۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

تظاهرات شبانه پیش‌از محاکمه شیخ سلمان

تظاهر کنندگان بحرینی شب گذشته خشم خود را از ادامه بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کردند و شعارهایی در اعتراض به سیاست‌های مستبدانه رژیم آل خلیفه سر دادند.
کد خبر : ۲۲۹۵۲۴
صراط: در آستانه دومین جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین، مناطق مختلف این کشور دیشب صحنه تظاهرات مردمی بود.

این تظاهرات شب گذشته در سراسر بحرین از جمله باربار، سماهیج، بلاد قدیم، والدیه، الهمله، الدیر، السهله، صدد، کرانه برپا شد.

تظاهر کنندگان خشم خود را از ادامه بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کردند و شعارهایی در اعتراض به سیاست‌های مستبدانه رژیم آل خلیفه سر دادند و خواهان آزادی دیگر زندانیان نیز شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی تأکید کردند که همچنان در کنار «شیخ علی سلمان» ایستاده‌اند.

قرار است امروز دومین جلسه محاکمه شیخ سلمان برگزار شود.

با گذشت ۵۹ روز از بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق، دیروز خیابان‌های این کشور همچنان صحنه تظاهرات گسترده مردم بود.

شیخ علی سلمان به اتهام تلاش برای تغییر رژیم و همکاری با قدرت‌های خارجی دستگیر شد. وی و جنبش الوفاق این اتهام‌ها را رد می‌کنند.

بازداشت سلمان با محکومیت بین‌المللی گسترده در داخل و خارج این کشور روبرو شده است. رهبران، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در سراسر جهان آزادی فوری سلمان را خواستار شده‌اند.

اعتراضات مسالمت آمیز مردمی علیه رژیم آل خلیفه در بحرین که از چهار سال پیش آغاز شده، توسط نیروهای امنیتی این کشور با کمک ارتش عربستان که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده‌اند، به شدت سرکوب شده و ده‌ها نفر از معترضان شهید و هزاران نفر دیگر از شهروندان این کشور بازداشت و یا از ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی اخراج شده‌اند.

معترضان بحرینی خواستار احقاق حقوق مدنی و سیاسی از جمله حق تعیین سرنوشت خود هستن
منبع: ابنا