۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

خواب‌آلودگی منجر به تصادف شد

فرمانده پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به بروز سانحه رانندگی در اتوبان زنجان به قزوین، گفت: خواب‌آلودگی راننده باعث سوختن دو سرنشین خودرو و مرگ آنان شد.
کد خبر : ۲۲۱۰۳۹
صراط: فرمانده پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به بروز سانحه رانندگی در اتوبان زنجان به قزوین، گفت: خواب‌آلودگی راننده باعث سوختن دو سرنشین خودرو و مرگ آنان شد.
 
سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این حادثه یک دستگاه نیسان در لاین شمالی اتوبان زنجان به قزوین بر اثر خواب‌آلودگی راننده واژگون شد و پس از آن به دره سقوط کرد.
 
وی ادامه داد: بر اثر سقوط به دره خودرو آتش گرفته و دو سرنشین آن مرگ تلخی داشته و در آتش سوختند و این در شرایطی است که می‌شد به راحتی از بروز این حادثه جلوگیری کرد، ولی متاسفانه بی‌توجهی به این موضوع باعث شد پرونده دو زندگی بسته شود.
 
این مسئول با توصیه به رانندگان از آنان خواست تحت هر شرایطی اگر احساس خستگی کردند، خودروی خود را متوقف کرده و به استراحت بپردازند و با این تفکر که پس از رسیدن به مقصد استراحت می‌کنند، به ادامه مسیر نپردازند.
 
شیرمحمدی افزود: بسیاری از تصادفات در مسیرهای ورودی شهر و بر اثر خواب‌آلودگی راننده به وقوع می‌پیوندد و دلیل آن لجاجت رانندگان با خواب است و تصور می‌کنند که می‌توانند در شرایط خستگی مسیر باقی‌مانده را طی کنند، اما قطعاً در بسیاری از موارد چنین نشده و شاهد بروز تصادفات تلخ هستیم.
منبع: ایسنا