۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
افشاگری لیونی:

هزینه مشروبات الکی نتانیاهو

افشا هزینه ماهانه مشروبات الکی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز سو‌استفاده همسر او از بودجه عمومی موجب انتقاد رقبای سیاسی نتانیاهو شد.
کد خبر : ۲۲۴۲۳۸
صراط: به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، پس از مطرح شدن اتهام علیه سارا نتانیاهو همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه او با بازگرداندن بطری‌های خالی به سوپرمارکت‌ها ( و دریافت وجهه در ازای بازگرداندن این بطری‌ها)، حداقل 1000 دلار از بودجه عمومی را به جیب زده و نیز بعد از انتشار این خبر که در محل اقامت نتانیاهو هزینه هنگفتی صرف خرید مشروبات الکی می‌شود، رقبای سیاسی نتانیاهو حملاتی را علیه او آغاز کرده‌اند.

«زهاوا گالان» رهبر حزب «مرتص» خواستار تحقیقات رسمی از نتانیاهو درباره «دزدی بودجه عمومی‌» شد. وی از «یهودا وینشتاین» خواست تحقیقات فوری در این زمینه را آغاز کند و اگر این ماجرا واقعیت داشت، نامزدی نتانیاهو برای انتخابات را رد کند.

بر اساس این گزارش، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه گزارش داد، دادستان کل رژیم صهیونیستی قرار است ظرف چند روز آینده درباره شروع تحقیقات در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

زیپی لیونی، رهبر حزب «هاتنوعا» نیز امروز (شنبه) اعلام کرد هزینه مشروبات الکی محل اقامت نتانیاهو در ماه، برابر با حقوق یک ماه یک کارگر است. وی افزود: میزان مشروبی که نتانیاهو هر ما می‌نوشد، برابر با حداقل حقوقی است که میلیون‌ها اسرائیلی در ماه کسب می‌کنند.

لیونی اظهار داشت: این هفته مشخص شد، نتانیاهو بیش از دو سال، 100 هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از بودجه عمومی را صرف خرید مشروب کرده است، این در حالی است که در ماه نوامبر بیش از یک میلیون اسرائیلی، در ماه، 4300 تا 4500 شکِل دریافتی داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، سال‌هاست نتانیاهو به خاطر ولخرجی‌های خود دچار دردسر می‌شود. او در سال 2013 نیز به خاطر صرف سالانه 10 هزار شِکِل از بودجه عمومی برای خرید بستنی مورد انتقاد قرار گرفت. همان سال نیز به خاطر صرف 80 هزار شِکِل از بودجه عمومی برای خرید آب در اقامتگاه خصوصی‌اش مورد انتقاد قرار گرفت.
منبع: فارس