۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

آماده‌باش اروپا علیه تهدیدات تروریستی

کشورهای اروپایی در پی حوادث اخیر تروریستی و نیز دستگیری تعدادی از اعضای این گروه ها به حالت آماده باش کامل در آمده است.
کد خبر : ۲۲۱۲۵۶
صراط: کشورهای اروپایی در پی حوادث اخیر تروریستی و نیز دستگیری تعدادی از اعضای این گروه ها به حالت آماده باش کامل در آمده است.

به نقل از بی بی سی، کشورهای اروپایی در پی حوادث اخیر تروریستی و نیز دستگیری تعدادی از اعضای این گروه ها به حالت آماده باش کامل در آمده است.
 
بیش از 20 نفر در بلژیک، فرانسه و آلمان دستگیر شده اند و دولت بلژیک نیز همانند فرانسه نیروهای نظامی خود را  در کنار ماموران پلیس مسقر کرد.
 
تشدید وضعیت امنیتی در برخی کشورهای اروپایی یک هفته پس از حملات پاریس صورت می گیرد که 17 کشته بر جای گذاشت. نگرانی ها از بازگشت اتباع اروپایی که به گروه های تروریستی  در کشورهایی سوریه وعراق پیوسته اند افزایش یافته است.
 
روز جمعه، دولت بلژیک از اقدامات جدیدی  برای مقابله با گروه های مظنون  تروریستی خبر داد. بنا به این اقدامات، سفر به خارج از کشور با هدف فعالیت‌های تروریستی عملی مجرمانه محسوب می شود و تابعیت بلژیکی افرادی با تابعیت دوگانه که خطری تروریستی محسوب می شوند از آنها گرفته خواهد شد.
 
کشور فرانسه در بالاترین وضعیت آماده‌باش برای مقابله با تهدید تروریستی قرار گرفته و نزدیک به 120 هزار مامور پلیس و نیروی نظامی در سراسر این کشور بسیج شده اند.
 
 روز جمعه مقام‌های امنیتی فرانسه یک ایستگاه قطار را پس از دریافت خبر بمبگذاری تخلیه کردند. در انگلیس نیز به نیروهای پلیس هشدار داده شده که وقوع حمله‌ای تروریستی علیه این نیروها بسیار محتمل است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: تروریست اروپا