۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

وزیردفاع فرانسه: داعش باید از بین برود

وزیر دفاع فرانسه امروز سه شنبه تاکید کرد که شبه نظامیان گروه داعش باید از بین بروند.
کد خبر : ۲۲۰۶۸۶
صراط:وزیر دفاع فرانسه امروز سه شنبه تاکید کرد که شبه نظامیان گروه داعش باید از بین بروند.

به نقل از رویترز، اظهارات وزیر دفاع فرانسه در خصوص لزوم از بین بردن داعش نشان می‌دهد که پاریس از عملیات نظامی خارجی عقب نشینی نخواهد کرد، هر چند در حملات تروریستی اخیر در این کشور حداقل 17 نفر کشته شده‌اند.
 
پس از آمریکا، فرانسه بیشترین تعداد نیروی نظامی و هواپیما را در ائتلاف علیه داعش در اختیار دارد. داعش از سال گذشته تاکنون بخش‌های زیادی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده و در این مناطق خلافت اعلام کرده است.
 
فرانسه همچنین حدود 3500 نیروی نظامی در آفریقا مستقر کرده است تا با شبه نظامیان وابسته به القاعده مبارزه کند. فرانسه با دخالت نظامی در مالی در ژانویه 2013 میلادی، شبه نظامیان را از قدرت برکنار کرد و ژان ایو لودرایان وزیر دفاع فرانسه امروز با گذشت دو سال تاکید می کند که نیروهای فرانسوی با تهدید مشابهی در خاک فرانسه روبرو هستند.
 
لودرایان در مصاحبه با رادیو اروپا یک تصریح کرد که "این همان دشمن است. نیروهای ما اینجا روی زمین هستند چرا که برای نیروهای ما، مبارزه همان مبارزه است."
 
فرانسه بیش از 10 هزار سرباز را در سراسر این کشور مستقر کرده تا امنیت اماکن مهم را برقرار کند. در حمله هفته گذشته 2 فرد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو حداقل 12 نفر کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند. جمعه گذشته نیز یک فرد مسلح اقدام به گروگانگیری در یک فروشگاه مواد غذایی در حومه پاریس کرد و خواستار آزادی مظنونان اصلی حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو شد.
 
پارلمان فرانسه قصد دارد امروز در خصوص طرحی رای گیری کند که ماموریت نظامی این کشور در عراق را تمدید خواهد کرد.
 
وزیر دفاع فرانسه افزود: پاسخ در داخل و خارج فرانسه است. داعش یک دشمن تروریست با جنگجویانی از همه جاست. این یک ارتش بین المللی است که باید از بین برود و به همین دلیل است که بخشی از این ائتلاف هستیم.
 
بیش از 1120 فرانسوی تاکنون به گروه‌های شبه نظامی در عراق و سوریه پیوسته‌اند. ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته‌اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: داعش فرانسه