۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲

نبویان: برخی قصد فتنه در وزارتخانه‎ها را دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اقدام سران فتنه را مصداق محاربه خواند و با تأکید بر اینکه آنها باید حتماً محاکمه شوند، از قوه قضاییه خواست نسبت به محاکمه آنها اقدام کند.
کد خبر : ۲۱۶۸۲۴
صراط: حجت‎الاسلام سیدمحمود نبویان امروز «جهان‎بینی اسلام» و «تئوری ولایت فقیه» را دو پیام مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: این دو پیام تمام معادلات نظام استکباری و سلطه را در جهان بر هم زده و همین موضوع باعث دشمنی آنها با جمهوری اسلامی شده است.
 
وی ادامه داد: دشمن با هدف براندازی نظام و اصل ولایت فقیه، فتنه‎های بسیاری را علیه ایران به راه انداخته که با وجود هزینه‎های سنگین و کمک مخالفان در داخل به خاطر درایت رهبری و تبعیت امت از ولایت به نتیجه نرسیده است.
 
*فتنه 88 اصل نظام را هدف قرار داده بود
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فتنه سال 88 را توطئه‎ای آمریکایی ـ اسرائیلی برای زدن ریشه نظام عنوان کرد و ابراز داشت: دست‎نشاندگان آمریکا در داخل نیز با توطئه نظام سلطه همراه شده و قصد از براندازی نظام را داشتند.
 
وی ادامه داد: آنها تا جایی مطمئن به موفقیت در براندازی نظام بودند که حتی قانون اساسی جدید خود که اسلام در آن جایگاهی نداشت را نیز نوشته بودند.
 
نبویان دروغ بزرگ تقلب در انتخابات 88 را بهانه‎ای برای زدن ریشه و اساس نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: در جریان فتنه 30 نفر کشته دادیم که خون آن گردن امثال کروبی، خاتمی، موسوی و حمایت‎کنندگان از آنهاست.
 
*سران فتنه محارب هستند
 
وی اقدام سران فتنه را مصداق محاربه خواند و با تأکید بر اینکه آنها باید حتماً محاکمه شوند، از قوه قضاییه خواست نسبت به محاکمه آنها اقدام کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی محاکمه سران فتنه را خواست ملت ولایی ایران دانست و با طرح این سئوال که اگر یک فرد عادی اقدام به ایجاد رعب و وحشت در داخل کشور و تلاش برای براندازی نظام داشت باز هم قوه قضاییه در محاکمه او تعلل می‎کرد؟
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد فتنه‎های دیگری علیه نظام است، از فعالیت تجدیدنظرطلبان سخن راند و گفت: ریشه فکر بسیاری از متفکران اصلاحات در همین جریان قابل مشاهده است.
 
*تجدیدنظرطلبان برای زدن اسلام وارد صحنه شده‎اند
 
نبویان ادامه داد: امروز فکر زمان اصلاحات در بخشی از قسمت‎های بدنه اجتماع و مطبوعات وارد شده که هدف از آن زدن اسلام و اصل ولایت فقیه است.
 
وی خطاب به تجدیدنظرطلبان گفت: حواسمان هست که شما قصد از بین بردن تفکر اسلامی، آرمان‎های انقلاب و اندیشه‎های امام (ره) و رهبری را در سر می‎پرورانید.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش فتنه‌گران برای نفوذ به وزارتخانه‎های حساس افزود: وزارت علوم یکی از این وزارتخانه‎ها بود که البته با درایت نمایندگان مجلس و دفاع آنها از حقوق ملت تا حدی سر و سامان گرفته است.
 
*برخی قصد فتنه‎گری در وزارتخانه‎های حساس را دارند
 
وی گفت: هر چند عده‌ای در حال حاضر نیز قصد فتنه‎گری در این وزارتخانه را دارند که مبین این ادعا اتفاقات 16 آذر امسال بود.
 
نبویان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نسبت به این فتنه‌گری‌ها حساس است، گفت‌وگو با وزیر علوم برای حل این مشکلات را در دستور کار دانست.
 
وی با بیان اینکه فتنه‎گران با اغتشاش آرامش جامعه را بر هم زدند و رأی ملت را نپذیرفتند، تأکید کرد: چنین افرادی حق اداره کشور را ندارند زیرا دوباره کشور را به سمت فتنه سوق می‌دهند پس باید مراقب نفوذ فتنه‌گران در وزارتخانه‌ها باشیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص روند مذاکرات هسته‎ای، آن را به نفع کشور ندانست و ادامه داد: متأسفانه این مذاکرات استقلال کشور را زیر سئوال برده است.
 
وی با بیان اینکه هرچه مذاکرات به پیش می‎رود عقب‏‎نشینی طرف ایرانی از مواضع به حق نیز افزایش می‎یابد، خواستار توجه به این موضوع خطرناک شد.
 
نبویان با تأکید بر اینکه تعامل و مذاکره با آمریکا برای ما جز ضرر عایدی دیگری ندارد، از افزایش تحریم‌ها بعد از مذاکرات و همچنین افزایش توقعات طرف غربی سخن گفت.
 
*ظریف به نمایندگان اطلاعات نمی‎دهد
 
وی خطاب به تیم مذاکره‌کننده بیان داشت: اگر می‌خواهید مذاکره کنید چرا فقط با آمریکا جداگانه مذاکره می‎کنید در صورتی که این کشور جزء 1+5 است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از اینکه تاکنون جواب منطقی از سوی عراقچی و ظریف دریافت نکرده است، افزود: وزیر امور خارجه طی جلسه‎ای خطاب به نمایندگان گفت «حتی مرا استیضاح کنید کلمه‎ای از من نخواهید شنید».
 
وی ادامه داد: این در حالی است که شرمن بلافاصله بعد از هر گفت‎وگو اطلاعات را به اسرائیل مخابره می‎کند اما ما حق نداریم بدانیم در این مذاکرات چه می‎گذرد.
 
*شکایت ظریف از نبویان / چرا صداها را در گلو خفه می‎کنید؟
 
نبویان با بیان اینکه ما اطلاعات را از جای دیگر کسب می‎کنیم، گفت: اخیراً نیز آقای ظریف طی نامه‎ای به شورای امنیت ملی خواستار شکایت از من شده؛ با این اتهام که بنده در راستای منافع آمریکا تلاش می‎کنم.
 
وی با طرح این سئوال که چرا آنها صداها را در گلو خفه می‌کنند، تأکید کرد: طبق قانون اساسی نماینده حق دارد در موضوعات مختلف اظهار نظر کند و بنده نیز در راستای مصالح نظام خواستار کسب اطلاع از جریان گفت‌وگوهای دوجانبه تیم مذاکره‎کننده با آمریکا هستم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اینها به جای دادن جواب منطقی علیه من شکایت می‎کنند تا جایی که وقتی در مجلس نشسته بودم برای حضور بنده در دادگاه تماس گرفته می‎شود.
 
وی تأکید کرد: من نمی‌دانم این افراد چرا در دادن جواب غیرمنطقی جسور هستند اما در ارائه جواب منطقی نه.
منبع: فارس