۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

زمین خواران میلیاردی همدان دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری عاملان زمین خواری به ارزش 22 هزار میلیارد ریال در این استان خبر داد .
کد خبر : ۲۱۴۲۲۵
صراط:رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری عاملان زمین خواری به ارزش 22 هزار میلیارد ریال در این استان خبر داد .

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان سرهنگ 'رضا زارعی' گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی همدان علیه تعداد زیادی از افراد سود جو و فرصت طلب که در یکی از روستاهای توریستی همدان اقدام به تصرف و تخریب اراضی متعلق به این اداره کرده بودند، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب همدان تشکیل و برای رسیدگی و اجرای دستور قضایی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: کارآگاهان از طریق نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی تحقیقات لازم را به عمل آورده و اسناد و مدارک مورد ادعایی وی اخذ و ضمیمه پرونده شد .

این مقام انتظامی کرد:هم چنین در پی بازدید نامحسوس از محل، مشاهده شد منطقه وسیعی از اراضی ملی که از معادن بکر منطقه می باشد مورد هجمه زمین خوارها و تخریب و تصرف اراضی جهت اکتشافات سنگ از نوع سیلیس توسط بیل های مکانیکی قرار گرفته و سنگ ها به وسیله کامیون های سنگین به کارخانه مربوطه منتقل شده اند .

وی گفت: پلیس ضمن تهیه عکس و فیلم برداری از منطقه و ضمیمه آن در پرونده تحقیقات مقدماتی را انجام داد و نسبت به شناسایی عوامل دخیل در این قضیه اقدامات لازم صورت گرفت.

سرهنگ زارعی اظهار کرد: با بکار گیری منابع اطلاعاتی و شناسایی رانندگان بیل های مکانیکی و خودرو های سنگین و پیگیری های گسترده در نهایت هشت نفر از عوامل دخیل در این موضوع شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

وی افزود: در خصوص تخریب اراضی ملی و اقدام به برداشت صدها تن از معادن سنگ ورکانه از آنان تحقیقات لازم انجام شد که متهمان ضمن اعتراف به بزه انتسابی بیان کردند که به صورت غیر قانونی و بدون اخذ مجوز از صنایع و معادن اقدام به برداشت سنگ در اراضی ملی کرده اند.

وی گفت: متهمان به همراه پرونده تنظیمی به دادسرا اعزام و از آن طریق با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: زمین خواری همدان