۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

گزارش دیدبان‌حقوق‌بشردرباره شیخ‌سلمان

سازمان دیدبان حقوق بشر در تازه ترین موضع گیری در خصوص بازداشت شیخ علی سلمان سخنرانی‌های او را کاملا ً مسالمت آمیز دانسته است.
کد خبر : ۲۲۱۹۳۱
صراط: سازمان دیدبان حقوق بشر سازمان ملل بعد از بازداشت بدون دلیل شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین ادامه بازداشت او از سوی مقامات نظام بحرین را غیر موجه دانست.

به گزارش پایگاه خبری مراه البحرین، سازمان دیدبان حقوق بشر در این خصوص اعلام کرد: ما تمام سخنرانی های شیخ علی سلمان را بررسی کردیم و متوجه شدیم هرآن چه را که وی خواستار تحقق آن بوده همه خواسته‌های مسالمت آمیز بوده است و دولت در ارائه موارد اتهامی نسبت به وی ناکام بوده است.

این سازمان بین المللی افزود: از این رو از دولت بحرین می خواهیم خیلی فوری این رئیس حزب و رهبر مخالفان را آزاد سازد، چرا که هیچ دلیل موجهی برای ادامه بازداشت وی ندارد.

سازمان دیدبان حقوق بشر در ادامه بیانیه خود در اعتراض به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان افزود: شیخ علی سلمان که سمت دبیرکلی جمعیت وفاق ملی بحرین را در دست دارد و از نظر قانونی هم فعالیت این نهاد مردم نهاد مورد تایید دولت بحرین بوده است، از تاریخ 29 دسامبر سال 2014 در بازداشت بوده است و در این مدت به وی اتهام های بسیاری نسبت داده شده است که از آن جمله می توان به جرایم مختلف از جمله دعوت به خشونت و اعتراض به یک هیئت قانونی را نسبت داد.

این سازمان وابسته به سازمان ملل در ادامه این بیانیه خود که دیروز یکشنبه 18 ژانویه صادر شده است، چنین اعلام می دارد: هنوز دولت بحرین در خصوص آن سخنرانی مورد نظری که باعث به زندان افتادن شیخ علی سلمان شده اشاره نکرده است، اتهامی که باعث این همه مشکلات برای شیخ شده است و هنوز دولت بحرین برای محاکمه شیخ علی سلمان هنوز از وی نخواسته است تا در برابر قاضی اتهام تفهیم اتهام شود.

سازمان دیدبان حقوق بشر در ادامه چنین افزود: ما تاکنون سه مورد از سخنرانی های اخیر شیخ علی سلمان را مورد بررسی و بازبینی قرار داده ایم، که به ماه اکتبر سال 2014 مربوط می شوند، از این رو در این بررسی ها به هیچ مورد اتهامی برنخوردیم.

از این رو این نهاد اعلام کرد: از نظر ما تمام این اتهامات نسبت داده شده به شیخ علی سلمان در رابطه با دلایلی توجیه بازداشتش از سوی نظام بحرین عاری از توجیه و وجاهت قانونی است.

این نهاد تاکید می کند: از نظر ما شیخ علی سلمان در تمام سخنرانی های خود همواره به کنار گذاشتن خشونت و دوری از خشونت تاکید داشته از این رو باید برای آزادی سریع وی نظام بحرین اقدام کند.

منبع: تسنیم