۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

گاف جالب ساکی در کنفرانس خبری

برخلاف اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، منابع نزدیک به کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا تأکید کردند که آمریکا لایحه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و ارائه کمک‌های کشنده به اوکراین را هنوز امضا نکرده است.
کد خبر : ۲۱۵۶۲۷
صراط: یک منبع در کاخ سفید و یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قانون «حمایت از اوکراین آزاد» را هنوز امضا نکرده است و «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حین کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود به اشتباه گفت که اوباما این قطعنامه را امضا کرده است.
 
این منبع کاخ سفید روز پنجشنبه (امروز) به ریانووستی گفت که باراک اوباما هنوز این لایحه را امضا نکرده است. این لایحه هفته گذشته در کنگره به تصویب درآمده است و مجوزی برای تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ارائه تسلیحات کشنده به اوکراین است.
 
این منبع ادامه داد: رئیس‌جمهور هنوز این لایحه را امضا نکرده است.»
 
این منبع در حالی چنین مسئله‌ای را به ریانووستی اعلام کرد که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حین کنفرانس خبری روز چهارشنبه (دیروز) خود گفت که اوباما قانون حمایت از اوکراین آزاد را امضا کرده است.
 
وی اینگونه گفت: جن ساکی در حین کنفرانس خبری خود واقعاً دچار اشتباه لفظی شد بنابراین ما با قرار دادن پاورقی در متن کامل کنفرانس خبری، این اشتباه را اصلاح می‌کنیم.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود گفت که اوباما این لایحه را روز سه‌شنبه به امضا درآورده است.
 
این لایحه ارائه کمک‌های کشنده و غیرکشنده به دولت اوکراین را مجاز می‌داند و دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی را به بخش‌ دفاعی، انرژی و مالی روسیه تحریم می‌کند.
 
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که اوباما در صدد است تا پایان هفته جاری این لایحه را به امضا درآورد.
 
در ماه سپتامبر، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین در حین سفر به آمریکا به کنگره و دولت اوباما فشار آورد تا تجهیزات نظامی کشنده و غیرکشنده بیشتری در اختیار نیروهای اوکراین قرار دهد اما کاخ‌ سفید درخواست وی برای ارائه تسلیحات را رد کرد.
 
جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها روز دوشنبه هفته جاری به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعمال فشار آوردند که تا لایحه‌ تحریم‌های جدید علیه روسیه را به امضا درآورد و مجوز ارائه تسلیحات و دیگر کمک‌ها به اوکراین را صادر کند.
 
لایحه افزایش تحریم‌ها علیه روسیه روز شنبه در کنگره آمریکا به تصویب درآمد و طبق آن واشنگتن می‌تواند تحریم‌هایی را علیه بخش انرژی و صنایع دفاعی روسیه تحمیل کند و همچنین به آمریکا اجازه ارائه کمک‌های کشنده از جمله تسلیحات ضدتانک، مهمات و دیگر هواپیماهای بدون سرنشین تاکتیکی جاسوسی به اوکراین را می‌دهد.
 
آمریکا روسیه را به تحریک ناآرامی‌های شرق اوکراین متهم می‌کند. ناآرامی‌های شرق اوکراین در آوریل زمانی آغاز شد که کی‌یف عملیات نظامی علیه اعتراضات استقلال‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین به راه انداخت. کرملین این اتهامات را رد می‌کند.
منبع: فارس
برچسب ها: آمریکا کاخ سفید