آقای داور! مردم همه چیز را خوب می‌بینند و خوب قضاوت می‌کنند. تو آنقدر بد قضاوت کردی که صدای مردم درآمد. تو باعث شدی صدای تماشاگران دربیاید.

سرمربی پرسپولیس ضمن طرح این پرسش که چقدر باید از داوری فریاد بزنیم، گفت: امیدوارم دیگر این اشتباهات رخ ندهد و پرسپولیس آنقدر مظلوم نشود که سرش را ببرند.
منبع: تسنیم