۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

نظر وکلای شیخ سلمان درباره اتهامات او

وکلای مدافع دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با برگزاری کنفرانسی خبری دادگاه شیخ علی سلمان را ناعادلانه و برپایه‌ اتهامات واهی خواندند.
کد خبر : ۲۲۳۷۹۱
صراط: وکلای مدافع دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با برگزاری کنفرانسی خبری دادگاه شیخ علی سلمان را ناعادلانه و برپایه‌ اتهامات واهی خواندند.

به نقل از الوفاق، هیئت وکلای مدافع شیخ علی سلمان پس از اتمام جلسه دادگاه او با مشارکت در یک کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند، بر طبق پیش‌بینی‌‌های آنان اجازه ورود به دادگاه تنها به افراد مشخصی داده شد و از خانواده شیخ علی سلمان تنها همسر او اجازه حضور در دادگاه را یافت.
 
وکلای شیخ علی سلمان توضیح دادند که از دادگاه تقاضای دیداری پنج دقیقه‌ای با موکل خود شیخ علی سلمان را کرده اند که به آنان فرصت ملاقات بسیار کوتاه آنهم در داخل دادگاه که مملو از جمعیت بود داده شد. آنان تاکید کردند که موکلشان نتوانسته است مطالب خود را به خوبی بیان کند زیرا حتی کاغذ و خودکار در اختیار او قرار نگرفته بود.
 
آنان تاکید کردند، شیخ علی سلمان کلیه اتهامات وارد شده به خود را به طور کامل رد کرده و این سوال را مطرح کرده است که آیا سخن گفتن در خصوص نقض‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های دولتی اهانت به وزارت کشور است؟
 
وکلای او ادامه دادند که شیخ علی سلمان اعلام کرده است بر اساس واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر و حق خود برای بهره‌مندی از آزادی بیان در برابر اشتباهات و قانون شکنی‌ها در بحرین ساکت نخواهد ماند.
 
وکلای مدافع دبیر کل جمعیت الوفاق تاکید کردند،‌از دادگاه خواستند با توجه به بی اساس بودن اتهامات وارده به شیخ علی سلمان و استناد آنها به تصاویر ویدئویی تکه تکه و ادیت شده،‌ او را آزاد کنند،‌ انان توضیح دادند که دادگاه بخشهای مختلفی از فیلم‌های سخنرانی‌های مختلف شیخ علی سلمان را بریده و سعی کردند با استفاده از آنها اتهامات وارده را اثبات کنند.
 
آنان همچنین خبر دادند که در دادگاه چندین تخلف قانونی صورت گرفته است، تخلفاتی همچون عدم اختصاص زمان کافی برای دیدار وکلا با موکل خود و عدم تفهیم اتهام به شیخ علی سلمان و عدم ارائه پرونده به او برای برسی و دفاع از خود.
 
وکلای شیخ علی سلمان در پایان تاکید کردند که دادگاه نمی‌تواند عادلانه برگزار شود زیرا امروز اتهامات او در حالی قرائت شدند که خود شیخ علی سلمان هیچ اطلاعی از جزئیات آنها نداشت.
 
دادگاه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین صبح امروز در حالی که مقامات بحرینی همچنین در راستای سانسوری خبری و مدیریت اخبار این دادگاه، از حضور اعضای دبیرخانه مرکزی جنبش الوفاق و نیز روسای جمعیت های سیاسی و رئیس جمعیت الشفافیه در جلسه دادگاه شیخ علی سلمان جلوگیری کردند‎‎؛ جلسه بعدی به 25 فوریه(چهارشنبه 6 اسفند) موکول شد.
منبع: تسنیم