۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

زورگیری‌های خشن از پیک های موتوری

یک زندانی قدیمی با برادران و بچه‌محل‌هایش شبکه‌ای از دزدان خشن را راه‌اندازی کرد که شیوه‌ای تازه داشتند.
کد خبر : ۲۲۱۲۲۸
صراط: یک زندانی قدیمی با برادران و بچه‌محل‌هایش شبکه‌ای از دزدان خشن را راه‌اندازی کرد که شیوه‌ای تازه داشتند.

این تبهکاران پیک‌های موتوری را تحت تعقیب می‌گرفتند تا بارهایشان را به سرقت ببرند.

وقتی گروهی از راننده‌های پیک موتوری با مراجعه به اداره 18 پلیس آگاهی تهران از زورگیری‌های خشن اعضای باندی موتورسوار پرده برداشتند با دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 34 تهران تیمی از اداره 18 پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

یکی از این پیک های موتوری به کارآگاهان گفت : «ساعت 7 غروب 17 آذرماه در خیابان حافظ به سمت شوش در حال انتقال چند کارتن حاوی لپ‌تاپ به ارزش 6 میلیون و 400 هزار تومان بودم که ناگهان چند موتو سوار، ابتدای خیابان شوش به سمت من حمله‌ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارتن‌های حاوی لپ‌تاپ‌ها کردند».

مالباخته دیگری نیز گفت: «ساعت 5/6 عصر 13 دی‌ماه در خیابان خیام جنوبی، در حال انتقال چند کارتن لوازم پخش خودرو به ارزش 4 میلیون تومان بودم که دو موتور طرح هوندا 125 پس از پاره کردن کِش مخصوص نگهداری بار اقدام به سرقت کارتن‌ها کردند؛ قصد تعقیب آنها را داشتم اما هر دو موتور بسرعت به داخل کوچه‌های فرعی رفته و از محل گریختند».

پیک موتورسوار دیگری نیز گفت: «ساعت7 غروب 18 دی‌ماه از پاساژ علاءالدین چند کارتن گوشی تلفن همراه تحویل گرفته بودم؛ برای تحویل کارتن‌ها وارد باربری میدان شوش شده بودم که یک جوان با تیغ اقدام به پاره کردن کش موتور کرد و یکی از کارتن‌ها را برداشت. قصد مقاومت داشتم که دوستش چاقویی را به کمرم فشار داد؛ دیگر نتوانستم هیچ حرکتی از خود نشان دهم و آنها نیز بسرعت از باربری گریختند».

باتوجه به شناسایی طعمه‌های این باند خشن که همگی به شیوه‌ای مشابه هدف دزدان قرار گرفته بودند، کارآگاهان به بررسی بانک اطلاعات مجرمان جنایتکار پرداخته و پیک های موتوری با دیدن عکس یک دزد قدیمی در زمینه کیف‌قاپی که «جعفر» 26 ساله است وی را شناسایی کردند.همین کافی بود تا کارآگاهان با یک کیف‌قاپ حرفه‌ای که با آزادی از زندان باز به تبهکاری دست می‌زد روبه‌رو شوند و دست به شناسایی دیگر همدستان وی بزنند.

خیلی زود اقدامات اطلاعاتی نشان داد پنج همدست جعفر، دو برادرکوچکتر وی به‌نام‌های احمد و جواد 23 و 18 ساله و سه دوستشان به‌نام‌های «رسول»، «محمدرضا» و «محمدرضا» 18 تا 24 ساله هستند.با شناسایی مخفیگاه اعضای این باند تبهکار در دولت‌آباد، بومهن، شوش، میدان محمدیه و خیام، دستگیری هر شش زورگیر خشن در دستور کار عملیاتی قرار گرفت تا اینکه ساعت 4 بامداد 23 دی‌ماه، هر شش مرد خشن در عملیات‌ همزمان در مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند.

جعفر که رئیس باند بود در بازجویی‌ها گفت: «بیشتر رانندگان پیک‌های موتوری را در محدوده بازار تهران، خیابان جمهوری و دیگر مناطق تجاری عمده تهران شناسایی و با مسدود کردن مسیر حرکت آنها یا در زمان توقف پشت چراغ قرمز با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت از آنها می‌کردیم.

دو برادر و همدستان دیگر جعفر نیز اعتراف کردند به پیشنهاد وی که بتازگی از زندان آزاد شده بود این نقشه را طراحی کردیم و اگر پیک موتوری‌ای مقاومت می‌کرد با چاقو وی را تسلیم خود کرده و به سرقت دست می‌زدیم.

بنابر این گزارش، باتوجه به گستردگی زورگیری‌های این شش تبهکار، بازپرس پرونده خواستار انتشار تصاویر آنان شد تا کسانی که با این شگرد شکار شده‌اند به اداره 18 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع: ایران