۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی، پس از اینکه بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد جهانی اقتصاد را کاهش داد با ۲۸ سنت کاهش ۴۶.۳۱ دلار در هر بشکه فروخته شد.
کد خبر : ۲۲۰۸۸۶
صراط: قیمت نفت در بازارهای جهانی، پس از اینکه بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد جهانی اقتصاد را کاهش داد با ۲۸ سنت کاهش ۴۶.۳۱ دلار در هر بشکه فروخته شد.

 به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از نزدیک شدن به کم‌ترین رقم در 6 سال گذشته، در روز گذشته، بیش از یک درصد کاهش یافت.
 
پس از اینکه بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد جهانی اقتصاد را کاهش داد، قیمت کالاهای اساسی تحت فشار قرار گرفت و نگرانی در مورد چشم‌انداز تیره و تار اقتصادی در زمانی ‌که بازارهای نفتی با اشباع روبرو هستند، تشدید شد.
 
قیمت نفت برنت، 28 سنت کاهش یافت و به بشکه‌ای 46.31 دلار رسید. این نوع نفت امروز تا 45.34 دلار نیز کاهش یافته بود.
 
هر بشکه نفت خام آمریکا با 32 سنت کاهش 45.57 دلار فروخته شد.
 
قیمت مس نیز به کمترین رقم در 5 سال و نیم گذشته رسید و این در حالی است که قیمت طلا در نزدیکی بالاترین قیمت در 12 هفته گذشته قرار دارد.
 
میشائیل مک‌کارتی تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت، کاهش قیمت دارایی‌های امن یا کالاهای صنعتی، غیرمعمول است. شاید سرمایه‌گذاران چنین دارایی‌هایی را برای این می‌فروشند که بانک مرکزی اروپا به زودی برنامه محرکی جدیدی اعمال خواهد کرد.
 
قیمت نفت در روز سه شنبه 5 درصد کاهش یافت. به گفته تحلیلگران، درحالی‌که عرضه بیش از حد به نفت برنت و نفت خام آمریکا خسارت زده است و برخی تاجران به ذخیره نفت بر روی کشتی روی آورده‌اند، قیمت‌ها تحت فشار باقی خواهند ماند.
 
بانک نومورا امروز اعلام کرد، آخرین پیش‌بینی ما برای نفت برنت 45 دلار در هر بشکه در سه ماهه نخست 2015 است.
منبع: فارس
برچسب ها: نفت اقتصاد