۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

واکنش معاون احمدی‌نژاد به لغو سخنرانی‌ها

معاون رئیس جمهور سابق با اشاره به عملکرد نامناسب مسئولان برخی دانشگاه‌ها در رابطه با برنامه‌های روز دانشجو، گفت: افراطیون در ایجاد این شرایط نقش دارند و این کارشان نتیجه‌ای جز آسیب‌زدن به رئیس جمهور ندارد.
کد خبر : ۲۱۳۰۹۶
صراط:  لطف‌الله فروزنده معاون رئیس جمهور سابق در رابطه با لغو سخنرانی‌های چهره‌های انقلابی در دانشگاه‌ها و همچنین عدم اجازه سخنرانی به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مقابل رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو، گفت: این یک واقعیت است که دانشجویان ما باید سیاسی باشند اما منظور از سیاسی بودن بازیچه احزاب، گروه و جریان شدن نیست. دانشجویان باید مسائل سیاسی را بفهمند، رصد کنند و برای انجام کار تشکیلاتی این موضوع ضرورت دارد.
 
وی افزود: دانشجویان با سلایق مختلف می‌توانند تشکل داشته باشند، کار تشکیلاتی کنند، برنامه و همایش بگذارند از چهره‌های سیاسی و انقلابی بخواهند تا برای آنها صحبت کنند و با این کار بصیرت را در دانشگاه افزایش دهند.
 
فروزنده گفت: اینکه جلساتی در دانشگاه‌ها گذاشته می‌شود و به چهره‌های انقلابی اجازه سخنرانی داده نمی‌شود و یا اینکه نمی‌گذارند همه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مقابل رئیس جمهور نظرات خود را بگویند، پسندیده نیست.
 
وی خاطر نشان کرد: به نظر من شخص آقای رئیس جمهور هم چنین شرایطی و ایجاد شدن چنین فضایی را نمی‌پسندد چرا که این خلاف شعارهای انتخاباتی وی و خلاف مشی است که باید در دانشگاه‌ها داشته باشیم.
 
فروزنده تصریح کرد: باید به تشکل‌ها و افرادی که نسبت به اصول نظام اعتقاد دارند، فرصت داد تا نظرات خود را بگویند. دانشگاه یک جامعه کوچک است و این برنامه‌ها می‌تواند به رئیس جمهور کمک کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه یک آیینه تمام‌نما برای رئیس جمهور است، افزود: به نظر من برای یک رئیس جمهور چنین برنامه‌هایی یک فرصت تاریخی است تا بنشینند و درد و دل اندیشمندان، دانشجویان و جوانان انقلاب را بشنود.
 
وی در خاتمه اظهار داشت:‌ به نظر من این حرکت در آستانه 16 آذر در دانشگاه‌ها ما شاهد بودیم از طرف افراطیون ایجاد شده‌است که نتیجه جز آسیب زدن به شخص رئیس جمهور ندارد.
منبع: فارس